Skip to main content
Vraag

SuperWifi 2 punten worden regelmatig niet herkend op Experia Box V10

• May 31, 2026
  • 2 reacties
  • 31 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik heb een Experiabox V10 en had tot een maand geleden de oude ExperiaWifi punten, deze zijn toen allemaal geupdate en sindsdien werkte het voor geen meter meer.. het viel constant uit. Nu heb ik mede op aanraden van wat tips op dit forum de ExperiaWifi vervangen voor 2 SW2 punten. In het begin dacht ik een verbetering maar het is behoorlijk onstabiel en onbetrouwbaar. ik moet om de 4 dagen de punten resetten omdat hij ze niet meer herkend en er niet meer mee verbind. Modem reset/wifi netwerk reset/en SW2 punten reset en dat toch wel elke week wel 1x. daarna is het met up en downs dat het goed werkt. de topologie is via de MijnKPN app totaal anders als via de webinterface zelf, volgens de app heb ik een modem die offline is en een SW2 punt die een zwak signaal zou hebben terwijl via de webinterface die issues er niet zijn. De wifi punten zouden sinds de laatste update(s) ook van de Experiabox goed met elkaar moeten werken als een MESH netwerk maar ik merk dat in mijn geval totaal niet.

Eigenlijk weet ik niet meer zo goed wat ik er mee aan moet. de tips die ik op dit forum ben tegen gekomen en uitgevoerd heb lijken niet echt voor een vaste oplossing te zorgen. Ligt dit aan de modem of waar ligt het nu aan? Ik had namelijk voorheen met de V10 en de ExperiaWifi eigenlijk nooit echt problemen totdat er verschilende updates zijn geweest die het naar mijn inziens niet beter gemaakt hebben.

Ook zegt de MijnKPN al 2 maanden bij het inloggen boven in het beginscherm dat er een storing is die er niet is niet het einde van de wereld maar wel hinderlijk. 

2 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@NickHoeymans, welkom op onze community. Misschien een domme vraag maar hoe heb je de superwifi punten in huis staan? Vroeger moest het eerste superwifi punt bekabeld op de V10 omdat wifi daarop uit stond. Tegenwoordig hoeft dat niet meer. Dat gezegd hebbende is het wel beter een kabel te gebruiken maar moet het eerste punt wel iets verder van je experiabox af.

We hebben hier een paar handige topics over:

Als je hierover liever contact hebt met de klantenservice kun je ook altijd even met ons bellen. Via deze pagina kun je een belafspraak maken

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2026

Hoi Thomas,

Bedankt voor je antwoord, ik heb geen SW punten direct aangesloten op de modem. deze punten zijn wel bekabeld aangesloten. Toch ervaar ik vaak veel onstabiliteit. In de tijd dat ik de ExperiaWifi had en de wifi op de modem uitstond was het toch altijd prima tot ook deze een aantal updates hebben gekregen en ook de modem mee ging doen als wifi punt. 

de SW in de woonkamer is dus bekabeld en staat dus een heel stuk van de modem af. Toch merk ik dat er geen logische verbinding zit in welke SW punten hij pakt, zo pakt de vaatwasser in de keuken, het wifi punt boven. terwijl de modem en de SW in de woonkamer dichterbij staan. en qua sterkte dus beter zou moeten zijn. Als dan ineens de vaatwasser op de SW in de woonkamer zit constateer ik dat mijn andere SW punt ineens offline is en dat zo af en aan meerdere keren per week. en dus resetten.