Skip to main content
Sticky

De Grote KPN F1 competitie #3

  • 19 February 2024
  • 443 reacties
  • 5849 keer bekeken
De Grote KPN F1 competitie #3

The lights are out, away we go! De derde editie van dit forumspelletje. Vorig jaar tijdens de tweede editie was het @Raymondt die de titelstrijd in zijn voordeel wist te beslechten. Mag hij zich na komend seizoen ook de grote kenner noemen of slaagt iemand anders erin de koning van zijn troon te stoten? 
 


Prijs voor de kampioen

Ik kan alvast aankondigen dat de winnaar dit jaar een echt gave prijs kan winnen! Hoe en wat precies, daarover laat ik jullie nog in spanning. Reken er maar op dat je voor de eerste plek echt je best wil doen met jouw voorspellingen. 

 

Speluitleg

Puntentelling reguliere races

In elk raceweekend voorspel je de top 5 in de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt.

 

Puntentelling sprintraces

In een raceweekend waar er ook een sprintrace is gepland, zal elke deelnemer de top 3 voorspellen.  Elke juist voorspelde coureur levert 1 punt op. 
 

Bonusvragen

Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar jij 2 punten per vraag mee kunt verdienen. Dit zal o.a. een kennisvraag zijn over feitjes uit de rijke F1 geschiedenis, 



De voorspellingen beginnen met de GP van Bahrein op zaterdag 2 maart 2024! Voor de volledige kalender zie: 

Er is dus geen excuus om een race en voorspelling te missen!


Tussenstand na de GP Azerbeidzjan

 




GP overwinningen:

4: JakkuPosuto & TDN
​​​3: Remco
2: Tijtheman & Paul & RBxxr & Jeroen
1: ArjK & Remco & ArjanL3 & PeterG

Jasper van KPN schreef:
Er zijn er nog een paar, zoals Carlos Sainz die Chilli wordt genoemd. Maar hij houdt helemaal niet van pittig eten. En Daniel Ricciardo is de Honey Badger


Zo ken ik er ook nog wel een paar. Misschien leuk voor een bonusvraag?

Smooth Operator
Mr. Saturday
El Matador
Daddy’s cash
Pink Panther
Tsunami


Deze week staat de Grand Prix van Azerbeidzjan weer op de planning. De baan waar de hoogste topsnelheid ooit is gemeten tijdens een race weekend (Bottas met de Mercedes in 2016 haalde 378 km/h).

 

Top 5

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
  5.  


Bonusvragen:

  1.  Wie heeft de hoogste topsnelheid in de speedtrap tijdens de kwalificatie?
  2.  Op welke plek finisht Oliver Bearman de race (als vervanger van Kevin Magnussen)?
  3.  Hoeveel uitvallers zijn er in de race?


Deadline: zaterdag 14 september 14:00
@PeterG @joop2011 @Jasper van KPN @JakkuPosuto @Remco van KPN @Raymondt @RBxx @Basdekruijf @TijtheMan @TDN @ArjanL3 @ArjKr @Christian_ @Paul van KPN @Dries123 @Jeroen van KPN 

Door het tijdsverschil is de kwalificatie, en dus de deadline, wat eerder dan we de laatste races hadden.


Top 5

  1. Sainz
  2. Norris
  3. Leclerc
  4. Piastri
  5. Hamilton


Bonusvragen:

  1.  Wie heeft de hoogste topsnelheid in de speedtrap tijdens de kwalificatie? Norris
  2.  Op welke plek finisht Oliver Bearman de race (als vervanger van Kevin Magnussen)? 14
  3.  Hoeveel uitvallers zijn er in de race? 3

Top 5

  1. Lando Norris
  2. Oscar Piastri
  3. Charles Leclerc
  4. Lewis Hamilton
  5. Max Verstappen


Bonusvragen:

  1.  Wie heeft de hoogste topsnelheid in de speedtrap tijdens de kwalificatie? Carlos Sainz
  2.  Op welke plek finisht Oliver Bearman de race (als vervanger van Kevin Magnussen)? P9
  3.  Hoeveel uitvallers zijn er in de race? 4

Ik kom zo goed als zeker niet aan kijken toe dit weekend. Dus uit de losse hand. 

