Skip to main content

KPN TV+ Update december 2023 #2

KPN TV+ app 1.131.6

 

Wat zit er in?

 

Soepele overgang Live tv en de Gids

Een mooie verbetering waar hier op het forum regelmatig om is gevraagd. Geluid en beeld blijven nu doorlopen als je vanuit live tv naar de Gids (en weer terug) gaat.
 

Verbetering gebruiksgemak

Bij volledig scherm programma kijken (live /opname/Terugkijken): mogelijkheid om direct naar het menu te gaan met pijltje omhoog. Zo hoef je minder stappen te maken om bij een bepaalde functie te komen:

pijltje omhoog voor het menu

Nieuwe instelling: Beeld

Hierin staan nu de instellingen voor Unicast, Multicast en Beste Kwaliteit. Deze stonden in Informatie, maar dat is minder logisch.

Nieuwe instelling: Beeld

 

Verder in deze update

  • Juiste tijdsaanduiding als een opname wordt bekeken van een programma wat nog live is
  • Talkback: oplossing voor focus problemen in de Gids
  • Reeks kleine andere verbeteringen/bug fixes

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 7 december
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 13 december

Heb je hem na 13 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Het eerste versienummer van deze update was 1.131.4. Deze is uitgerold op 7 en 13 december.

Daarna hebben we een nieuwe versie 1.131.6 gemaakt. Deze heeft een een bugfix aan onze kant, en verder geen wijzigingen waar je als klant iets van merkt. De uitrol hiervan is als volgt:

  • Preselectie: 20 december
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 21 december

Heb je hem na 21 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Goed om te weten

We gaan nu de feestdagenperiode in. In deze tijd voeren we zo min mogelijk updates en andere wijzigingen door. Dat betekent dat er geen update meer komt dit jaar, behalve als het echt nodig is. Fijne feestdagen, en tot de volgende update!

Het viel me trouwens net op bij Feyenoord Volendam de hele tijd vloeiend beeld . Tot de 2-1 van Feyenoord in blessuretijd.. dan krijg je een  soort schokkerig beeld. Net of er teveel mensen inschakelen op dat moment. Andere zenders geen probleem.

Dat is toch logisc @pietheingrun ?

Ze schrokken zich naar van die stand ik zat ook te schokken in mijn  stoel, maar het beeld bleef wel rustig.😋


Ik begin het bij elke update meer en meer jammer te vinden dat ik na de pilot de tv+ box teruggestuurd heb. Het begint te kriebelen om dan toch nog een keer mijn abo om te zetten naar tv+.

Wat let je @Katana321 ?

Nou, ik had na de pilot nog steeds bezwaren tegen de interface. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als er over een tijd de nieuwe afstandsbediening is. Verder vond ik de tv+ wel een fijn apparaat. Vooral de mogelijkheid om zelf apps (zoals f1tv) te installeren, was voor mij fijn.

Maar… mijn vrouw vond het menu van tv+ helemaal niet fijn. En aangezien ik niet op een echtscheiding aan wilde sturen, heb ik na de pilot de tv+ teruggestuurd.


Katana321 schreef:

Nou, ik had na de pilot nog steeds bezwaren tegen de interface. Ik ben benieuwd hoe dat gaat als er over een tijd de nieuwe afstandsbediening is. Verder vond ik de tv+ wel een fijn apparaat. Vooral de mogelijkheid om zelf apps (zoals f1tv) te installeren, was voor mij fijn.

Maar… mijn vrouw vond het menu van tv+ helemaal niet fijn. En aangezien ik niet op een echtscheiding aan wilde sturen, heb ik na de pilot de tv+ teruggestuurd.

Er is nog altijd maar weinig veranderd aan de user interface en onze voornaamste bezwaren om de TV+ Box te gaan gebruiken staan nog altijd. Zolang punt 2 en 3 van de feature requests TV+ niet geïmplementeerd zijn zal ik sowieso niet overstappen op TV+.


Heb je ook problemen via wifi ?  

Zal ik nog eens proberen

Heel graag en meldt alle relevante informatie + antwoorden op de vragen van de moderator dan in je eigen topic. Wat je ervaart staat namelijk los van deze update!
 

 


War wordt bedoeld met multicast setting of unicast wat ik ook regelmatig voorbij zie komen. 


War wordt bedoeld met multicast setting of unicast wat ik ook regelmatig voorbij zie komen. 

 


War wordt bedoeld met multicast setting of unicast wat ik ook regelmatig voorbij zie komen. 

 



ben  er nog niet helmaal uit. Ik heb alleen de tv box en tv. Heb voor de rest niets extra’s. Is het dan beter om multicast te selecteren? En wat ik lees is voor de eerste 10 zenders het beste kwaliteit?  


War wordt bedoeld met multicast setting of unicast wat ik ook regelmatig voorbij zie komen. 

 



ben  er nog niet helmaal uit. Ik heb alleen de tv box en tv. Heb voor de rest niets extra’s. Is het dan beter om multicast te selecteren? En wat ik lees is voor de eerste 10 zenders het beste kwaliteit?  

