Skip to main content
Vraag

Overstap deals voor alleen nieuwe klanten?

• February 17, 2026
  • 3 reacties
  • 0 keer bekeken

Ik heb vorig jaar een abonnement afgesloten bij KPN. Heb verder niets te klagen, maar hoe mooi zou het zijn als de overstap deals die alleen voor nieuwe klanten zijn óók mogelijk zouden zijn voor bestaande klanten die hun abonnement willen verlengen? Want ik zou als bestaande klant óók heel graag een Nintendo Switch 2 willen. Wellicht nog liever dan de Switch oled van vorig jaar bij mijn abonnement. Helaas is mijn abonnement opzeggen en opnieuw aanvragen geen optie omdat ik nog een jaar aan dit abonnement vast zit. Is hier ook maar iets in mogelijk? Wellicht kan ik mijn switch oled terug sturen om in te ruilen voor de switch 2? Zou top zijn als hier in mee gedacht kan worden ipv dat ik afgewimpeld word met een 'helaas is er niks mogelijk'

Joshua

3 reacties

JanD
Superuser
  • February 17, 2026

Beste ​@Joshua Kloks alléén nieuwe klanten komen voor een cadeau in aanmerking en jij bent een bestaande klant en hebt vorig jaar als nieuwe klant dus al een cadeau gehad lees ik en KPN is geen Sinterklaas die met cadeaus blijft strooien.

Opzeggen van je abo is zinloos, want je moet minimaal 6 maanden géén klant zijn geweest om weert als nieuwe klant aangemerkt te worden met een cadeau.

Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • February 17, 2026

'’Wellicht kan ik mijn switch oled terug sturen om in te ruilen voor de switch 2? '’  😐😁

Je wordt niet afgewimpeld met 'helaas is er niks mogelijk;…. Het is gewoon een feit dat het niet mogelijk is. Lees toch de actievoorwaarden en Algemene Voorwaarden van KPN eens door. Die zijn er niet voor niets. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

Het welkomstcadeau ruilen is niet mogelijk. 

Het enige wat je nu kunt doen is wachten totdat je contractvrij bent. Je kunt eventueel ook je contract afkopen, overstappen naar een andere provider en daar een welkomstcadeau of korting verkrijgen. Over een jaar weer terug naar kpn en dan weer een welkomstcadeau scoren, maar of dat dan een weer een Switch 2 is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen. 

Mocht je een huisgenoot hebben, dan is het afkopen van je abonnement een optie en een abonnement afsluiten op naam van je huisgenoot. Die geldt dan als nieuwe klant en wordt met een cadeau of korting welkom geheten. Na een jaar zegt je huisgenoot weer op, neem je weer een abonnement op jouw naam en weer een cadeau of korting scoren. Zo wordt switchen en hoppen beter beloond dan loyaliteit.