Skip to main content

Wat zit er in de Experia Wifi update naar v1.00.41?

Niets wat je actief merkt. 

Deze update doet voorbereidend werk. Zodat we, op later moment, een versie van de KPN Software die we nu op de Box 12 zetten, ook op de Experia Wifi kunnen installeren.

Daarnaast zit er een certificaat update in.

 

Wat merk ik van de update?

In principe helemaal niets. Je Experia Wifi punten krijgen de update in de nacht. Na het uitvoeren van de update zullen ze herstarten. Daarna doet alles het weer zoals je gewend bent.

Wel goed om te weten als je meerdere Experia Wifi punten in huis hebt: het kan zijn dat ze niet allemaal in dezelfde nacht de update krijgen. Dit kan geen kwaad, ze blijven onderling werken ook als de softwareversies niet hetzelfde zijn.

Als er toch onverhoopt iets niet helemaal goed ging met de update kun je dit merken door rode/oranje lampjes op je Wifipunt(en). Of doordat de Wifipunten, of apparaten die daarop aangesloten zijn, niet helemaal lekker werken. Herstart in zo'n geval je Wifipunt(en) door even de stekker uit het stopcontact te halen.

 

Wanneer wordt de update gedaan?

Van 2 tot medio mei 2023.

Rowi schreef:

Hoewel de Superwifi2 nu toch ook de nieuwe software krijgt of gaat krijgen.

Ook dat is al geruime tijd gaande.

 


Wanneer wordt de Experia Wifi bijgewerkt, zodat de Experia Box V10 ook kan worden bijgewerkt?
Er is ruim een jaar verstreken dat de voorbereiding is gedaan op de Experia Wifi.


Wanneer wordt de Experia Wifi bijgewerkt, zodat de Experia Box V10 ook kan worden bijgewerkt?
Er is ruim een jaar verstreken dat de voorbereiding is gedaan op de Experia Wifi.

Ik ben bang dat de Experia WiFi buiten de boot zal vallen en dat deze geen nieuwe firmware zal gaan krijgen ondanks het feit dat KPN eerder gezegd heeft dat dit wel het geval zal zijn. De uitrol van die nieuwe firmware op de V14, V12, V10 en "super"WiFi 2 gaat zo tergend langzaam dat ik vermoed dat dit niet eens afgerond zal zijn voordat de Experia Wifi volledig uitgefaseerd is. Ik moet zelfs nog zien of de "super"WiFi 1 nog voorzien gaat worden van de nieuwe firmware.


Dat is nog niet bekend @Applmac. Als het zo ver is zullen we dat met een nieuwe Product Update laten aankondigen.