Skip to main content
Vraag

KPN TV+ App op Chromecast heeft nog problemen met de gids na middernacht

• May 30, 2026
  • 2 reacties
  • 23 keer bekeken

Wanneer de chromecast app nog geopend is voor 00:00 en je probeert de gids te gebruiken na middernacht gaat de app stuk. Ik zie dat er eerder een topic was dat hetzelfde probleem rapporteerde.

Het probleem bestaat echter nog steeds. De app moet opnieuw gestart worden om de gids weer te laten werken.

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@yDev, welkom op onze community. Dit kan een paar minuten duren maar een paar uur is wel érg lang. Welke versie van de app gebruik je en wat voor apparaat?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 1, 2026

Hoi Thomas. Ik denk dat het oude probleem niet helemaal overeenkomt met het nieuwe probleem.

Het probleem wat ik hierboven beschrijf houdt het volgende in:

Als je om voor 00:00 (laten we zeggen om 23:30) een programma aan zet en vervolgens nadat dat programma om 00:15 is afgelopen een ander programma wilt selecteren gaat de gids kapot. De selectiebalk verdwijnt/raakt buiten beeld of de gids laadt uberhaupt niet. Dit is vermoedelijk een bug in de app waarbij de app het verschil tussen "Gisteren” en "vandaag" niet goed begrijpt. Vermoedelijk een cache dingetje.

Na het herstarten van de app is dit opgelost maar dus wel vrij irritant. Een simpele fix lijkt me om de hele view automatisch te refreshen na 00:00.

Tot de laatste update was het ook niet meer mogelijk om via de "back" knop de app uit te zetten dus moest ik fysiek de Chromecast unpluggen om de app te restarten. Dat is gelukkig wel gefixed. Maar bovenstaande bug bestaat dus nog steeds.

Ik gebruik de Kpn TV+ App versie 08.95.02 (302355)