Skip to main content

The lights are out, away we go! De derde editie van dit forumspelletje. Vorig jaar tijdens de tweede editie was het @Raymondt die de titelstrijd in zijn voordeel wist te beslechten. Mag hij zich na komend seizoen ook de grote kenner noemen of slaagt iemand anders erin de koning van zijn troon te stoten? 

Prijs voor de kampioen

Ik kan alvast aankondigen dat de winnaar dit jaar een echt gave prijs kan winnen! Hoe en wat precies, daarover laat ik jullie nog in spanning. Reken er maar op dat je voor de eerste plek echt je best wil doen met jouw voorspellingen. 

Speluitleg

Puntentelling reguliere races

In elk raceweekend voorspel je de top 5 in de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt.

Puntentelling sprintraces

In een raceweekend waar er ook een sprintrace is gepland, zal elke deelnemer de top 3 voorspellen.  Elke juist voorspelde coureur levert 1 punt op. 

Bonusvragen

Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar jij 2 punten per vraag mee kunt verdienen. Dit zal o.a. een kennisvraag zijn over feitjes uit de rijke F1 geschiedenis, 

De voorspellingen beginnen met de GP van Bahrein op zaterdag 2 maart 2024! Voor de volledige kalender zie: 

Er is dus geen excuus om een race en voorspelling te missen!

Eindstand na de GP Abu Dhabi

1: RBxx 170
2: JakkuPosuto 167
3: TDN 161
4: PeterG 160
5: Remco 153
6: Jeroen 141
7:  ArjanL3 134
8: Jasper 133
9: Raymondt 132
10: Christian 124
11: Tijtheman 103
12: ArjKr 71
13: Paul 70
14: joop2011 68
15: Dries123 19

GP overwinningen:

5: JakkuPosuto
4: TDN & PeterG
​​​3: Remco & RBxx & ArjanL3 & Jasper
2: Tijtheman & Paul & Jeroen
1: ArjK & ​Christian

Laatste race van het seizoen! Spannend wel wie de titel dit jaar gaat pakken! Ik zet mijn geld op de leider op dit moment ​@RBxx

Dank voor het vertrouwen ​@Jeroen van KPN , maar ik moet het nog wel waarmaken 🤗

Abu Dhabi.

Top 5
1: Sainz
2: Norris
3: Leclerc
4: Verstappen
5: Hamilton

Bonusvragen:
1: Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de? Albon
2: Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Bottas
3: Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap? (hoe staat het daar en waar vind je dat???? Ik vind op http://formule1.nl wel stand teams)  Alpine

N.a.v. het nieuws dat in 2026 de laatste ‘Zandvoort’ is: mijn belangstelling voor de Formule 1 is sinds dit jaar ook gedaald. Al heb ik wel alle races gezien. Maar tijdens de race ook met andere zaken bezig en zo. Dus niet meer de volledige aandacht ervoor.

Top 5
1: PIASTRI
2: NORRIS
3VERSTAPPEN
4: RUSSEL
5: SAINZ

Bonusvragen:
1: Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de? YUKI
2: Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? BOTTAS
3: Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap? HAAS

stand van het constructeurskampioenschap? (hoe staat het daar en waar vind je dat???? 

→ 2024 CONSTRUCTOR STANDINGS (https://www.formula1.com/en/results/2024/team)

(Constructeurs == Teams)

FORMULA 1 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX 2024

Top 5
1:  Norris
2:  Verstappen
3:  Piastri
4:  Russell
5:  Sainz

Bonusvragen:
1: Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de?  Tsunoda
2: Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag?  Bottas
3: Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap?  Alpine

Top 5
1:  Verstappen
2:  Piastri
3:  Norris
4:  Hamilton
5:  Russel

Bonusvragen:
1: Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de?  Albon
2: Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag?  Zhou
3: Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap?  Alpine

Top 5

1. Lando Norris
  2. Carlos Sainz
  3. Oscar Piastri
  4. Max Verstappen
  5. George Russell

Bonusvragen:

1. Welke coureur eindigt in de officiële uitslag van de race als 11de? Pierre Gasly
  2. Welke coureur van Sauber (Zhou of Bottas) eindigt het hoogste in de kwalificatie op zaterdag? Bottas
  3. Welk team eindigt op plek 6 in de eindstand van het constructeurskampioenschap? Haas

Laatste race van het seizoen! Spannend wel wie de titel dit jaar gaat pakken! Ik zet mijn geld op de leider op dit moment ​@RBxx

Dank voor het vertrouwen ​@Jeroen van KPN , maar ik moet het nog wel waarmaken 🤗

Ik heb nu sterke aanwijzingen dat je gelijk hebt ​@Jeroen van KPN , maar jij mag het zeggen 😉.

Dat was een interessante race, met goede inhaalacties van achterin het veld en een kampioenschap die long overdue was. Ik kijk nu 25 jaar F1, en dit is pas het eerste constructeurskampioenschap die ik kan vieren. Bizar eigenlijk voor een team met zo'n rijke geschiedenis.

En alvast voor volgend seizoen, op Bottas na heeft elke winnaar van Abu Dhabi sinds 2014 het jaar erna de titel gepakt 👀

Laatste race van het seizoen en nu het stof allemaal is neergedaald is bij ons de winnaar ook bekend. 

