Skip to main content

KPN TV+ Box: Update november #2 2024

TV+ Box launcher versie 1.168.2

Wat zit er in?

Voornamelijk veel onder water verbeteringen op het gebied van beveiliging, communicatie met het tv platform en het voorkomen van bepaalde soorten crashes.

Daarnaast werkte de homeknop niet in de hulppagina's, dat hebben we verholpen.

En, bij het huren van films hebben we de knoptekst op de filmbanner veranderd van ‘Huren’ naar ‘Meer informatie’.

Klein verschil, maar wel belangijk, omdat je met een druk op die knop niet gelijk de film huurt, maar eerst meer informatie kunt lezen over de film. 

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 5 november
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 12-14 november

Heb je hem na 14 november nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Mooi, ik zie hem weer graag tegemoet. 

verbeteringen op het gebied van beveiliging

Wat niemand ziet, maar het allerbelangrijkste is van alle slimme devices op je thuisnetwerk… 👍

Ok hoop dat het probleem van “server ineens onvindbaar” via wifi uitgesteld terug of bewaarde content kijken opgelost is , want dit is niet te doen. 

Hi Ron, ik vermoed dat je doelt op waar je ook een topic over hebt lopen, klopt dit? Ik ben benieuwd naar hoe het gaat zo gauw je de update hebt. Gaat het daarna niet beter, laat het dan weten in je eigen topic. Op die manier kunnen we je het beste verder helpen en houden we dit artikel overzichtelijk.

Dat doe ik uiteraard dan ook hoor. Ik hoop alleen dat het nu dan over is. Natuurlijk hou ik me aan het protocol. ☺️

Ik kan bij terugkijken niet verder vooruit bij de publieke omroep terwijl dat wel kon voorheen. Heeft dat iets met de update te maken wellicht?🤔 

Sorry, een reset heeft het al verholpen. Ik was even te snel. Deze post mag weg. 

Ik kan bij terugkijken niet verder vooruit bij de publieke omroep terwijl dat wel kon voorheen. Heeft dat iets met de update te maken wellicht?🤔 

Sorry, een reset heeft het al verholpen. Ik was even te snel. Deze post mag weg. 

Ik laat het staan. 😉 Was een uit/aan voldoende? Of heb je de ontvanger helemaal naar fabrieksinstellingen gereset? 

Nee gewoon via de remote control de powerbutton enkele seconden ingedrukt gehouden en daarna opnieuw opstarten gekozen. 

Nee gewoon via de remote control de powerbutton enkele seconden ingedrukt gehouden en daarna opnieuw opstarten gekozen. 

Dan zou m.i. kpn de update zo moeten instellen dat een herstart automatisch gebeurt. Of communiceren dat de gebruiker dit na de update moet doen, middels een melding in het itv-menu.

Ik weet niet of iedereen dat zou waarderen als de boel helemaal opnieuw opstart. Normaliter heb ik daar geen last van gehad, alleen was het nu beter om opnieuw op te starten. 

Het is ook zeker niet de bedoeling om een herstart te doen na een update, vandaar mijn vraag. Gelukkig was dit een incident. 

Ik doe standaard altijd een herstart na een update. De praktijk wijst uit dat het regelmatig problemen voorkomt. Ik zou het iedereen aanraden want het is een kleine moeite. Ik doe dat overigens niet alleen bij tv+ maar bij iedere apparaat na een update.

Verder is het natuurlijk gissen naar de maatregelen op het gebied van beveiliging maar het is in het algemeen goed dat ook hier aandacht voor is, al merken we er weinig tot niets van.

Bij mij doet na deze update SBS6 het niet meer goed. Na 2 seconden bevriest het beeld bij live kijken. Als  ik het beeld op achteraf kijken zet kan ik wel kijken. 
Ik heb een herstart van het systeem gedaan, maar het helpt niet. 

Ik doe standaard altijd een herstart na een update. De praktijk wijst uit dat het regelmatig problemen voorkomt. Ik zou het iedereen aanraden want het is een kleine moeite. Ik doe dat overigens niet alleen bij tv+ maar bij iedere apparaat na een update.

We geven bij de meeste updates die we hier publiceren ook aan dat je het beste een herstart kunt doen als je gekke dingen merkt na een update. We zien dat dit in de praktijk dan ook de meeste dingen weer op orde brengt.

Bij mij doet na deze update SBS6 het niet meer goed. Na 2 seconden bevriest het beeld bij live kijken. Als  ik het beeld op achteraf kijken zet kan ik wel kijken. 

Is dit alleen SBS, of merk je dit ook bij andere zenders? Controleer of de verbinding tussen je TV+ Box en je internetpunt op orde is, Rob. Mocht het aanhouden, dan is het handig om even een eigen topic aan te maken zodat we met je mee kunnen kijken.

Het systeem heeft een herstart gehad. Alleen SBS6 heeft het. De aansluiting is precies hetzelfde als voor de laatste update. 

Het is ook zeker niet de bedoeling om een herstart te doen na een update, vandaar mijn vraag. Gelukkig was dit een incident. 

Je zou het bij android zowat wel adviseren een reboot te doen na elke update.

Ik doe dit standaard altijd. is meer een tik omdat het voorgaande keren bij updates regelmatig nodig was.

Ik zeg ook altijd : Reboot immer gut

Update succesvol automatisch geïnstalleerd.

Wanneer wordt de verticale gids geüpdatet??

dit is echt niet te doen als je programma’s wil opnemen….

Wanneer wordt de verticale gids geüpdatet??

dit is echt niet te doen als je programma’s wil opnemen….

Hoi Sylvia dit staat los van de update.

Zou je hier een eigen topic voor willen maken met je vraag / probleem.

Eindelijk vandaag dinsdag 12 november doet SBS6 het weer normaal. Blijkbaar is de update overschreven. Anders zou ik geen reden kunnen verzinnen. 

Eindelijk vandaag dinsdag 12 november doet SBS6 het weer normaal. Blijkbaar is de update overschreven. Anders zou ik geen reden kunnen verzinnen. 

Dat zou je dan haast wel zeggen inderdaad wellicht kan een moderator dit navragen voor je.

Is niet de eerste keer dat ik dit hoor dat na een volgende update opeens het weer werkt.

Sinds deze update start tv+ kastje op met smartmenu. Ook al staat ingesteld opstarten met live tv. Na opstarten blijven zenders vastlopen. Moet eerst zappen na een andere zender en terug en dan doet ie het weer. En opvallend sinds deze update dat ik soms de melding krijg dat kastje niet is verbonden met wifi. En dat wifi niet werkt ! Terwijl alle andere streaming apparaten het wel doen op dat moment. Apple HomePod in woonkamer en slaapkamer, appletv kastjes in slaap en woonkamer enz. 

En kastje loopt nu vaker vast tijdens tv kijken. Hij gaat dan op zwart en doet niets meer. Moet dan stroom eraf halen 10 sec wachten en dan stroom er weer op. Kastje start dan weer op (wel met smartmenu en vastlopende zender). Heb twee kastjes en alletwee hebben ze dit euvel sinds laatste update