Skip to main content
Vraag

Ik kan geen sms sturen vanaf mijn nieuwe HMD barbie klaptelefoon, bellen werkt wel

• May 30, 2026
  • 6 reacties
  • 73 keer bekeken

ik heb sinds een week een HMD barbie klaptelefoon (gewoon besteld vanuit amazon) maar ik kan met mijn simkaart die prima werkt in mijn smartphone, op de klaptelefoon alleen via 4g bellen maar geen sms sturen (ik ontvang wel gewoon berichten)

ik heb de message centre telefoon code al eens opnieuw ingevult en de telefoon ge-factory-reset wat beide niet werkt.

is hier een oplossing voor?

6 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • May 31, 2026

Hoi ​@Jannieka 
Ik denk dat je deze vraag beter bij Amazon kunt stellen.
Je kunt niet verwachten dat wij iets van een klaptelefoon van Amazon af weten.

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • May 31, 2026

1. Het SMS-berichtencentrum instellen!--tgqphd|[]-->

Als het nummer van je berichtencentrum niet klopt of ontbreekt, kun je geen sms'en. 

• Ga naar Menu!-- Instellingen!--> (of Systeem!-) > Berichten!-->  Tekstberichten!->
  • Kies voor SIM 1 berichtencentrum!->
  • Controleer of hier exact het telefoonnummer van de centrale van jouw provider staat (inclusief landcode, zoals \(+31...\) voor Nederland).!
  • Tip:!--> Zoek online naar "berichtencentrum nummer [naam van jouw provider]"!--> om het juiste nummer te vinden. [1, 2]!

2. Controleer je mobiele netwerk (4G Bellen/VoLTE)!->

De Barbie-telefoon werkt op 4G. Als 4G-bellen (VoLTE) niet actief staat op je simkaart, kunnen sms'jes soms niet verstuurd worden.!-->

• Ga naar Menu!--> > Instellingen!-->  Netwerk & Internet!-- Mobiel Netwerk!
  • Controleer of 4G bellen!-> (of VoLTE) is ingeschakeld.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 31, 2026

@Jannieka Zie hier de oplossing

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 31, 2026

@Jannieka Zie hier de oplossing

A dus dat ik HMD (de makers van de telefoon) heb gemailt is de goede stap? Bedankt voor de reactie! Ik laat nog weten of het werkt😁

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 31, 2026

1. Het SMS-berichtencentrum instellen!--tgqphd|[]-->

Als het nummer van je berichtencentrum niet klopt of ontbreekt, kun je geen sms'en. 

• Ga naar Menu!-- Instellingen!--> (of Systeem!-) > Berichten!-->  Tekstberichten!->
  • Kies voor SIM 1 berichtencentrum!->
  • Controleer of hier exact het telefoonnummer van de centrale van jouw provider staat (inclusief landcode, zoals \(+31...\) voor Nederland).!
  • Tip:!--> Zoek online naar "berichtencentrum nummer [naam van jouw provider]"!--> om het juiste nummer te vinden. [1, 2]!

2. Controleer je mobiele netwerk (4G Bellen/VoLTE)!->

De Barbie-telefoon werkt op 4G. Als 4G-bellen (VoLTE) niet actief staat op je simkaart, kunnen sms'jes soms niet verstuurd worden.!-->

• Ga naar Menu!--> > Instellingen!-->  Netwerk & Internet!-- Mobiel Netwerk!
  • Controleer of 4G bellen!-> (of VoLTE) is ingeschakeld.

Klopt maar helaas had ik dit al allemaal geprobeerd🙈

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 31, 2026

Probleempje op het netwerk met dumphones 4G. Er staat dan een instelling op je nummer verkeerd.

Bel naar kpn (of ga naar een kpn winkel) en verwijs dat dit topic/antwoord:

Willenn schrijft:

Update: na een uurtje in de KPN winkel nog het e.e.a. te proberen is het probleem doorgezet naar de mensen achter het systeem. Na een paar keer heen en weer bellen hebben ze het probleem inmiddels verholpen. Vermoedelijk was er een blokkade ingesteld die er met de afbouw van het 2G net voor zorgde dat Nokia's geen sms-jes konden versturen. Het lag dus aan de combinatie Nokia telefoon en KPN netwerk.

Het probleem wordt nu verholpen door een simpele herstart van de telefoon. Hoera!

De makers/fabrikant HMD kan er niks mee. Het toestel is goed.