The lights are out, away we go! De derde editie van dit forumspelletje. Vorig jaar tijdens de tweede editie was het @Raymondt die de titelstrijd in zijn voordeel wist te beslechten. Mag hij zich na komend seizoen ook de grote kenner noemen of slaagt iemand anders erin de koning van zijn troon te stoten?
Prijs voor de kampioen
Ik kan alvast aankondigen dat de winnaar dit jaar een echt gave prijs kan winnen! Hoe en wat precies, daarover laat ik jullie nog in spanning. Reken er maar op dat je voor de eerste plek echt je best wil doen met jouw voorspellingen.
Speluitleg
Puntentelling reguliere races
In elk raceweekend voorspel je de top 5 in de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt.
Puntentelling sprintraces
In een raceweekend waar er ook een sprintrace is gepland, zal elke deelnemer de top 3 voorspellen. Elke juist voorspelde coureur levert 1 punt op.
Bonusvragen
Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar jij 2 punten per vraag mee kunt verdienen. Dit zal o.a. een kennisvraag zijn over feitjes uit de rijke F1 geschiedenis,
.
De voorspellingen beginnen met de GP van Bahrein op zaterdag 2 maart 2024! Voor de volledige kalender zie:
Er is dus geen excuus om een race en voorspelling te missen!
Bonusvragen: 1: Welke Brit eindigt het hoogst in de sprint kwalificatie? Norris 2: Welk team pakt het meeste punten in de sprintrace? Ferrari 3: Wie mag er van pole position vertrekken in de race op zondag? Leclerc
De sprint ging nog goed, maar daarna werd het snel minder voor mij
En voor de wedstrijdleiding ook. 1 plek straf op de grid? Uit welke duim hebben ze die straf ter plekke gezogen. En dat er geen (virtual) SC kwam voor die spiegel op het rechte stuk kwam ook niet goed, zoals Carlos en Lewis zullen bevestigen.
Toch valt dit weekend jouw resultaat in de KPN F1 competitie erg mee @Jasper van KPN Of de anderen deden het nog slechter…..
Volgens mijn berekening sprokkel je voldoende punten bij elkaar om als winnaar te eindigen.
Daar ik iets te druk was met andere zaken heb ik er niet de gelegenheid voor genomen om een voorspelling te doen. Niet dat het veel had uitgemaakt wat positie betreft (ben er wel meer vergeten in te vullen (en al zou ik dat wel gedaan hebben vrees ik dat dit überhaupt weinig verschil had gemaakt, want wat een bijzonder seizoen is dit geweest)).
Maar het gebrek aan (V)SC voor die spiegel was wel weer een FIA pareltje… En hoewel de Stop&Go voor Norris vanuit regelement gezien "terecht” was vond ik het buitenproportioneel.
Nog 1 race te gaan en dan wordt het weer afkicken
Volgens mijn berekening sprokkel je voldoende punten bij elkaar om als winnaar te eindigen.
Het voelt niet zo Maar I'll take it, dat zal mijn tweede van het seizoen worden denk ik.
Jeroen is overigens vrij vandaag, dus hij komt morgen met de officiële uitslag.
Nee @Jasper van KPN
Dit was (onder voorbehoud van de officiële uitslag) jouw derde overwinning. Azerbaijan, Brazilië en Qatar.
Er zijn nu nog 21 punten te verdienen in Abu Dhabi, dus het wordt hier ook spannend. Nog 5 kanshebbers voor de eindoverwinning in de KPN F1 competitie. JakkuPosuto, TDN, PeterG, Remco en ikzelf.
3 zelfs, dan gaat het beter dan ik dacht! Wie weet komt er nog een 4e aan dan.
Veel succes !! Maar helaas zal het je niet aan de eindoverwinning helpen, die is buiten bereik .
Waar staat de uitslag van de poule van afgelopen race? Ik zie dat nog niet in het topic.
Veel succes !! Maar helaas zal het je niet aan de eindoverwinning helpen, die is buiten bereik .
Elk puntje is meegenomen. Het wordt sowieso weer een McLaren 1-2 voor mij
Waar staat de uitslag van de poule van afgelopen race? Ik zie dat nog niet in het topic.
Die is er nog niet, Jeroen is er morgen weer voor de officiële uitslag. Maar Ruud houdt het zelf ook altijd bij, dus daar gingen we onofficieel even vanuit.
