Skip to main content
Vraag

Wifi werkt niet en ik kan niet inloggen in de web interface

• May 27, 2026
  • 5 reacties
  • 33 keer bekeken

Mijn wifi doet het niet. Ik krijg via de klantenservice een instructie om mijn settings in de modem aan te passen: ik kan niet inloggen in mijn modem. Ja ik gebruik het correcte wachtwoord. Ja ik probeerde allerlei browsers. Nee het werkt nog steeds niet. Help mij aub.

5 reacties

• May 27, 2026

Beste ​@aabbaabbaabb je probeert natuurlijk via een bekabelde verbinding in te loggen op 192.168.2.254, want de wifi doet het niet zeg je.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 27, 2026

Ik vind het eerder een vage vraagstelling, leg situatie eens beetje uit in Jip en Janneke taal wat je nu precies probeert te doen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 27, 2026

Ik probeer in te loggen op https://192.168.2.254 omdat mijn wifi het niet doet. Ik kreeg de instructie via KPN klantenservice om in te loggen en dan de beveiliging naar WPA2 personal te zetten. 

Het inloggen lukt niet. Ik gebruik het admin wachtwoord achter op de modum (12b), in vier verschillend browsers (ook firefox zoals hier veel aangeraden). Reset werkte ook niet. 

Vraag is dus, waarom accepteren ze het op de modum genoemde wachtwoord niet? en hoe kan dit probleem verholpen worden?

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 27, 2026

Ik probeer in te loggen op https://192.168.2.254 omdat mijn wifi het niet doet. Ik kreeg de instructie via KPN klantenservice om in te loggen en dan de beveiliging naar WPA2 personal te zetten. 

Het inloggen lukt niet. Ik gebruik het admin wachtwoord achter op de modum (12b), in vier verschillend browsers (ook firefox zoals hier veel aangeraden). Reset werkte ook niet. 

Vraag is dus, waarom accepteren ze het op de modum genoemde wachtwoord niet? en hoe kan dit probleem verholpen worden?

Voor dat probleem moet je toch bij helpdesk zijn , dus dat wordt weer bellen en hopen dat je een slimmerik aan de lijn krijgt.

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • May 28, 2026

Hmmm en je hebt de wifi op je modem wel aanstaan? 

De wifi op de KPN Box 12 (V12) zet je snel aan via de fysieke knop aan de zijkant. Druk deze knop maximaal 2 seconden in tot het wifilampje groen kleurt

Â