Skip to main content
Update

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.162.6

  • 31 August 2024
  • 47 reacties
  • 2330 keer bekeken

KPN TV+ Box: Update september #1 2024

TV+ Box launcher versie 1.162.6
 

Wat zit er in?

 

Pauzeren van radio!

Na deze update kun je de meeste van de populaire radiozenders pauzeren. Voor een lijst met welke zenders dat zijn, klik op Toon inhoud.

801 t/m 832
841 t/m 892
900 t/m 916
918 t/m 950
1018
1023
1027
1030
1034
1038
1076
1118
1160
1174
1209
1213
8051

 

Tekstverbetering

We hebben op verschillende plekken teksten verduidelijkt. 

De meest opvallende is bij het verlaten van Terugkijken. Daarin zagen we dat mensen dit soms verwarrend vonden, dus dat hebben we verduidelijkt. 

Ook zijn de teksten bij sommige foutmeldingen die kunnen voorkomen bij het willen afspelen van een opname verduidelijkt. 

 

En verder

  • Het menu aan de bovenkant bleef soms in beeld plakken als je dit opende tijdens live kijken. Dit is verholpen.
  • Het kon gebeuren dat het rode bolletje bleef staan bij het envelopicoontje, ook nadat je alle berichten had gelezen. Dit is opgelost. 
  • Het kwam voor dat als je een serie had opgezocht, je gerelateerde items niet kon bekijken. Dit is ook verholpen.

Ook hebben we de eerste onder water stappen gezet om in de toekomst dit soort release notes op de TV+ Box te kunnen publiceren in het Helpmenu. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 5 september
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 10-12 september

Heb je hem na 12 september nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Het probleem met het rode bolletje is inderdaad een vervelende. Mooi dat dit opgelost wordt in deze release.


Paar kleine opmerking na deze update.

Het pauzeren werkt niet lekker als je alleen de OK knop gebruikt.
Als voorbeeld: Je toetst 811 (Qmusic) in, je pauzeert met de OK knop. dan stopt het geluid en verdwijnt de informatiebalk. Door dan na een tijdje weer de OK knop in te drukken krijg je de Minigids, dan moet je weer op OK drukken en dan krijg ik weer Live radio. Hij begint niet bij het pauze moment.

Dit gebeurd wel als je ‘pijltje naar beneden’ indrukt tijdens het pauzemoment, dan krijg je gelijk de informatiebalk en kan je ook op OK drukken weer luisteren vanaf het moment dat je bent gestopt.

 

Pauzeren van radio!

Na deze update kun je de meeste van de populaire radiozenders pauzeren. Voor een lijst met welke zenders dat zijn, klik op Toon inhoud.

Verberg inhoud

801 t/m 832
841 t/m 892
900 t/m 916
918 t/m 950

Radio Veronica (819) kan je niet pauzeren (deze zender is de enige multicast stream van de radio kanalen 801 t/m 950. Zie ook foto hieronder (LIVE i.p.v. Live)

En de teksten kloppen niet als je gaat naar een andere radiozender terwijl je de huidige radiozender even had gepauzeerd. En de tekst klopt niet als je bij de huidige radiozender weer Live wilt luisteren.

Hij geeft aan 'Live televisie' terwijl dit 'Live radio' moet zijn. En ‘ga terug naar de video' zou dan terug naar de radio' moeten zijn. Zie ook de foto's hieronder.

 

 


👍😃Top dat onderstaande weer kan. Na verdwijnen van m'n Motorola VIP1963 met HDD kon (ik) dit al niet meer. Heel fijn als je iets van het nieuws op het hele uur hebt gemist.

Pauzeren van radio!

Na deze update kun je de meeste van de populaire radiozenders pauzeren. Voor een lijst met welke zenders dat zijn, klik op Toon inhoud


"Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen."
 

Het zou fijn zijn als de Android OS versie eindelijk wel een keer bijgewerkt zou worden. Bestaat er een roadmap die KPN hanteert?


Dank voor je feedback, @Sebas14! Altijd fijn om feedback van jou te zien, met reproductiestappen en screenshots enzo.

 

Het zou fijn zijn als de Android OS versie eindelijk wel een keer bijgewerkt zou worden. Bestaat er een roadmap die KPN hanteert?

