Skip to main content
Vraag

Bellen vanuit het buitenland lukt niet met KPN klantenservice

• May 26, 2026
  • 14 reacties
  • 220 keer bekeken

Ik zit in het buitenland en moet iets regelen ivm verhuizing van mijn internet aansluiting in NL
tel 0800 0402 is niet te bellen en het alternatief +31 6 1200 1200 is enkel voor mobiele abonnementen

Ā 

belafsprasak lukt ook niet want waar ik zit is ontvangst niet perfect en omdat KPN altijd maar een keer probeert te bellen, loopt dat steeds mis. Dus moet ik ze zelf bereiken, maar hoe dan??

Ā 

14 reacties

• May 26, 2026

Beste ​@1435FĀ dat gratis nummer werkt inderdaad niet, dat andere nummer moet gewoon werken, ook voor vaste aansluitingen.

Via Facebook, X of Instagram kun je je vraag ook stellen via een PM.

Succes.

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2026

vriendelijk maar je kunt dat 0612001200 alleen bellen als het gaat over een KPN TELEFOON-aansluiting
en die heb ik niet; zoals ik schreef, het gat over m’n internet (only)Ā  aansluiting

Ā 

en andere socials, daar doe ik niet aan

helaas; iemand anders nog ā€˜n suggestie?

• May 26, 2026

vriendelijk maar je kunt dat 0612001200 alleen bellen als het gaat over een KPN TELEFOON-aansluiting
en die heb ik niet; zoals ik schreef, het gat over m’n internet (only)Ā  aansluiting

Ā 

Beste ​@1435FĀ wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af binnen dit forum.

Succes.

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 26, 2026

toeval bestaat niet maar komt er ineens een mail van KPN binnen met de gegevens waar ik 21 dagen op zt te wachten; pffff
case closed

• May 26, 2026

toeval bestaat niet maar komt er ineens een mail van KPN binnen met de gegevens waar ik 21 dagen op zt te wachten; pffff
case closed

Bedankt voor de update ​@1435FĀ 

Eind goed, al goed.

Ā 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Ā 

Voor de meelezers; 0612001200 valt inderdaad niet te bellen vanuit het buitenland. 31612001200 dan weer wel.

• May 26, 2026

Beste ​@Ik_CombineerĀ het lijkt me logisch dat je het landnummer eerst er voor zet, dat heeft ​@1435FĀ ook vast gedaan want hij heeft wel contact gehad met KPN,

Zou dus alleen voor mobiel zijn???

Dat zou nieuw voor mij zijn.

Ā 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@1435FĀ en welkom bij de KPN Community. Fijn dat het inmiddels gelukt is en dat je hier ook hulp hebt gehad. šŸ™‚

Voor toekomstige meelezers samengevat, om ons te bereiken vanuit het buitenland kun je bellen met +316 1200 1200 als je een mobiel abonnement hebt van KPN.

Als je die niet hebt dan werkt eenĀ belafspraakĀ het beste. Zorg dan inderdaad wel dat je goed bereik hebt rond de tijd van de belafspraak.Ā 

Zet eventueelĀ bellen via wifiĀ aan als het wifisignaal daar beter is dan het mobiele netwerk.Ā 

Ā 

Via Facebook, X of Instagram kun je je vraag ook stellen via een PM.

Anders zijn dit ook goede alternatieven, mocht je social media gebruiken. Ik heb de rechtstreekse linkjes toegevoegd aan de quote. šŸ™‚

Ā 

Zou dus alleen voor mobiel zijn???

Dat zou nieuw voor mij zijn.

Ik lees inĀ dit topicĀ dat er een 06-nummer van KPN ingevoerd moet worden als je dit belt dus ik gok dat de topicstarter hier om die reden ook niet verder kwam.Ā 

Dank voor het helpen en meedenken allemaal!

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2026

Nu is de cirkel weer rond en dus weer terug bij af: de belafspraak mislukt;
enĀ ik heb helaas geen controle over de richting en stralingssterkte van de zendmasten hier in de omgeving
dus conclusie is eigenlijk gewoon geen antwoord of alternatieve optie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ā Zet eventueelĀ bellen via wifiĀ aan als het wifisignaal daar beter is dan het mobiele netwerk.Ā 

Is dit geen optie voor je ​@1435F? Dat lost in elk geval hopelijkĀ de bereikbaarheid op. Eerder gaf je aan dat de mail waar je op wachtte binnen is en het daarmee was opgelost, maar dit is dus niet het geval?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2026

Dank voor t meedenken Sanne, maar ook dat kanaal stond aan. OverigensĀ zou ik niet weten wanneer zo’n telefoontje wel of niet via wifi ipv de GSM mast doorĀ kan komen; denk niet dat je dat zelf kan sturen; althans, zou niet weten hoe dat te beinvloeden. Hoe dan ook werkte ā€˜t niet
Gelukkig intussen wel ā€˜n issue weten op te lossen

Wat nu nog overblijft: Ik kan deze call niet afsluiten, dus ben bang dat ā€˜t nog ff onder de aandacht blijft. Ook wel weer gezellig hoor

Nogmaals dank en met vr gr

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 30, 2026

Kpn gebruiktĀ een whitelist om alleen Nederlandse subnetten toe te laten voor wifi bellen.

Dit kan wel zijn, maar ik kan altijd binnen Nederland wifi bellen, zelfs metĀ nieuwe IP-reeks (oorspronkelijk van een Deense provider)Ā van Odido Klik&Klaar.

Op de kpn website over wifi bellen wordtĀ vermeld dat wifi bellen in het buitenland niet werkt.

https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-met-wifi-van-kpn

Alle Nederlandse providers zeggen dat wifi bellen in het buitenland niet werkt, maar met wijzigen van provider instelling om wifi bellen bij roaming te activeren kan je de beperking omzeilen. Tenminste werkt wifi bellen met Odido (T-Mobile Go Tablet). Ik heb geen zin om met KPN te testen uit 2 redenen

1. XML- of Java-files te modificeren vereist rooten (of custom ROMs), dit heb ik gedaan voor mijn tablet met Odido 0970-nummer
  2. Ik heb geen 0970-nummer van KPN. Een 06-nummer op mijn huidige telefoon te testen of wifi bellen zonder whitelist wel werkt vereist de laatste 2 opties (dus bootlader unlocken en custom-rom installeren)

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 30, 2026

Odido is toch een provider die in Nederland een netwerk heeft?

...

Ā En ik denk dat je denkt dat deze whitelist in je telefoon staat wat niet het geval is.

Lees mijn bericht goed, K&K is nieuw toegevoegd, in het begin hadden bepaalde rangen nog Deense ip-adressen (dat kan je zien met IP locaties database) en zelfs toen werkte wifi bellen al. Ik zei nergens dat het te maken met whitelist in telefoon, maar of KPN überhaupt een whitelist serversided gebruikt.

Forum|alt.badge.img+6
  • Helper
  • May 30, 2026

​@TDNĀ 

Waarom af en toe een klacht dat kpn wifi bellen in Nederland niet werkt? Dat komt doordat kpn hun whitelist niet up-to-date is. Ze missen dan een NL IP ranges in de whitelist.Ā 

Wat betreft de Deense IP ranges. Je hebt verschillende databases. Het kan best zijn dat op dat moment deze nog niet goed was geüpdate en die van kpn (whitelist) wel. 

Ā