Skip to main content
Vraag

Kan ik de KPN modem in bridge mode zetten?

• June 3, 2026
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Kan de KPN router gebridged worden? Ik heb nu 7 maanden een KPN router en 1gb glasvezel maar blijf lage snelheden houden. Niet echt tevreden over deze router.. Nu heb ik een deco x50 mesh systeem gekocht voor elke verdieping maar kan ik nergens vinden hoe ik de KPN router/modem bridge. Ik wil niet de kpn instellingen blijven gebruiken.

4 reacties

rvk01
Slimmerik
  • June 3, 2026

De KPN routers kun je niet in bridge zetten.

Je kunt de Deco wel rechtstreeks aan de ONT (van glasvezel) hangen. Het hangt alleen even af of je ook TV hebt (en of de Deco ook IGMP snooping heeft) anders moet je misschien multicast op de tv box uitzetten.

Op de eerste Deco kun je PPPoE instellen (gebruikersnaam internet wachtwoord maakt niet uit) en VLAN 6.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 3, 2026

De KPN routers kun je niet in bridge zetten.

Je kunt de Deco wel rechtstreeks aan de ONT (van glasvezel) hangen. Het hangt alleen even af of je ook TV hebt (en of de Deco ook IGMP snooping heeft) anders moet je misschien multicast op de tv box uitzetten.

Op de eerste Deco kun je PPPoE instellen (gebruikersnaam internet wachtwoord maakt niet uit) en VLAN 6.

En zou je dan de kpn router gewoon helemaal niet aansluiten? Of wel aan de stroom hangen maar zonder de glasvezel?

• June 3, 2026

Als je de voorgestelde optie doet kan de kpn router in de doos.

rvk01
Slimmerik
  • June 3, 2026

En zou je dan de kpn router gewoon helemaal niet aansluiten? Of wel aan de stroom hangen maar zonder de glasvezel?

Inderdaad de router gewoon in de doos op zolder leggen 😁