Skip to main content
Vraag

Probleem met nummerbehoud: geen service na omzetting naar KPN Prepaid

• June 1, 2026
  • 1 reactie
  • 10 keer bekeken

Ik had oorspronkelijk een Sim Only-abonnement bij KPN. Omdat ik voor onbepaalde tijd naar Australiƫ ben verhuisd en mijn Nederlandse nummer wilde behouden, heb ik dit abonnement laten omzetten naar KPN Prepaid.

Bij mijn Sim Only gebruikte ik een eSIM. Toen ik het abonnement liet omzetten naar Prepaid, heb ik gevraagd om een fysieke simkaart. Na ontvangst bleek deze echter niet te werken; ik had geen service, zelfs toen ik nog in Nederland was. Daarom ben ik naar een KPN-winkel in Den Bosch gegaan. De medewerker daar vertelde mij dat de simkaart pas vanaf 3 december actief zou zijn.

Ik ben echter al op 2 december uit Nederland vertrokken. Sindsdien heb ik nooit service gehad op deze simkaart en daardoor kan ik mijn beltegoed niet opwaarderen om het nummer actief te houden.

Binnenkort vertrek ik ook uit Australië om door Azië te reizen. Daarbij heb ik mijn Nederlandse telefoonnummer nodig voor onder andere DigiD en andere belangrijke diensten. Omdat ik geen service heb op het nummer, kan ik ook geen belafspraak inplannen met KPN. Via de chatbot kom ik helaas ook niet verder. 

Is er iemand die weet hoe ik dit zo efficient mogelijk kan oplossen? Ik moet binnen 2 dagen opwaarderen om mijn nummer te behouden..

1 reactie

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

Ik moet binnen 2 dagen opwaarderen om mijn nummer te behouden..

https://beltegoed.nl/kpn-opwaarderen

Je krijgt dan een code om op te waarderen, natuurlijk moet je kunnen online betalen.