Zeker is er een roadmap. De dingen die wij daarvan weten én daarvan mogen delen, delen we via product updates zoals deze. En in topics zoals het Feature requests overzicht. We zullen ook zeker op een bepaald moment overgaan naar een nieuwe androidversie., Wanneer alleen is op dit moment nog niet bekend. 


Wanneer wordt de bug opgelost: Wanneer ik de snelle start gebruikt krijg ik 3x per avond de melding dat er geen verbinding kis met internet.

Als ik de ecomodus uitschakel heb ik dit probleem niet.

Wie heeft hier ook last van?


Hoi @Erik van KPN 
Opname wat ik vanavond gezien heb was niet te verwijderen.
Hij gaf aan dat het verwijderd was, maar niet dus, verschillende keren geprobeerd, toen maar opnieuw opstarten.
Dat was een slecht idee, hij heeft ongeveer 5 minuten op het KPN logo gestaan eer hij eindelijk opgestart was, toen had ik nog de opstartbalk van het opstarten dwars door het beeld die niet weg wou, maar nadat ik een zender ingedrukt had was dat ook over.
Het lijkt nu goed te zijn en de opname was nu ook echt weg.
Schoonheidsfoutje?


Dit dus sinds de update 1.162.6 van vanmiddag

 


Schoonheidsfoutje?

Storing, helaas. Zie:

 


Wanneer wordt de bug opgelost: Wanneer ik de snelle start gebruikt krijg ik 3x per avond de melding dat er geen verbinding kis met internet.

Als ik de ecomodus uitschakel heb ik dit probleem niet.

Wie heeft hier ook last van?

Ik herken dit niet direct als een groter voorkomend iets, @Rmook.  Ik denk dat het handig is om hier in eerste instantie een eigen topic voor aan te maken. Dat kunnen we met jou kijken naar wat er gebeurt en hoe dit opgelost kan worden. Als wel blijkt dat het bug is, dan nemen we dat natuurlijk mee richting het tv team.


Eh, @Rmook .

Bedoel je soms dat je juist met eco instelling internet verbinding verliest? En dan begrijp ik dat je via WIFI bent verbonden?

Want met eco en via wifi herken ik dit ook, maar alleen bij aanzetten van de box met de afstandsbediening. Dan is er soms 'geen verbinding’. Dan moet even de stekker uit het stopcontact. Maar in het dagelijks gebruik vind ik 'snelle start’ veel fijner op het hoofdtoestel. Zowel tv als versterker starten in 3 seconden. Als ik dan nog 27 seconden op de box moet wachten…. Als ik met radio de tv niet aan doe zie ik de ‘geen internet’ melding ook nog eens niet.


Eh, @Rmook .

Bedoel je soms dat je juist met eco instelling internet verbinding verliest? En dan begrijp ik dat je via WIFI bent verbonden?

Want met eco en via wifi herken ik dit ook, maar alleen bij aanzetten van de box met de afstandsbediening. Dan is er soms 'geen verbinding’. Dan moet even de stekker uit het stopcontact. Maar in het dagelijks gebruik vind ik 'snelle start’ veel fijner op het hoofdtoestel. Zowel tv als versterker starten in 3 seconden. Als ik dan nog 27 seconden op de box moet wachten…. Als ik met radio de tv niet aan doe zie ik de ‘geen internet’ melding ook nog eens niet.

De box is idd met wifi verbonden, maar bij bij treed het pas na en half uur of soms langer op, geheel opnieuw opstarten lost het dan weer voor de avond op. Net contact met KPN gehad en volgens hem zou het aan de wifi beveiliging  kunnen liggen stond bij op wpa2/3 personal ipv wpa2 personal. Zal het zien of dit het was.


Eh, @Rmook .

Bedoel je soms dat je juist met eco instelling internet verbinding verliest? En dan begrijp ik dat je via WIFI bent verbonden?

Want met eco en via wifi herken ik dit ook, maar alleen bij aanzetten van de box met de afstandsbediening. Dan is er soms 'geen verbinding’. Dan moet even de stekker uit het stopcontact. Maar in het dagelijks gebruik vind ik 'snelle start’ veel fijner op het hoofdtoestel. Zowel tv als versterker starten in 3 seconden. Als ik dan nog 27 seconden op de box moet wachten…. Als ik met radio de tv niet aan doe zie ik de ‘geen internet’ melding ook nog eens niet.