Top 5

  1. Norris 
  2. Piastri 
  3. Verstappen 
  4. Hamilton 
  5. Perez 


Bonusvragen:

  1.  Wie heeft de hoogste topsnelheid in de speedtrap tijdens de kwalificatie? NORRIS 
  2.  Op welke plek finisht Oliver Bearman de race (als vervanger van Kevin Magnussen)? 14
  3.  Hoeveel uitvallers zijn er in de race? 2

Top 5

  1. Lando Norris
  2. Charles Leclerc
  3. Max Verstappen
  4. Oscar Piastri
  5. Lewis Hamilton

Bonusvragen

  1. Wie heeft de hoogste topsnelheid in de speedtrap tijdens de kwalificatie? Lando Norris
  2. Op welke plek finisht Oliver Bearman de race (als vervanger van Kevin Magnussen)? 15
  3. Hoeveel uitvallers zijn er in de race? 4

Top 5

1. Verstappen

2. Norris 

3. Piastri

 4. Perez

5. Charles Leclerc 

 

Bonusvragen:

 

 Wie heeft de hoogste topsnelheid in de speedtrap tijdens de kwalificatie? Charles

 Op welke plek finisht Oliver Bearman de race (als vervanger van Kevin Magnussen)? 16

 Hoeveel uitvallers zijn er

in de race? 3


Top 5

  1. LECLERC
  2. PIASTRI
  3. VERSTAPPEN
  4. PEREZ
  5. NORRIS


Bonusvragen:

  1.  Wie heeft de hoogste topsnelheid in de speedtrap tijdens de kwalificatie? ALBON
  2.  Op welke plek finisht Oliver Bearman de race (als vervanger van Kevin Magnussen)? 12
  3.  Hoeveel uitvallers zijn er in de race? 5

FORMULA 1 QATAR AIRWAYS AZERBAIJAN GRAND PRIX 2024

Top 5

  1.  Norris
  2.  Verstappen
  3.  Piastri
  4.  Leclerc
  5.  Hamilton

Bonusvragen:

  1.  Wie heeft de hoogste topsnelheid in de speedtrap tijdens de kwalificatie?  Alonso
  2.  Op welke plek finisht Oliver Bearman de race (als vervanger van Kevin Magnussen)?  12
  3.  Hoeveel uitvallers zijn er in de race?  4

Top 5

  1. Leclerc
  2. Norris 
  3. Verstappen
  4. Piastri
  5. Russel

 

Bonusvragen:

 

 Wie heeft de hoogste topsnelheid in de speedtrap tijdens de kwalificatie? Hulkenberg

 Op welke plek finisht Oliver Bearman de race (als vervanger van Kevin Magnussen)? 16

 Hoeveel uitvallers zijn er in de race? 2


Top 5

  1. Leclerc
  2. Piastri 
  3. Norris
  4. Verstappen
  5. Russel

 

Bonusvragen:

 

 Wie heeft de hoogste topsnelheid in de speedtrap tijdens de kwalificatie? Albon

 Op welke plek finisht Oliver Bearman de race (als vervanger van Kevin Magnussen)? 17

 Hoeveel uitvallers zijn er in de race? 2


Voor onze meeteller @RBxx zal ik hier mijn doorgegeven lijstje nog even posten. 

Top 5
1: Norris
2: Sainz
3: Verstappen
4: Hamilton
5: Piastri

Bonusvragen
1: Hamilton
2: 13
3: 3 uitvallers. 


Later vandaag zal de uitslag volgen. 


Bedankt @Jeroen van KPN .

Ik heb het verwerkt, maar helaas levert die voorspelling je weinig punten op 😅


Bedankt @Jeroen van KPN .

Ik heb het verwerkt, maar helaas levert die voorspelling je weinig punten op 😅

Ja was niet een heel goed weekend qua score. 


@RBxx Kom dan met de scores, heb ik gewonnen? 😋


Bijna @TDN , het is een tweede plaats.

Dit is mijn berekening, maar onder voorbehoud. @Jeroen van KPN heeft het laatste woord.

De detail berekening volgt later, na bevestiging door Jeroen.


Niks mis met de berekening van @RBxx. Nakijk werk van de juryvoorzitter levert dezelfde uitslag.

Uitslag
1: @Jasper van KPN 7 punten
2: ​​​@TDN 5 punten
3: ​​​@Remco van KPN & @RBxx 4 punten
4: @ArjanL3 3 punten
5: @PeterG & @Raymondt & @JakkuPosuto 1 punt
6: ​​​@Christian_ & @Jeroen van KPN 0 punten

We feliciteren @Jasper van KPN met zijn eerste overwinning van het dit seizoen! Het gat dat @JakkuPosuto tot nu toe had met de achtervolgers is langzaam aan het verdwijnen. @RBxx meldt zich aan kop van de competitie. 

Op naar Singapore!  


Zoals beloofd, hierbij mijn volledige berekening van het afgelopen weekend plus de totaalstand.

Dankzij de “klapper” in de voorlaatste ronde (Perez - Sainz) haal ik mijn volledige score uit de bonusvragen 😁


Reageer