Skip to main content

KPN TV+ Box: Update december#4 2024

TV+ Box firmware versie 0.32

Wat zit er in?

Nog voor de kerst wordt een nieuwe firmware-update uitgerold voor de TV+ Box. Deze update brengt een aantal verbeteringen aan die ervoor zorgen dat je TV+ ervaring nog soepeler verloopt.

Verbeterde verbinding met de afstandsbediening
We hebben gemerkt dat sommige klanten problemen ervaarden met de connectie tussen de afstandsbediening en de TV+ Box. We hebben via de community ook om hulp gevraagd.
Samen met onze partners werken we hard om dit probleem op te lossen. Deze update bevat een deel van de oplossing en we verwachten dat dit een belangrijke verbetering zal brengen.

Verder

Verschillende kleinere updates en bugfixes om de algehele prestaties en stabiliteit verder te optimaliseren.

Let op: deze update bevat geen zichtbare veranderingen in de bediening of interface, maar zorgt achter de schermen voor een betrouwbaardere en veiligere werking van je TV+ Box.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 10 december
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 17 en 19 december

Heb je hem na 19 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ firmware

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Had hem vanmorgen al gemerkte box ging uit het niets herstarten namelijk.

En keek ik bij informatie zag ik opeens nieuwe firmware.

Ps ik heb versie 0.32.12 ipv alleen 0.32

Ik zie hem graag tegemoet.

En daarna allen hele fijne Kerstdagen en een goede jaarwisseling.

Hij komt eraan ​@joop2011. En jij ook fijne dagen gewenst!

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 10 december
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 17 en 19 december

Heb je hem na 19 november nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Klein foutje in de tekst 😊

"Heb je hem na 19 november nog niet....."

Scherp opgemerkt ​@Sebas14. Ik heb het openingsbericht aangepast. 

Scherp opgemerkt ​@Sebas14. Ik heb het openingsbericht aangepast. 

Pas dan ook het versie nummer aan ;)

Over welke afstandbediening hebben we het nu? Ik heb sinds kort de kleine (zwarte) Comfort+ voor TV+ afstandsbediening de ook traag reageert. Is deze update daar ook voor?

Hoi ​@HansjePansje, ik weet dat die van toepassing is op de reguliere afstandsbediening maar daar stel je een goede vraag. Wij komen daar nog even op terug. 

Hoi ​@HansjePansje, ik weet dat die van toepassing is op de reguliere afstandsbediening maar daar stel je een goede vraag. Wij komen daar nog even op terug. 

Graag. Dank voor de reactie 👍

Ik denk dat het in plaats van Launcher de optie KPN TV+ Firmware geselecteerd moet worden 😉.

Verder zie ik natuurlijk deze update tegemoet.
Allen alvast fijne kerstdagen toegewenst!

Update werkt niet, 4x geprobeerd. Blijft elke keer hangen op 80% Configuratie laden.

Nieuwe software ophalen en dan kiezen voor uitstellen helpt voor eventjes want 1of 2 dagen later wordt er toch weer automatisch een update afgetrapt.

Graag een oplossing

Android 11 is al bijna 1 jaar EOL, maar kpn trekt zich daar niks van aan.

Ik zou dit kastje in een apart VLAN zetten want bleeding edge apparatuur zoals dit is gevaarlijk en ideaal voor hackers.

Ik denk dat het in plaats van Launcher de optie KPN TV+ Firmware geselecteerd moet worden 😉.

Verder zie ik natuurlijk deze update tegemoet.
Allen alvast fijne kerstdagen toegewenst!

Klopt, heb het aangepast 😁

En jij ook alvast fijne kerstdagen, Robin!

Update werkt niet, 4x geprobeerd. Blijft elke keer hangen op 80% Configuratie laden.

Nieuwe software ophalen en dan kiezen voor uitstellen helpt voor eventjes want 1of 2 dagen later wordt er toch weer automatisch een update afgetrapt.

@Duikhond, gaat het hier om de update voor de TV+ Box, of gaat het hier om een update voor de oudere tv ontvangers? 
In dat geval moet je namelijk in deze product update zijn:

Als het niet lukt met updaten, herstart dan je tv ontvanger eens door hem een 30 seconden stroomloos te maken. 

Android 11 is al bijna 1 jaar EOL, maar kpn trekt zich daar niks van aan.

Ik zou dit kastje in een apart VLAN zetten want bleeding edge apparatuur zoals dit is gevaarlijk en ideaal voor hackers.

Onze apparatuur is niet gevaarlijk. Alle apparaten die wij leveren worden volledig, en regelmatig, doorgetest op het gebied van veiligheid. Mocht je refereren aan de backdoor die enige maanden geleden in een aantal Android boxen is gevonden. Deze is niet van toepassing op de onze.

De laatste dagen start hij heel erg traag op, ik dacht misschien staat hij wel in de 
spaarstand, maar nee hij staat gewoon zoals altijd in de snel opstarttijd.
Misschien is het tijdelijkj?

Hi huistijger, heb je hier nog last van? Bij mij ook net getest maar ik merk dit niet. Heb je de ontvanger ook al even stroomloos gemaakt? 

Ja, dat werkt, bedankt ​@Alex van KPN hij start weer lekker snel op.

Hier iemand die na stroomloos maken geen verschil zegt te zien:

Heb je hem ook via de KPN-knop vast te houden tot je een menu  krijgt van opstarten?
Dat had ik eerst gedaan en toen op advies van ​@Alex van KPN stroomloos gemaakt en een minuutje gewacht

Update automatisch succesvol geïnstalleerd.