Skip to main content
Vraag

Is 40 GB genoeg voor rondreis Balkan en buiten de EU?

• May 26, 2026
  • 6 reacties
  • 94 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Heb een bundel in Nederland van 40 GB. Ga 11 rondreis Tsjechië,  Hongarije, Servië, Montenegro, Albanië, Slovenië, Bosnië. Dus ook buitende EU. Roaming zet ik uiteraard uit. Moet ik toch nog iets extra doen of heb ik voldoende aan deze 40GB. Gaarne een duidelijke uitleg waarvoor dank. 

Vr gr Angelique 

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2026

Wat een spannende vakantie reis! Hoe lang ga je? 11...?

Servië, Montenegro, Bosnië vallen buiten de bundel. Voor deze landen zijn aparte data bundels te koop. Let op: bellen in deze landen is ook prijzig met € 1 per minuut; daar is geen bundel voor. Bel familie via WhatsApp met wifi verbinding bijvoorbeeld. 

Roaming moet natuurlijk aan. Tenzij deze 3 landen zonder bundel. In al je genoemde landen ben je buiten het kpn netwerk. En zul je dus roamen op andere netwerken. 

Stuur een sms met de tekst bescherming aan naar 1266 om buiten bundel* kosten te voorkomen. 

* buiten de bundel voor EU en meer en de koop bundels. 

40 GB lijkt mij wel genoeg tenzij je ook nog (uitgebreid) gaat streamen: kpn tv, Netflix e.d.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2026

Nog niet duidelijk sorry🤔; moet ik nu wel buiten de EU bundel aanschaffen ondanks 40gb abbo? Montenegro, Servië, Bosnië en Albanië zijn buiten EU. Hoe los ik dit het beste op qua kosten? 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 26, 2026

Voor deze 4 landen moet je voor ieder land een apart bundel kopen, 20€/10GB of 25€/20GB. Je kan beter een esim kopen voor Balkan, 21€/20GB.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 26, 2026

Wat was hier Spaans aan?

PeterG schreef: Servië, Montenegro, Bosnië vallen buiten de bundel. Voor deze landen zijn aparte data bundels te koop.

Albanië had ik even overheen gelezen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 26, 2026

Nog niet duidelijk sorry🤔; moet ik nu wel buiten de EU bundel aanschaffen ondanks 40gb abbo? Montenegro, Servië, Bosnië en Albanië zijn buiten EU. Hoe los ik dit het beste op qua kosten? 

Hallo ​@Sjiekie ,

Persoonlijk zou ik in die vier landen geen gebruik maken van het mobiel netwerk voor wat betreft internet. Losse bundels zijn erg duur. Bellen is ook duur, maar in bijzondere situaties heb je wel de mogelijkheid om tegen extra betaling te bellen. 

Zet verder wel de beschermingslimiet aan: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aannaar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Lees meer in dit topic: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2026

Oké, das enigszins duidelijk. Een aparte sim is dat een idee? Via evt andere provider heb ik ook al gelezen.... En wifi is dat wel oké of via hotspot bv? En zo ja hoe? Veel vragen maar wil graag goed voorbereid zijn