Mijn tuig wenst jouw draakjes ook fijne feestdagen @Alexandra van KPN
Te lief, @Alexandra van KPN
Heb jij eigenlijk een kerstboom staan @huistijger? En laten de huistijgers deze met rust?
@Katana321 hoe pak jij het eigenlijk aan met de pup laten wennen aan vuurwerk?
---
@Katana321 hoe pak jij het eigenlijk aan met de pup laten wennen aan vuurwerk?
Wij zetten hier vanaf ongeveer een week vóór oudjaar regelmatig op tv een vuurwerkshow aan. Dat is te vinden op youtube. Het geluid laten we dan via de geluidsinstallatie komen, zodat we het geluid geleidelijk aan steeds harder kunnen zetten. Op die manier kan de pup wennen aan de knallen maar ook aan de lichtflitsen.
Nee @Shyrin van KPN er staat geen kerstboom in mijn huis.
'Heb wel een spar in mijn tuin, zo'n anderhalve meter hoog, die heb ik enkele jaren geleden wel eens opgetuigd als kerstboom, maar het op- en af- tuigen vind ik een rot werk, dus dat ga ik niet meer doen.
De katten vonden het wel prachtig die zaten er in als kerstversiering.
Die spar had ik gekregen toen hij zo'n 30 cm groot was en zat in een pot, heb hem in de tuin gezet, en 't is nu een grote spar geworden.
Mijn broer had het hele jaar een kunstkerstboom in zijn kamer staan, dat lijkt me ook niet prettig, maar goed 't was zijn huis...
"Dierenliefde"?
Een kennis die bij de opvang van dieren werkt vertelde me het volgende verhaal:
Ze werd gebeld door een mevrouw die vroeg of ze haar hond kon inruilen voor een andere hond.
Natuurlijk kwam de vraag Waarom?
Nou, ik heb een bruin bankstel en een bruine Labrador, maar we krijgen eerdaags een wit bankstel en dus wilden we de hond verruilen voor een witte hond, bv. zo'n mooi witte golden retriever.
Stomverbaasd vroeg ze Hoe lang heeft u die hond dan?
Nou een jaar of 7 a 8
Houdt u niet van de hond?
Jawel hoor, maar we gaan nu de kamer veranderen en dan past hij niet meer bij het interieur.
Het zal jullie niet verbazen denk ik dat ze die witte hond niet kreeg, wel kreeg ze het aanbod dat ze de bruine hond wel een goede (ze bedoelde betere, maar zei dat niet) baas voor hem wilde zoeken, maar dan wel tegen betaling van het tarief.
Dat vond ze afzetterij en wilde niets meer met de zaak te maken hebben.
En mijn kennis ook niet van haar.
En dan durfde ze ook nog te beweren dat ze van haar hond hield, het arme beest…
Wat een bi-zar verhaal @huistijger! Ik verbaas me vandaag de dag niet zo heel snel meer maar dit soort dingen zal ik (gelukkig) nooit begrijpen. Alsof een hond een gebruiksvoorwerp is, echt heel erg triest. Hopelijk vindt die hond heel snel een baasje die hij/zij verdient!
Groot gelijk @Jan van KPN maar we zullen het wel nooit weten…..