Skip to main content
Vraag

Ik krijg berichten op mijn telefoon dat mijn mailadres geblokkeerd is omdat derden toegang zouden hebben

• June 1, 2026
  • 16 reacties
  • 136 keer bekeken

Waarom krijg ik vlak achter elkaar een bericht via de telefoon dat ze mijn mailadres hebben geblokkeerd . hun motief is derden hebben toegang tot uw mailaccount. Vrijdag nieuw wachtwoord aan gemaakt en maandag weer een bericht geblokkeerd. 

16 reacties

JanD
Superuser
  • June 1, 2026

Beste ​@Hagelman is de afzender wel ...@kpn.com???

• Auteur
  • Topper
  • June 1, 2026

Het bericht komt via mijn telefoon binnen met de manier hoe ik het kan wijzigen. Ik blijf het vreemd vinden zo kort op elkaar. Ja ik heb op meerdere toestellen waar ik mijn webmail moet gebruiken. Misschien is dat wel het probleem.

JanD
Superuser
  • June 1, 2026

Je zou een mail van abuse@kpn.com moeten hebben gehad.

Je geeft geen antwoord of de afzender...@kpn.com is dus ik twijfel aan de betrouwbaarheid ​@Hagelman .

Bij twijfel gewoon je wachtwoorden van de webmail en MijnKPN aanpassen.

Wat voor soort berichten zijn het op je telefoon, mails, sms of anderszins?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

@Hagelman 

Heb je een schermafbeelding van die e-mailadres? Persoonlijke gegevens mag je weghalen. 

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2026

Het bericht komt binnen via de telefoon denk sms bericht. . Met de bij behorende gegevens er bij. Via die gegevens moet ik eerst het klant nummer invoeren daarna een nieuw wachtwoord aan maken. En dan werkt het weer. Ik voerde eerst een heel oud klant nummer in maar dat accepteerde die niet toen kreeg ik via het contact wat ik had met kpn het juiste nummer ook via sms en dat werkte. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Kan je dit bericht hier eens delen zonder jouw persoonlijke gegevens? Ik heb al gevoel dat dit nep-bericht is, maar dat hoeft niet zo te zijn.

JanD
Superuser
  • June 2, 2026

Kan je dit bericht hier eens delen zonder jouw persoonlijke gegevens? Ik heb al gevoel dat dit nep-bericht is, maar dat hoeft niet zo te zijn.

Dat gevoel heb ik ook ​@AriënC vooral omdat ​@Hagelman een klantnummer in moet voeren.

De abusedesk sms't in de regel niet, maar stuurt een mail.

Advies: blokkeren en weggooien ​@Hagelman 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

@Hagelman 

Ik hoop tevens ook niet dat je ergens in/via dat bericht je klantnummer of andere persoonlijke gegevens hebt ingevuld.

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2026

Ik kon na het lezen van het bericht ook niet meer mijn mail openen. Ook als ik koos voor wachtwoord wijzigen. Via de inlog met mijn kpn id kon ik zoeken naar wachtwoord wijzigen en dat ging dan weer eerst via klant nummer. Toch gek dat ze bij kpn niet het bericht sturen u hebt uw wachtwoord . Zo is het weer goed. 

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2026

Nog even dit. Ik heb op mijn computer via Google gevraagd zoek KPN ID en op deze manier alles recht getrokken dus niet via de link op mijn telefoon. Dat gaf me wel vertrouwen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

@Hagelman Eerlijk gezegd vind ik dit maar een vaag verhaal, en ik hoop niet dat je het nu erger maakt.
We hebben gevraagd voor een schermafbeelding/foto van het bericht, of desnoods de inhoud. Dus we zijn benieuwd wat er nu werkelijk speelt. 

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2026

Admin: e-mailadres op afbeelding verborgen 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 2, 2026

Het ziet er wel legitiem uit, gelukkig.
Better safe than sorry.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi ​@Hagelman, welkom! Wat goed dat je komt checken of dit legitiem is. Bedankt ook dat je een foto hebt gedeeld. 

Belangrijk: dit is inderdaad legitiem. Onze Abuse en veiligheidsafdeling houdt dit soort zaken in de gaten. En als zij verdachte inlogpogingen zien, dan kunnen zij je e-mailadres blokkeren. Het mailadres werkt dan nog wel gewoon, als in je kunt gewoon mail ontvangen. Maar om weer mail te kunnen verzenden, moet je het wachtwoord wijzigen. Om te zorgen dat jij de enige bent die toegang heeft. 

Het wachtwoord van je mailaccount kun je wijzigen via de link die ook in de sms staat: kpn.com/wachtwoordwijzigen of via de algemene e-mail beheerpagina op email.kpn.com.

In beide gevallen moet je inloggen met je KPN ID, en kun je daarna het wachtwoord wijzigen.

We hebben een kennisbank artikel over hoe je het wachtwoord wijzigt via email.kpn.com

Daarnaast belangrijk: als derden in jouw mailaccount zijn gekomen, is de kans ook aanwezig dat ze toegang hebben gekregen tot andere accounts die je misschien hebt. Het is verstandig om dan de wachtwoorden van andere accounts ook te wijzigen. Vooral als je hetzelfde wachtwoord op meerdere plekken gebruikt.

• Auteur
  • Topper
  • June 2, 2026

Beste Erik,

Ik gebruik zelden ergens het zelfde wachtwoord. dus dat is het punt niet.

Maar omdat ik via outlook mijn mail afhandel kreeg ik echt ook daar het bericht dat ik het nieuwe wachtwoord moest invoeren. Dus ik twijfel of ik dan wel de inkomende mail kan lezen. Verder gebeurde dit binnen 4 dagen en dat geeft me te denken. Ik werk op meerdere computers en moet dan al snel  6 maal opnieuw inloggen. Als ik zelf een fout maak met inloggen met het wachtwoord wordt dat misschien Bij jullie gezien als meerdere pogingen misschien. Natuurlijk is het belangrijk dat de mail veilig blijft. 

JanD
Superuser
  • June 3, 2026

Beste ​@Hagelman via onderstaande link kun je controleren of er misbruik van jouw mailaccount(s) is gemaakt:

https://haveibeenpwned.com/

CC ​@Erik van KPN