Skip to main content
Vraag

Slechte verbinding sinds overstap naar KPN op een iPhone 13 Pro

• April 13, 2026
  • 3 reacties
  • 22 keer bekeken

Sem Cornelissen
Nieuwkomer

Beste,

Mijn vriendin heeft een iPhone 13 Pro, en sinds de overstap van Vodafone naar KPN ervaart zij zeer slechte verbinding.

Vanaf het moment dat het abonnement is ingegaan, heeft ze op plekken waar ze voorheen met Vodafone gewoon goed internet had, nu nauwelijks tot geen bereik. Regelmatig krijgt ze alleen de melding “EDGE” of zelfs helemaal geen signaal.

Daarnaast hebben wij ook de dekkingskaart gecontroleerd van de betreffende locaties, en volgens KPN zou hier gewoon goed bereik moeten zijn. Dit komt dus niet overeen met de werkelijkheid.

Wij hebben zelf al het volgende geprobeerd:

• APN-instellingen gecontroleerd en aangepast
  • Telefoon opnieuw opgestart
  • Netwerkinstellingen gereset

Helaas heeft dit geen verbetering opgeleverd.

Zou dit mogelijk een vergelijkbaar probleem kunnen zijn als eerder bij de iPhone 11 voorkwam? Of is er iets specifieks bekend bij KPN omtrent dit probleem?

We horen graag wat de oorzaak kan zijn en hoe dit opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,
Sem

3 reacties

• Wijsgeer
  • April 13, 2026

Beste ​@Sem Cornelissen, als ik me goed herinner zijn toen de iPhones 11 vervangen door iPhones 13 dus een vergelijkbaar probleem zou niet moeten kunnen.

Heb je een e-sim of een sim card? Indien het een sim card is en je stopt die in jouw telefoon heb jij dan slecht bereik? 

Sem Cornelissen
Nieuwkomer

Beste ​@Sem Cornelissen, als ik me goed herinner zijn toen de iPhones 11 vervangen door de iPhones 13 dus een vergelijkbaar probleem zou niet moeten kunnen.

Heb je een e-sim of een sim card? Indien het een sim card is en je stopt die in jouw telefoon heb jij dan slecht bereik? 

Beste ​@Edu2020 Bedankt voor je reactie.

Dat de iPhones 11 toen vervangen zijn voor de iPhones 13 klopt inderdaad. 

Maar wat ik bedoel met het eerdere probleem rondom de iPhone 11, is dat dit destijds juist een combinatieprobleem was tussen het toestel en het netwerk van KPN.

Daarom sluit ik niet uit dat er nu mogelijk iets soortgelijks speelt met de iPhone 13 Pro, ondanks dat dit natuurlijk niet zou moeten voorkomen.

Verder om je vragen te beantwoorden:

• Het gaat om een fysieke simkaart
  • Wij hebben nog niet getest of de simkaart in een ander toestel hetzelfde probleem geeft, maar dat kunnen we uiteraard doen

We gaan dit testen antwoord volgt’

Met vriendelijk groet

Sem Cornelissen 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 15, 2026

Goedemiddag ​@Sem Cornelissen , bedankt voor jouw bericht en welkom ook hier op onze Community :)

Dit signaal ben ik (met betrekking tot de iPhone 13) nog niet eerder tegengekomen dus ik herken het niet! Maar dat is natuurlijk wel enorm balen dus goed dat je daar via deze weg melding van maakt 💪🏻

Wij hebben zelf al het volgende geprobeerd:

• APN-instellingen gecontroleerd en aangepast
  • Telefoon opnieuw opgestart
  • Netwerkinstellingen gereset

Goed dat jullie zelf al de nodige zaken zijn langsgelopen alleen jammer dat dit nog voor de gewenste verbetering heeft gezorgd. Daarom ben ik heel erg benieuwd of je inmiddels in de gelegenheid bent geweest om je simkaart eens in een ander toestel te testen (en vice versa) omdat we op die manier snel en eenvoudig de nodige zaken uit kunnen sluiten! Ik zie jullie bevindingen dan ook met bovengemiddelde belangstelling tegemoet!