Dan moet je nog wel het vinkje aanzetten bij beste kwaliteit 


Geweldig weer de update. Lipsync nu ook na herstart totaal van slag. Maar met pijltje omhoog gelijk naar menu ja dat heeft prioriteit. Daar heeft men om lopen klagen. Lipsync is al een probleem van het eerste uur maar nee hoor maar multicast zit nou op een logische plek. Daar ben ik mee geholpen zeg. Doe nu is een keer wat aan mijn probleem of is dat nog steeds te moeilijk? 


@Rene Las Hoe moet ik de tv+box instellen om lipsync probleem te reproduceren?


Huh?


Huh?

Ja, la g niet iedereen heeft last van lipsync. Ook ik heb nog nooit lipsync problemen ervaren met de TV+ Box maar mijn TV+ Box staat dan ook ingesteld op stereo geluid en ik heb geen soundbar of home cinema set aan de TV+ Box gekoppeld.

Hoe zit dat bij jou?


Als jij mij wilt vertellen waar ik stereo geluid kan instellen. Ik heb ook geen soundbar alleen een tv. 


Als jij mij wilt vertellen waar ik stereo geluid kan instellen. Ik heb ook geen soundbar alleen een tv. 

Instellingen (tandwieltje) en dan naar Geluid.

Daar kan je het geluid op Stereo instellen.

Overigens zou "Automatisch" ook prima moeten werken.

 

Wat is het merk en type van jouw televisie?


Samsung. Sinds dit jaar dus vrij nieuw


Talkback: oplossing voor focus problemen in de Gids

Wat moet ik me hierbij voorstellen? Zag het in de update staan bij ons, maar de toegevoegde waarde hiervan zie ik (nog) niet.


Weer een mooie update.

De Sagemcom DIW7022 wordt steeds mooier en beter.😉


Samsung. Sinds dit jaar dus vrij nieuw

Heb je de geluidsinstellingen van de televisie zelf al eens bekeken? (klik)


Weer een mooie update.

De Sagemcom DIW7022 wordt steeds mooier en beter.😉

Helemaal mee eens. Nu alleen het favorietengedeelte nog, dan is het helemaal een wereldapparaat.

Alleen jammer dat ik nu mijn nvidia shieldtv de deur uit kan doen, de 7022 kan bijna hetzelfde.


Hebbe67 schreef:

Nu alleen het favorietengedeelte nog, dan is het helemaal een wereldapparaat.

Nee je dan genoegen met de mindere beeldkwaliteit bij het uitgesteld kijken van één van de Nederlandse publieke en commerciële zenders?

Zie punt 2 van de feature requests TV+.


Hebbe67 schreef:

Nu alleen het favorietengedeelte nog, dan is het helemaal een wereldapparaat.

Nee je dan genoegen met de mindere beeldkwaliteit bij het uitgesteld kijken van één van de Nederlandse publieke en commerciële zenders.

Wat de beeldkwaliteit betreft heb ik geen klachten. Ik heb meegedaan aan de pilot, toen heb ik de 7022 na 3 dagen in de kast gegooid, vond het helemaal niks. Maar omdat ik naar 1GB internet wilde, toch maar het abonnement omgezet naar tv+. Hier heb je wat en daar laat je wat, dat zal altijd zo blijven.

 


@wjb 

Het is inderdaad jammer en ook vreemd dat opgenomen en uitgesteld kijken niet in de originele stream van 14,2 Mb/s is.

Lijkt mij een leuk nieuwjaar cadeautje van KPN.😊

 

Wacht nu deze update van aanstaande woensdag af.😉


@wjb

Het is inderdaad jammer en ook vreemd dat opgenomen en uitgesteld kijken niet in de originele stream van 14,2 Mb/s is.

Lijkt mij een leuk nieuwjaar cadeautje van KPN.😊

Ik denk niet dat er een nieuwjaar cadeautje gaat komen immers je kunt de onderstaande opmerking van KPN lezen in het topic  feature requests TV+.

Dat is dus een zorgelijke ontwikkeling immers het zijn enkel de HD+ zenders waarvan de beeldkwaliteit afwijkt en dus lijkt deze opmerking te slaan op de Nederlandse publieke en commerciële zenders. Nu wil het feit dat opnames van die zenders op het "oude" platform wel in HD+ kwaliteit (14,2Mbps) teruggekeken kunnen worden en dus is er een aanlevering in die kwaliteit. Het lijkt er echter op dat die aanlevering alleen naar het "oude" TV platform is en niet naar het nieuwe TV platform. Dat is ook waarom alleen echt live televisie kijken via multicast in die hogere kwaliteit aangeboden wordt want multicast op de TV+ Box loopt gelukkig via het "oude" TV platform.


Tja en de nieuwere HD+ (25Mbps) welke eraan zit te komen gaat KPN helaas niet eens aan beginnen. 

Wel allemaal aan de ratrace voor steeds snellere internet speed, maar ook meegaan met de betere beeldkwaliteit, ho maar?? 


@wjb 

Dat denk ik ook niet.

Was ook niet serieus bedoelt.😉😊😊

 

Maar laten we in deze topic ons verder houden aan de update 1.131.4

En de “off topic” zaken in een nieuwe topic over dat onderwerp behandelen.