Hoi @PeterG, ik heb sinds het begin van de competitie een spreadsheet ontwikkeld waarmee ik de scores van alle deelnemers kan meerekenen. Ik ben dus vaak de eerste die de uitslag weet, maar het is aan organisator @Jeroen van KPN om de officiële uitslag te publiceren. Ik heb mijn (meereken) rol op de achtergrond om incidentele fouten te signaleren.
Mooi om te zien dat het nog altijd leeft! De wedstrijdleiding was gisteren vrij. Al die weekenden die cijfers steeds =, begon mij toch te duizelen. Enkel nog volgende week te gaan. Na al het tellen hebben we wellicht te maken met een Vorentscheidung?
Maar het gebrek aan (V)SC voor die spiegel was wel weer een FIA pareltje… En hoewel de Stop&Go voor Norris vanuit regelement gezien "terecht” was vond ik het buitenproportioneel.
Als McLaren fan deed die wel extra pijn, maar dit is een van de dingen waar de wedstrijdleiding juist wél consequent mee was deze race:
En hier dan nog de bijdrage van de “mee-rekenaar”
Als deelnemer aan de competitie deed ik dit weekend goede zaken. Is de voorsprong genoeg? We gaan het zien .
De beslissing gaat vallen in Abu Dhabi! Weet @JakkuPosuto terug te slaan? We gaan het zien komend weekend.
Top 5 1: 2: 3: 4: 5:
Bonusvragen: 1: Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de? 2: Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? 3: Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap?
Deadline: zaterdag 7 december 15:00 @Remco van KPN @Raymondt @RBxx @Jasper van KPN @Jeroen van KPN @JakkuPosuto @TijtheMan @TDN @ArjanL3 @Christian_ @Basdekruijf @ArjanL3 @PeterG
Laat ik eens vroeg zijn dit keer. Ik hoop op een verhitte constructeursstrijd.
Bonusvragen: 1: Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de? Tsunoda 2: Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Bottas 3: Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap? Alpine
Het is even wennen om niet meer op het bovenste treetje te staan. Ik hou voor mezelf dan ook gewoon maar aan dat Norris geen straf gekregen heeft
Bonusvragen: 1: Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de? Hulkenberg 2: Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Bottas 3: Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap? Haas
Het is even wennen om niet meer op het bovenste treetje te staan.
Oh, dat went snel genoeg
Top 5
Lando Norris
Oscar Piastri
Carlos Sainz
George Russell
Kevin Magnussen
Bonusvragen:
Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de? Valtteri Bottas
Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Valtteri Bottas
Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap? Haas
1 ding is al wel zeker. De eind winnaar van vorig jaar zal dit jaar zeker zijn titel niet verlengen.
Laatste nieuws:
NOS Sport•Vandaag, 06:45
De Dutch Grand Prix stopt: Formule 1 verdwijnt na 2026 uit Zandvoort
De Formule 1 komt in 2026 voor het laatst naar Zandvoort. Het contract tussen het management van de F1 (FOM) en het circuit wordt daarna niet verlengd. De organisatie van de Grand Prix van Nederland zegt op het hoogtepunt te willen stoppen.
Ik las het vanmorgen ook al, het klinkt als een verstandige keuze. Zeker omdat ze volledig uitverkocht moeten zijn elk van de 3 dagen om het te kunnen financieren. Of dat blijft is maar de vraag, en dan zouden ze met financiële problemen achterblijven. Er zijn al genoeg circuits op de wereld die vervallen zijn geraakt nadat ze de race verloren, zoals het stratencircuit van Valencia.
Reims is ook vervallen, maar doordat dat er nog zo bijstaat (en gerestaureerd wordt) zoals het in de 50's was, is dat een kleine tijdmachine geworden.
Ik ben benieuwd welk circuit de plek in zal nemen. Ik hoop een beetje op Kyalami, Zuid-Afrika. Als dat gebeurt is Antarctica het enige continent zonder race… en daar zie ik ook geen race plaatsvinden
1 ding is al wel zeker. De eind winnaar van vorig jaar zal dit jaar zeker zijn titel niet verlengen.
Bonusvragen: 1: Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de? Hulkenberg 2: Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Bottas 3: Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap? Haas
Top 5 1: Norris 2: Verstappen 3: Piastri 4: Russell 5: Leclerc Bonusvragen: 1: Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de? Stroll 2: Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Bottas 3: Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap? Alpine
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.