Skip to main content
Update

TV+ App: update naar versie 08.52.03

  • 28 August 2024
  • 49 reacties
  • 1279 keer bekeken

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update augustus #2 2024

KPN TV+ App 08.52.02 & 08.52.03

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.

 

Nieuwe week, nieuwe update. De Eredivisie pagina is met deze update toegevoegd. Niet de vorige update. 😊

 

Wat zit er in deze update?
 

Eredivisie pagina toegevoegd 

Klik op “Ontdek” en stel je favorieten samen en ontvang notificaties over jouw team. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Verder

  • De Pathé Thuis carrousel toegevoegd op startpagina. Een film is af te spelen via de TV+ App na aankoop via https://tv.kpn.com/. Je wordt vanuit de app doorgestuurd naar de website om de aankoop te doen.
  • Opmaak van de carrousels op startpagina zijn verbeterd

 

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.52.02 is begonnen op 28 augustus 2024. Voor iOS is de update nu beschikbaar, Android komt z.s.m. beschikbaar. 

Per 30-08 is update naar 08.52.03 beschikbaar, deze update verhelpt enkele bugs in de Ontdekpagina.


Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

  • Ga naar profiel
  • Instellingen (tandwiel rechtsboven)
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

 

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

Helaas is KPN vergeten om Pathé thuis op te nemen in de gebruikte streamingdiensten…

...en dus is het niet mogelijk om die caroussel onzichtbaar te maken.

Opnieuw een vervelende reclame die, voor mij, het gebruik van de app er niet aangenamer op maakt.

 

Edit: Klopt het dat deze versie niet als Bèta beschikbaar gesteld is?


Pathé thuis is onderdeel van kpn zelf. Dat zit al in het basispakket. Kpn heeft voor alle platforms een overeenkomst met Pathé thuis.

Alle kpn tv klanten hebben standaard beschikking over dat aanbod. Via kpn zelf, buiten de app van Pathé thuis om.

Het is gewoon een commerciële keuze dat dat niet verborgen kan. Dat kan ook niet in de menu's van alle ontvangers. 

Pathé thuis is pay per view. Gewoon via de kpn rekening. 


Pathé thuis is onderdeel van kpn zelf. Dat zit al in de tv+ app. Kpn heeft voor alle platforms een overeenkomst met Pathé thuis.

Pathé thuis is geen onderdeel van KPN maar een streamingdienst. Het mag zijn dat KPN een overeenkomst heeft met Pathé thuis, maar ik neem als abonnee geen diensten af van de streamingdienst Pathé thuis en ik zou die caroussel dan ook niet willen zien op mijn startscherm. Net als de andere streamingdiensten zou ik die gewoon willen kunnen verbergen.


What ever.

Bij kpn is het dus geen losse streamingdienst.

KPN verdient er bij verhuur ook aan. Dus lijkt het mij logisch dat het niet weg kan. Het zit feitelijk in je kpn abonnement.


What ever.

Bij kpn is het dus geen losse streamingdienst.

Dat maakt voor mij niet uit, het is en blijft een streamingdienst, ook als deze via KPN betaald wordt.

Ik snap dat KPN er commercieel belang bij heeft om Pathé thuis zo prominent zichtbaar te laten zijn maar dat laat onverlet dat ik en ik denk best veel andere abonnees dit juist niet kunnen waarderen. Ik zal uit principe nooit een film huren bij Pathé thuis of welke andere streamingdienst dan ook en ik denk dat ik daar absoluut niet alleen in sta. Ik zou dan eigenlijk ook verwachten dat ik Pathé thuis, net als de andere streamingdiensten, gewoon onzichtbaar zou kunnen maken.

 

Maar goed, versie 08.52.02 is een feit en helaas is daar, naar mijn weten, geen apart topic in de bèta test sectie voor geweest want anders had ik deze feedback daar wel geplaatst.


Ik neem de feedback mee @wjb!


Ik ben blij met de mogelijkheid om mijn favoriete voetbalteam als favoriet toe te kunnen voegen. Meteen gedaan. Zo ben ik meteen op de hoogte.

Ooit bracht KPN er een aparte app voor uit. Ik vind het fijn dat dit nu in de tv+ app zit. Goed bezig.

 


Helaas is KPN vergeten om Pathé thuis op te nemen in de gebruikte streamingdiensten…

...en dus is het niet mogelijk om die caroussel onzichtbaar te maken.

Opnieuw een vervelende reclame die, voor mij, het gebruik van de app er niet aangenamer op maakt.

 

Edit: Klopt het dat deze versie niet als Bèta beschikbaar gesteld is?

 

Raar, ik zie helemaal geen Pathé thuis op mijn iPhone. (met deze update 8.52.02….)  

En dat is maar goed ook, want ik hoef dat ook niet te zien. 

 

Wat ik onderin het startscherm wel zie, is:

Aanbevolen films

Aanbevolen series 

Deze staan vol met producten van streamingsdiensten. En dat terwijl ik die allemaal uitgevinkt heb.   

Ik wil die reclame eigenlijk helemaal niet zien. 

 

Vraag: 

Kan dat eruit gehaald worden? 


Ik zie zelfs in versie 08.51.05 (die op dezelfde tablet geïnstalleerd is) een Pathé thuis caroussel alleen is deze leeg...

