Skip to main content
Vraag

Apparaten verbinden niet met SuperWifi 1 punt

• May 24, 2026
  • 3 reacties
  • 35 keer bekeken

Hallo,

Ik heb 3 wifipunten in huis. 1 superfifi2(bedraad) en 2 superwifi1.

1spuerwifi(wit) op de 1e etage werkt perfect, maar geen enker apparaat is gekoppeld.

Alles hangt aande superwifi2.

Het 2e wifipunt( wit) staat op zolder. Als ik in de app kijk, zegt ie dat ie offline is. Maar zodra ik m antik, is deze online en synct

Ik heb de wifi vanmiddag V12 uitgezet.

Wat mij ook opvalt is dat ik een extra 5G netwerk heb, terwijl ik de wifi op de modem uit heb staan.

Dus de vraag is:

Waarom krijg ik geen apparaten gekoppeld aan de wifo versterkers boven?

En waarom zie een een extra 5G netwerk l, terwijl de modem wifi uit staat 

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Dat apparaten allemaal verbonden blijven met de SuperWifi 2 terwijl de punten boven beter bereik zouden moeten geven, kan meerdere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld dat de onderlinge verbinding tussen de punten niet optimaal is of dat de SuperWifi 1 punten niet goed opgenomen zijn in het mesh-netwerk.

Dat ene SuperWifi punt op zolder dat als offline verschijnt maar weer online komt zodra je erop tikt in de app, wijst ook op een synchronisatie- of communicatieprobleem binnen het netwerk.

Het extra 5 GHz netwerk dat je ziet terwijl wifi op de V12 uit staat, is meestal normaal gedrag. De SuperWifi punten gebruiken onderling ook draadloze communicatie en daarbij kan een extra netwerk zichtbaar zijn. Dat betekent niet direct dat de wifi van de modem nog actief is.

Wat je het beste even kunt proberen:

1. Haal alle SuperWifi punten ongeveer 2 minuten van de stroom.
  2. Herstart daarna eerst de V12.
  3. Wacht tot de V12 volledig is opgestart.
  4. Zet daarna eerst de SuperWifi 2 aan.
  5. Sluit vervolgens pas de SuperWifi 1 punten weer aan.

Controleer daarna in de KPN Thuis app of alle punten stabiel online blijven en of apparaten zich beter verdelen over de wifi-punten.

Hopelijk werkt alles daarna weer

• Auteur
  • Helper
  • May 26, 2026

Ok, ga ik dat proberen

• Auteur
  • Helper
  • May 26, 2026

Bovenste wifipunt blijft raar doen. Ik heb daar vlakbij een wifi socket,  deze opnieuw verbonden.  Maar die is echt eigenwijs en gaat gewoon verbonden met de SW2 beneden. De SuperWifi 1 op de 1e gaat nu goed. Daar is momenteel nu 1 apparaat verbonden, de rest van de apparatuur zal later ook wel verbinden.

Blijft dus alleen de vraag waarom de 2e SW1 op zolder zo raar doet. Staat ook op Synct, led is groen.