Skip to main content

TV+ Box: Update naar KPN TV+ Box versie 1.155.3

  • 2 June 2024
  • 125 reacties
  • 6870 keer bekeken

KPN TV+ Box: Update juni 2024

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.155.3
 

Wat zit er in?

 

EK in UHD

Dit jaar zenden we het EK weer uit in UHD. Je leest er alles over in ons aparte topic:

Op de TV+ Box kun je de UHD versie van NPO 1, tijdens het EK, gewoon bekijken op kanaal 1!

Je krijgt hiervoor, als het EK begint, een nieuw icoon in de infobalk. Hiermee heb je de optie om UHD aan, en ook weer uit, te zetten.

 

Bluetooth geluid bij opnames/Terugkijken

Bepaalde bluetooth geluidsapparatuur geeft sinds kort geen geluid bij opnames of het Terugkijken van programma's (unicast). Daarvoor hebben we in deze update een oplossing. 

Als er een bluetooth geluidsapparaat is aangesloten, en je kijkt via unicast, dan krijg je een extra optie in de infobalk.

Hiermee kun je het geluid omzetten naar Stereo, waarna je bluetooth apparaat weer geluid geeft. 

Heb je op deze manier Stereo ingesteld, dan blijft het icoon ook zichtbaar als je jouw bluetooth apparaat uitzet. Zodat je dan het geluid weer kunt aanpassen naar Dolby.

 

 Goed om te weten 

Tijdens het EK (14 juni t/m 14 juli 2024) zullen er geen updates zijn.
Uiteraard blijven wij achter de schermen hard werken aan nieuwe verbeteringen.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 6 juni
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 11-13 juni

Heb je hem na 13 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ app

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Hier alweer binnen op alle 3

 


Toppie!👍🏻


Als je hem op UHD laat staan, dus niet uitzet, geeft dat problemen?

Of kan je hem gewoon aan laten staan? 

 

Ik zie de update weer graag tegemoet. 


Update blijft hangen bij 20%. Alles gedaan wat geadviseerd wordt. Modem opnieuw opgestart. Tv ontvanger de stekker eruit en erin. 
wat nu?


Update blijft hangen bij 20%. Alles gedaan wat geadviseerd wordt. Modem opnieuw opgestart. Tv ontvanger de stekker eruit en erin. 
wat nu?

 

Heb je wel de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Want alleen een paar krijgen deze update nu en de overige pas volgende week.

 

Als je de DIW7022 hebt, moet je hem terugzetten in fabrieksinstellingen.

Je moet dan wel enkele (soms veel) gegevens opnieuw instellen.

Je zet hem aan en pak een dun voorwerp (speld b.v.) en druk op het kleine gaatje achterop. 


Nee, maar maar er was een storing volgens kpn. Nu staat de ontvanger al uren op 20% software downloaden. Ik heb geen telefoonnummer om te bellen

 


Als je hem op UHD laat staan, dus niet uitzet, geeft dat problemen?

Of kan je hem gewoon aan laten staan? 

 

Ik zie de update weer graag tegemoet. 

Is alleen voor EK wedstrijden actief en niet erna of ervoor


@WimEb Achterop de KPN TV+ box zitten een aantal aansluitingen. Naast de gele netwerkaansluiting zit een reset gaatje. Druk hierin een puntig voorwerp (paperclip) en houd die 7 seconden ingedrukt. Het telefoonnummer van onze klantenservice is 0800 0402.

 


Nee, maar maar er was een storing volgens kpn. Nu staat de ontvanger al uren op 20% software downloaden. Ik heb geen telefoonnummer om te bellen

Maak een eigen topic hiervoor.

Deze topic gaat over de update voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Telefoonnummer klantenservice is 0800-0402 (gratis)


Als je hem op UHD laat staan, dus niet uitzet, geeft dat problemen?

Of kan je hem gewoon aan laten staan? 

 

Ik zie de update weer graag tegemoet. 

Is alleen voor EK wedstrijden actief en niet erna of ervoor

 

Dat begrijp ik en ook voor de Olympische spelen.😉

Daarom vraag ik ook: Als je hem aanzet, moet je hem dan ook weer uitzetten of is dat niet nodig? En werkt hij daarna wel automatisch of moet je hem steeds weer aanzetten?

Je moet hem namelijk wel handmatig aanzetten.


Nee, maar maar er was een storing volgens kpn. Nu staat de ontvanger al uren op 20% software downloaden. Ik heb geen telefoonnummer om te bellen

Maak een eigen topic hiervoor.