...terwijl deze in versie 08.52.02 wel films laat zien.

 

Ik ben het overigens volledig met je eens dat films en series uit streamingdiensten die je hebt uitgezet ook niet getoond horen te worden in "Aanbevolen voor jou". De logo's van de streamingdiensten worden overigens niet meer getoond maar wat heb ik nu toch aan een film die ik toch niet kan kijken omdat ik geen abonnement op die streamingdienst heb.


Op de iPhone zie ik Pathé inderdaad ook niet. Dank jullie wel, dit wordt uiteraard ook meegenomen. 


O, correctie.

Ik gaf een zwaai op het startscherm en toen verscheen onderin inderdaad Pathé Thuis. 

Graag die meteen weer verwijderen.

Ik heb geen enkele behoefte aan welke streamingsdienst dan ook. 


Op de iPhone zie ik Pathé inderdaad ook niet. Dank jullie wel, dit wordt uiteraard ook meegenomen. 

Even een zwaai aan het scherm geven geven en het wordt zichtbaar….. 


We hebben zojuist een hotfix uitgebracht voor iOS. Hierin zijn bugs in de ‘ontdek’-pagina opgelost. Als je iOS hebt, kun je upgraden naar 08.52.03. Android-gebruikers moeten nog even wachten, maar naar verwachting zullen jullie de update vandaag nog krijgen.


We hebben zojuist ook voor de Android-gebruikers een nieuwe versie online staan. Je kunt versie 08.52.03 nu downloaden in de PlayStore. Voor jullie gelden dezelfde release notes.


@Kasper QA TV , ik zie het ook op een iPhone 

 


vandaag voor  Android update 08.52.03 ontvangen 


O, correctie.

Ik gaf een zwaai op het startscherm en toen verscheen onderin inderdaad Pathé Thuis. 

Graag die meteen weer verwijderen.

Ik heb geen enkele behoefte aan welke streamingsdienst dan ook. 

Pathé thuis is via de TV+ app beschikbaar. En "technisch" gesproken (in mijn ogen) dan ook geen streamingdienst. Maar binnen het kpn aanbod. 

Ik huur nog wel eens een filmpje aangezien de echte videotheek nu een pizzeria bevat.  Ook een lekkere schijf maar past niet in mijn speler 😁.

Maar ja. Als de rest te verbergen is...


PeterG schreef:

Pathé thuis is via de TV+ app beschikbaar. En "technisch" gesproken (in mijn ogen) ook geen streamingdienst. Maar binnen het kpn aanbod. 

Ik zie Pathé Thuis toch echt als een streamingdienst. Het enige verschil met de andere streamingdiensten is dat KPN daar een wat nauwere samenwerking mee heeft.


Ik zie dat anders, maar dat begreep je al. Het functioneert binnen de kpn tv+ app.

Maar kpn zou voor de (niet) liefhebbers de startpagina zo moeten maken dat ie naar eigen behoefte is in te delen. Ik vind het wel leuk film ideeën op te doen via de app.


Het functioneert binnen de kpn tv+ app.

Die andere streamingdiensten functioneren ook "binnen de TV+ app", ik zie het verschil niet.


Bij die andere heb je de respectievelijk apps nodig om de opgegeven inhoud te kunnen zien. Bij Pathé blijft het gewoon binnen de TV+ app. Dat is toch wel een wezenlijk verschil.


Bij die andere heb je de respectievelijk apps nodig om de opgegeven inhoud te kunnen zien. Bij Pathé blijft het gewoon binnen de TV+ app. Dat is toch wel een wezenlijk verschil.

Dit is het verschil inderdaad. Als je via ons een film huurt, dan huur je een Pathé Thuis film die vervolgens afgespeeld wordt binnen de TV+ app. Dat is niet het geval met een dienst als Netflix. Als jij dat opstart vanuit de TV+ app, dan opent de Netflix app.

Er is in die zin ook een Pathé Thuis app, maar die staat volkomen los van ons huuraanbod. Als je de film die je via ons huurt zou willen bekijken via de Pathé Thuis app, dan moet je er nog een keer voor betalen. Dus in die zin is het Pathé Thuis aanbod, ons on demand aanbod. En valt van daaruit dan ook niet onder wat wij als streaming diensten zien. Dat zijn toch echt diegene die met een abonnementsstructuur werken. 

 

Latere edit: dit geldt niet alleen voor de app waar dit topic over gaat, maar voor TV+ in het algemeen


Wat mij betreft is dat pure onzin @Erik van KPN, immers het huren van een film via Pathé Thuis verwijst gewoon naar de streamingdienst van Pathé Thuis. Er is naar mijn mening geen enkel verschil met bijvoorbeeld Netflix.

 


Raar wjb. Hier verwijst het naar tv.kpn.com op m'n mobiel. Zoals ook omschreven staat in Eriks uitleg van de update.

En hier is Kingsman niet via Pathé. 

 

 


De Pathé Thuis caroussel is ondertussen gelukkig weer volledig verdwenen uit het startscherm.

 

Edit: En nu is de Pathé Thuis caroussel er spontaan weer wel.

Het werkt blijkbaar nog iet probleemloos allemaal.