De box is idd met wifi verbonden, maar bij bij treed het pas na en half uur of soms langer op, geheel opnieuw opstarten lost het dan weer voor de avond op. Net contact met KPN gehad en volgens hem zou het aan de wifi beveiliging  kunnen liggen stond bij op wpa2/3 personal ipv wpa2 personal. Zal het zien of dit het was.

WPA3 vind de box inderdaad niet lukt...


Heel fijn als je iets van het nieuws op het hele uur hebt gemist.

Pauzeren van radio!

Na deze update kun je de meeste van de populaire radiozenders pauzeren.

 

Pauzeren betekent niet dat je ook kunt terugspoelen, of wel?


Bij televisie wel, @Arjan van B . Ik zit deze keer niet in de pre selectie, dus heb ‘t nog niet.


Heel fijn als je iets van het nieuws op het hele uur hebt gemist.

Pauzeren van radio!

Na deze update kun je de meeste van de populaire radiozenders pauzeren.

 

Pauzeren betekent niet dat je ook kunt terugspoelen, of wel?

Nou ver terug spoelen kan niet bij mij hangt hij na seconde of 40


Maar hoe lang had je 'm aan @MennoG78 ? Ook zo'n 40 seconden. Je kunt (bij tv tenminste) terug tot het punt waarop je de zender aanzette met maximum van 1 uur.


Ja zoiets maar onder terug spoelen versta ik terug spoelen gewoon zoals een film dit mag je geen terugspoelen noemen 


Misschien een rare vraag, maar waarom zou je radio pauzeren of terugspoelen?

Bij een serie of film bergrijp ik dit.

 

P.S.

Voordat er vragen komen, zie hier waarom ik wel hier reageer.😉


Terugspoelen radio is net zo'n drama als liveTV terugspoelen, het gaat wel, maar je moet een enorm geduld hebben.
Nu gebruik ik geen radio, maar heb het even getest voor jullie, heb een half uurtje radio aangehad, volume erg zacht (😎) toen pauze, dat gaat goed, terugspoelen hetzelfde drama als LiveTV terugspoelen.


Misschien een rare vraag, maar waarom zou je radio pauzeren of terugspoelen?

Bij een serie of film bergrijp ik dit.

 

P.S.

Voordat er vragen komen, zie hier waarom ik wel hier reageer.😉

Ja vraag ik me ook af bij Radio misschien wil je liedje nog een keer horen

 


Terugspoelen radio is net zo'n drama als liveTV terugspoelen, het gaat wel, maar je moet een enorm geduld hebben.
Nu gebruik ik geen radio, maar heb het even getest voor jullie, heb een half uurtje radio aangehad, volume erg zacht (😎) toen pauze, dat gaat goed, terugspoelen hetzelfde drama als LiveTV terugspoelen.

Met radio is het drama inderdaad met tv gaat het wel goed.


Heel fijn als je iets van het nieuws op het hele uur hebt gemist.

Pauzeren van radio!

Na deze update kun je de meeste van de populaire radiozenders pauzeren.

 

Pauzeren betekent niet dat je ook kunt terugspoelen, of wel?

 

Ga ik navragen.


Update vannacht succesvol automatisch geïnstalleerd.

 


Heel fijn als je iets van het nieuws op het hele uur hebt gemist.

Pauzeren van radio!

Na deze update kun je de meeste van de populaire radiozenders pauzeren.

 

Pauzeren betekent niet dat je ook kunt terugspoelen, of wel?

 

Ga ik navragen.

 

 

Wat betreft pauzeren zou het net zo moeten werken als live tv: je kunt terugspoelen tot het moment dat je de zender begon te kijken/luisteren, in je huidige kijk/luistersessie.

Dus als je om 14:00 begint met luisteren en je gaat om 14:15 terugspoelen, dan kun je terug tot 14:00. Zap je om 14:30 naar een andere zender, dan verdwijnt ook je markering. Als je dan om 14:45 terugkeert naar de zender waar je was, dan kun je niet meer terugspoelen tot 14:00, maar tot 14:45.


Dat neem ik direct aan @Erik van KPN , maar sinds de laatste update werkt dat bij TV ook weer op de ouderwetste manier, heel traag, je moet een engelengeduld hebben daarvoor, zowel TV als radio.