Deze topic gaat over de update voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Telefoonnummer klantenservice is 0800-0402 (gratis)

Dit is een dubbele reactie, @joop2011. Vikash van KPN had al gereageerd 😉

Om ook direct een antwoord te geven op jouw vraag: 
We maken het makkelijk: als je de wedstrijden in UHD zou willen bekijken, dan hoef je dat eenmalig in te stellen. Vervolgens zullen alle EK-wedstrijden op NPO1 in UHD worden uitgezonden. Andere programma's op NPO1 worden niet geleverd in de UHD kwaliteit en houden de huidige kwaliteit: de kwaliteit die je gewend bent! 


Als je hem op UHD laat staan, dus niet uitzet, geeft dat problemen?

Of kan je hem gewoon aan laten staan? 

 

Ik zie de update weer graag tegemoet. 

Is alleen voor EK wedstrijden actief en niet erna of ervoor

 

Dat begrijp ik en ook voor de Olympische spelen.😉

Daarom vraag ik ook: Als je hem aanzet, moet je hem dan ook weer uitzetten of is dat niet nodig? En werkt hij daarna wel automatisch of moet je hem steeds weer aanzetten?

Je moet hem namelijk wel handmatig aanzetten.

Olympische spelen zou toch niet uitgezonden worden in UHD dacht ik gelezen te hebben in een eerder topic


KPN TV+ Box: Update juni 2024

KPN TV+ Box app (launcher) versie 1.155.3
 

​​​​

Hiermee kun je het geluid omzetten naar Stereo, waarna je bluetooth apparaat weer geluid geeft. 

Heb je op deze manier Stereo ingesteld, dan blijft het icoon ook zichtbaar als je jouw bluetooth apparaat uitzet. Zodat je dan het geluid weer kunt aanpassen naar Dolby.

 

Ik ben heel benieuwd naar het EK in UHD. De TV zelf is er al klaar voor en geeft op ESPN UHD ook al prachtig beeld.

En de optie van het geluidsspoor Dolby/stereo juig ik zeker toe (hopelijk in de toekomst) ook op de Multicast streams om dit per zender in te stellen zonder bluetooth apparaat.


Als er een bluetooth geluidsapparaat is aangesloten, en je kijkt via unicast, dan krijg je een extra optie in de infobalk.

Hiermee kun je het geluid omzetten naar Stereo, waarna je bluetooth apparaat weer geluid geeft. 

Heb je op deze manier Stereo ingesteld, dan blijft het icoon ook zichtbaar als je jouw bluetooth apparaat uitzet. Zodat je dan het geluid weer kunt aanpassen naar Dolby.

Vooral nieuwsgierig:

Is dat dan anders dan de optie “Stereo” bij “Audiokwaliteit instellen” in de geluidsinstellingen? (In mijn testen trad het probleem op bij zowel “Automatisch” als “Stereo” voor die geluidsinstelling.)

En waarom alleen voor unicast? (Ik zou denken dat zo’n instelling voor niemand verschillend hoeft te zijn voor unicast dan voor multicast, maar hopelijk snap ik het niet. Ja, het probleem trad blijkbaar alleen op bij unicast, maar pas sinds de vorige update, of iets eerder volgens @Dofir. Dus voorheen ging het gewoon automatisch goed, ook bij unicast? Ik had verwacht dat het misschien door de veranderingen voor “Soms verkeerd audioformaat bij uitzendingen in unicast” van de update 1.152.1 van 17 mei veroorzaakt was.)


Nee, maar maar er was een storing volgens kpn. Nu staat de ontvanger al uren op 20% software downloaden. Ik heb geen telefoonnummer om te bellen

Maak een eigen topic hiervoor.

Deze topic gaat over de update voor de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Telefoonnummer klantenservice is 0800-0402 (gratis)

Dit is een dubbele reactie, @joop2011. Vikash van KPN had al gereageerd 😉

 

Sorry hoor en ook voor de mensen die een like gaven.

Zijn ( @Vikash van KPN ) reactie was voor de DIW7022 (KPN tv+ box)

Maar die heeft @WimEb dus niet.


Om ook direct een antwoord te geven op jouw vraag: 
We maken het makkelijk: als je de wedstrijden in UHD zou willen bekijken, dan hoef je dat eenmalig in te stellen. Vervolgens zullen alle EK-wedstrijden op NPO1 in UHD worden uitgezonden. Andere programma's op NPO1 worden niet geleverd in de UHD kwaliteit en houden de huidige kwaliteit: de kwaliteit die je gewend bent! 