De uitslag van de laatste GP

1: ​​​​@PeterG 12 punten
2: ​@TDN 11 punten
3: ​@JakkuPosuto 10 punten
4: ​​​​@RBxx & ​@Jeroen van KPN 8 punten
5: ​​​​@Jasper van KPN  & ​@Remco van KPN 7 punten
6: ​​​​​@Christian_ & ​@ArjanL3 4 punten
7: ​​​​@Raymondt 2 punten

Maakt deze uitslag het nog spannend voor de eindoverwinning? Het verschil is gekrompen tot 3 punten maar voor onze ​@JakkuPosuto was het niet genoeg. We feliciteren ​@RBxx met de eindoverwinning van onze voorspelcompetitie. En natuurlijk ​@PeterG met de overwinning van de laatste race!
Tot slot wist ​@JakkuPosuto de meeste race weekenden goed te voorspellen het afgelopen seizoen. Wellicht een pleister op de wond die het verloren kampioenschap enigszins kan goed maken. 

Ik wil alle deelnemers weer bedanken voor een leuke competitie, ook diegene die in het afgelopen seizoen zijn afgehaakt. Tot in maart 2025! Nu eerst tijd voor een winterslaap!

@Basdekruijf ​@joop2011 ​@Jasper van KPN ​@Paul van KPN ​@PeterG ​@Basdekruijf ​@joop2011 ​@Remco van KPN ​@TijtheMan ​@JakkuPosuto ​@Dries123 ​@ArjanL3 ​@ArjKr ​@Raymondt ​@RBxx 

Van harte ​@RBxx

Gefeliciteerd Ruud! 🏆

Hoera, gewonnen !!

Bedankt ​@Jeroen van KPN voor het organiseren van deze competitie.
Ik doe volgend jaar zeker weer mee!

Bedankt JakkuPosuto en Jasper.

Nog een puntje van huishoudelijke aard: mijn berekening geeft ​@Remco van KPN  7 punten.
(P1) Norris 3, (P3) Sainz 1, (P4) Russell 1, (B2) Bottas 2

Je hebt helemaal gelijk. Ik doe ​@Remco van KPN ernstig te kort in de uitslag. Ik heb het aangepast. 

Bedankt ​@Jeroen van KPN  en om het af te ronden hier de details van de berekening.

En omdat de competitie afgerond is, hierbij ook een totaaloverzicht.

Er waren dit jaar 2 races meer om te voorspellen in de competitie. Dit leverde ook meer punten op om de eindwinst te pakken. Vorig jaar had ​@Raymondt 162 punten nodig om de winst te pakken. Dit jaar was je met een totaal van 162 punten net in de top 3 geëindigd. 

Vorig jaar was er iemand die maar liefst 7 raceweekends goed wist te voorspellen en waren er 11 verschillende winnaars in een raceweekend. Dit jaar waren er 12 verschillende winnaar van een race weekend. Het hoogste aantal gewonnen raceweekends is dit jaar: 5. 

Gefeliciteerd ​@RBxx !

Vorig jaar had ​@Raymondt 162 punten nodig om de winst te pakken. Dit jaar was je met een totaal van 162 punten net in de top 3 geëindigd.

Ja maarja, dan moet je wel 162 punten hebben he 🤣

Van harte gefeliciteerd Ruud. Mooi doan! 

Ook na het seizoen gebeurt er nog genoeg, Perez eruit en Lawson erin. Ik vrees voor Lawson, hij is niet de eerste jonge hoopvolle coureur in die tweede auto. Tot nu toe is daar nog niemand echt goed uit de verf gekomen…

De tweede VCARB (of hoe ze volgend jaar heten) schijnt door Isack Hadjar ingenomen te worden (Franse F2 coureur).

Bij een competitie hoort natuurlijk ook een prijs voor de winnaar. Dit jaar is dit zeker de meest spectaculaire prijs van de afgelopen jaren:

Race 3 snelle ronden mee met een professionele coureur in een echte raceauto!

Ervaar hoe het is om op maximale snelheid door de bochten te scheuren. De helm gaat op... en de coureur vertrekt met jou vanuit de pitstraat en duikt de eerste bocht in! Hoe laat kan een coureur remmen? Hoe indrukwekkend zijn de G-krachten in de bochten? Dit is de ultieme adrenaline kick! 

We zijn in afwachting van de beschikbare dagen in 2025, waarna in overleg met onze winnaar ​@RBxx er een spectaculair ritje zal worden ingepland. 

Op naar een 2025 met veel snelheid, mooie races, spannende competitie en een nieuwe winnaar!

@RBxx ​@Raymondt ​@Jasper van KPN ​@JakkuPosuto ​@PeterG ​@ArjanL3 ​@ArjKr ​@TijtheMan ​@Remco van KPN ​@Dries123 ​@TDN ​@Christian_ ​@Basdekruijf 

Hoi ​@Jeroen van KPN, bedankt voor deze leuke prijsuitreiking als afsluiting van de F1 competitie.

Zo’n speciale prijs is een mooie beloning voor al de “inspanningen” van de afgelopen 24 races.
Ik kijk uit naar mijn snelle rit op het circuit van Zandvoort en zal tzt zeker mijn ervaringen delen.

En nu: op naar 2025 en de Grote KPN F1 Competitie #4 !!

Reageer