Misschien weet je het nog zo goed van vroeger, of zie je het elk jaar bij je kinderen of kleinkinderen. Met smart aftellen naar vijf december, want dan is het Sinterklaas! Wij halen dat plezier en het Sinterklaasfeest graag naar onze Community, daarom hebben we wat leuks: De Grote Community Sint Puzzel. Doe mee en maak kans op een leuke prijs!
De Grote Community Sint Puzzel
We hebben wat leuks voor je: We tellen met deze Sinterklaas puzzel samen af naar 5 december! Of nou ja, bijna 5 december, want je kunt wat leuks winnen, en dat moet er wel op tijd zijn natuurlijk
Doe je gezellig mee?
Zo werkt het
We beginnen op 11 november. Elke paar dagen delen wij een raadsel in dit topic. Per antwoord krijg je twee letters. Als je elke keer meedoet, krijg je dus een verzameling aan letters. Daarmee kan je de zin maken (puzzelen) die wij zoeken! De eersten die het juiste antwoord invullen in dit formulier, winnen een leuke prijs!
Belangrijk:
Deel de oplossing NIET in het topic! Zo kan iedereen lekker zelf puzzelen
Zorg dat je profiel is ingevuld, zodat wij de winnaars snel blij kunnen maken met hun prijs
Op 2 december maken wij de winnaars bekend in dit topic!
Doe je mee met ons raadsel? En vieren jullie nog Sinterklaas met familie of vrienden? Of heb je leuke Sint-Tips? Deel ze met ons hieronder!
Bladzijde 3 / 4
Hmmm…. Ik geloof dat mijn kat toch niet zo slim is….. (ssstttt niet te hard zeggen) Simba zegt dat jullie verkeerde raadsels opgeven, dat kan natuurlijk ook nog, maar die kans is wel erg klein, denk ik...
Nee toch Zeg maar tegen Simba dat onze Puzzel Piet héél erg zijn (of haar?) best gedaan heeft!
Goedemorgen zo vlak voor het weekend is het tijd voor een nieuw raadsel! Misschien is dit wel het laatste stukje van de puzzel voor een oplossing!
Sinterklaas heeft het maar druk met al die mooie verlanglijstjes. Wie of wat is Dot?
PL) Het paard van Sinterklaas
IK) De naam van dichtpiet
TB) De digitale assistent van KPN
Maandag volgt het volgende raadsel weer. Veel puzzelplezier iedereen!
Hmmmm…. ik kom met mijn woord op 15 letters, da's ernstig vals…., maar goed er moeten nog 2 x 2 letters komen, ben benieuwd De katten zwijgen ook als het graf hierover, je hebt niks aan die beesten…..
Hmmmm…. ik kom met mijn woord op 15 letters, da's ernstig vals…., maar goed er moeten nog 2 x 2 letters komen, ben benieuwd De katten zwijgen ook als het graf hierover, je hebt niks aan die beesten…..
Nou, breng ze dan maar hier…
Niet die lieve beestjes de schuld geven . Geef ze nog maar wat lekkers.
Tijger heb ik met lieve woorden zover gekregen dat ze van bed afging zodat ik het bed kon opmaken. Dat duurde niet lang of ze ging meehelpen, kijk maar eens naar die gevaarlijke blik van haar...
We zijn er bijna, we zijn er bijna! Vandaag is het alweer tijd voor het een na laatste raadsel. Weten jullie de oplossing al?
Sinterklaas wil een bericht sturen naar kinderen via internet, zonder dat iemand het kan onderscheppen. Welke techniek zou KPN gebruiken om deze berichten te beveiligen?
Puzzel nog maar even door. Woensdag komt het laatste raadsel online.
Tijd voor een paracetamolletje… mijn hersenen kraken...
Goedemorgen allen, het is alweer tijd voor het állerlaatste raadsel! De laatste letters die je nodig hebt kan je nu bij elkaar zoeken en lekker verder puzzelen, of kraken
En die van vandaag is extra leuk
De grote finale is een zoekplaatje! Wie is het?
BU) Shyrin van KPN
KU) Thomas van KPN
NR) Erwin van KPN
SP) Het is Sinterklaas zelf
Je hebt deze week nog de tijd om lekker te puzzelen! Weet je het, of heb je een vermoeden en wil je een gokje doen, stuur je antwoord op via het formulier. Maandag maken we de winnaars bekend
Heel leuk gedaan! Ik heb een gokje ingestuurd. Een gokje inderdaad, want ik kan op basis van de gevonden letters er niets van maken.
Heel leuk gedaan! Ik heb een gokje ingestuurd. Een gokje inderdaad, want ik kan op basis van de gevonden letters er niets van maken.
Hier ook al niet echt iets normaals er van kunnen maken
Ik kan er geen pepernoot van maken.
Maar de pepernoot is wel te kraken…….
Er zit inderdaad geen pepernoot in het juiste antwoord
Controleer je antwoorden goed voor de zekerheid, als je verkeerde letters hebt wordt het al snel moelijk.
Net ingestuurd, Erg leuke puzzel!
De Sint heeft zijn hersenen laten werken en heeft de oplossing verstuurd.
Het husselen van de letters heeft even geduurd..…
Ik heb de oplossing naar jullie toegestuurd....
Is het echt eerst 6 dan 2 en dan 8 letters?
want kan er geen kaas van maken
@MennoG78 jazeker 6, 2, 8 letters. Je hebt 16 letters welke je moet husselen. Veel succes.
Voor mij werd het te moeilijk. Zelfs Billy en de fiskuhs weten het niet. De laatsten zeggen alleen maar Blup, Blup. Blup, Blup.
Dat zijn wel 16 letters.
De 6-letters woord kan ik wel verzinnen, maar dan is het 8-letters woord niet goed. Misschien zijn mijn oplossing voor een raadsel niet goed, maar ik weet niet welke. Ik ben zeker dat alle goed zijn, behalve de laatste over moderator, maar aan de ogen kan ik wel raden wie die is. Nu toch een gok "Max wint F1 in Qatar" heeft ook 16 letters
Goedemorgen all, het is tijd voor de grote ontknoping! Ik vond het ontzettend leuk om te doen en nóg leuker om te zien dat er zo leuk en enthousiast mee werd gedaan Volgens mij kunnen we zoiets volgend jaar wel weer doen, toch?
De oplossing
Goed, tijd voor de oplossing! Het goede antwoord was ….. Attent in december
Het is een knipoog naar onze Attentkalender, die gisteren is begonnen. Heb je 'm al gezien? Elke dag van december verrassen we je met iets leuks:
De winnaars
Er is fanatiek gepuzzeld en er zijn verschillende goede antwoorden gegeven! Daarmee zijn dit onze winnaars:
@HansaanZet
@driemaster
@Hoopvol
@WpuntNL
@Sebas14
Super goed gedaan en gefeliciteerd! Morgen gaan we de prijzen versturen en komen ze jullie kant op
@MennoG78 en @Noordzee, jullie hebben zo gedreven mee gedaan maar vielen helaas net buiten de boot. Er komt een troostprijsje jullie kant op!
@Alexandra van KPN Toch leuk had het antwoord uit eindelijk wel goed in gestuurd na alles op juiste volgorde gezet te hebben bij sommige kon je het antwoord in twijfel trekken namelijk.
Worden de antwoorden eventueel ook nog gedeeld?
En zeker voorherhaling vatbaar dit.
Gefeliciteerd aan de winnaars!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.