 

@Shyrin van KPN

Hartelijk dank voor deze duidelijke uitleg. 😉


Sinds de laatste update voor iedereen (dus niet deze) staat mijn 4kTV na het aanzetten steeds op 1920x1080 ipv 3840x2160.

Standaard staat hij op multicast automatisch, als ik hem dan op unicast zet dan is de resolutie weer goed.

Iemand een idee?


Sinds de laatste update voor iedereen (dus niet deze) staat mijn 4kTV na het aanzetten steeds op 1920x1080 ipv 3840x2160.

Standaard staat hij op multicast automatisch, als ik hem dan op unicast zet dan is de resolutie weer goed.

Iemand een idee?

Ik ben benieuwd of andere gebruikers dit ook meemaken. Je hebt de ontvanger ook even 10 seconden stroomloos gemaakt voor de zekerheid? 

Krijg je dat dan gelijk in beeld te zien? Zou je misschien een foto ervan hier willen plaatsen? 


Ik ben benieuwd of andere gebruikers dit ook meemaken. Je hebt de ontvanger ook even 10 seconden stroomloos gemaakt voor de zekerheid? 

 

10 seconde spanningsloos (volksmond stroomloos) is wel heel erg kort.

Ik adviseer minimaal 1 minuut, maar liefst 2 minuten. Zodat alle condensatoren goed kunnen ontladen.

 

Wat je het beste als eerste kan doen, denk ik, is om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) opnieuw op te starten, meestal is dat al voldoende.

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten. 


Ik ben benieuwd of andere gebruikers dit ook meemaken. Je hebt de ontvanger ook even 10 seconden stroomloos gemaakt voor de zekerheid? 

 

10 seconde spanningsloos (volksmond stroomloos) is wel heel erg kort.

Ik adviseer minimaal 1 minuut, maar liefst 2 minuten. Zodat alle condensatoren goed kunnen ontladen.

 

Wat je het beste als eerste kan doen, denk ik, is om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) opnieuw op te starten, meestal is dat al voldoende.

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten. 

10 tot 20 sec is echt meer dan voldoende.

de 2 min reset is overdreven leuk om koffie te zetten in de tussen tijd.

 

hier nog wel gewoon de juiste resolutie op me tv


10 tot 20 sec is echt meer dan voldoende.

de 2 min reset is overdreven.

Een condensator houd de spanning langer vast dan jij denkt.

Verder laat ik het hierbij, om een welles nietes discussie te voorkomen. 😉


Ik ben benieuwd of andere gebruikers dit ook meemaken. Je hebt de ontvanger ook even 10 seconden stroomloos gemaakt voor de zekerheid? 

 

10 seconde spanningsloos (volksmond stroomloos) is wel heel erg kort.

Ik adviseer minimaal 1 minuut, maar liefst 2 minuten. Zodat alle condensatoren goed kunnen ontladen.

 

Wat je het beste als eerste kan doen, denk ik, is om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) opnieuw op te starten, meestal is dat al voldoende.

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten. 

Ik heb de opstartoptie gedaan en dan gaat het vooralsnog goed, ga straks nog even de deur uit en ben benieuwd of hij de goede instelling nog steeds vasthoud als ik dan alles weer aanzet. @Alex van KPN 


10 tot 20 sec is echt meer dan voldoende.

de 2 min reset is overdreven.

Een condensator houd de spanning langer vast dan jij denkt.

Verder laat ik het hierbij, om een welles nietes discussie te voorkomen. 😉

Jij bent een wijze heer, ik waardeer het!


Ik ben benieuwd of andere gebruikers dit ook meemaken. Je hebt de ontvanger ook even 10 seconden stroomloos gemaakt voor de zekerheid? 

 

10 seconde spanningsloos (volksmond stroomloos) is wel heel erg kort.

Ik adviseer minimaal 1 minuut, maar liefst 2 minuten. Zodat alle condensatoren goed kunnen ontladen.

 

Wat je het beste als eerste kan doen, denk ik, is om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) opnieuw op te starten, meestal is dat al voldoende.

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten. 

Ik heb de opstartoptie gedaan en dan gaat het vooralsnog goed, ga straks nog even de deur uit en ben benieuwd of hij de goede instelling nog steeds vasthoud als ik dan alles weer aanzet. @Alex van KPN 

Top!


10 tot 20 sec is echt meer dan voldoende.

de 2 min reset is overdreven.

Een condensator houd de spanning langer vast dan jij denkt.

Verder laat ik het hierbij, om een welles nietes discussie te voorkomen. 😉

Ik weet het maar het heeft geen echt geen nut 2 min.

meerdere malen in het verleden getest totaal nutteloos.