Ik probeerde iemand te helpen, maar kreeg dit scherm.
Het antwoord zag ik helaas er ook bij de vragenstellen.
En waarom niet in het Nederlands?
Nu heb ik geen problemen met Engels, maar dat geld niet voor iedereen (denk ik).
Bladzijde 2 / 2
Kan je nog wel eens gelijk in hebben @Dicksooo, dit bericht van jou moest ik namelijk ook ‘goedkeuren’.
Ok. Voortaan maar teevee schrijven dan...
We snappen niet helemaal waarom, maar ook sommige 'normale' berichten worden als mogelijke spam gemarkeerd en wij moeten die berichten dan handmatig goedkeuren.
Het ligt voor de hand, maar ik heb geen hoge dunk van Gainsight dus ik roep het toch maar even, mochten jullie dat nog niet aan de makers gevraagd hebben:
Een spamfilter zou ook rekening moeten houden met de status van een gebruiker. De kans dat bijvoorbeeld Joop2011 met status wijsgeer en 12k berichten ineens gaat spammen is nihil natuurlijk. (Dat is de kans dat een account gehackt wordt door een spammer.) Voor een nieuwe of weinig actieve gebruiker is dat natuurlijk heel anders.
Als het goed is, heb ik net de tekst van de melding aangepast naar iets in het Nederlands. Ik kan dat zelf niet testen, want moderators mogen altijd berichten plaatsen. Dus ik hoor het graag, als een van jullie weer zo’n melding krijgt, of het nu dan inderdaad Nederlands is.
Een spamfilter zou ook rekening moeten houden met de status van een gebruiker. De kans dat bijvoorbeeld Joop2011 met status wijsgeer en 12k berichten ineens gaat spammen is nihil natuurlijk. (Dat is de kans dat een account gehackt wordt door een spammer.) Voor een nieuwe of weinig actieve gebruiker is dat natuurlijk heel anders.
Ja, eens. Helaas is de spamfilter module niet zo geavanceerd.
Pak aan, een bericht met de afkorting tv.
Snelle test met het verboden woord:
En inderdaad:
En voor zoeken (wat zo goed werkt in Gainsight ):
Je bericht is binnengekomen, maar moet goedgekeurd worden door een moderator. We doen dit zo snel mogelijk, je hoeft je bericht niet opnieuw aan te maken.
Top, dank je wel!
Tja, het is natuurlijk ook verdacht als je zowel "tv" als "KPN" in één bericht plaatst.
Is heb dan echt zo dat het keyword "TV" roet in het eten gooit?
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.
de tekst van de melding aangepast naar iets in het Nederlands
Als jullie dat kunnen aanpassen, kunnen jullie dan misschien zelf ook de deny-list zien en bewerken? Ofwel: is het misschien zo simpel dat de afkorting voor televisie gewoon op een lijst staat die jullie zelf kunnen aanpassen?
Wij hebben op het moment veel last van spammers, en hebben een filter actief gezet dat er voor moet zorgen dat het merendeel van die spam niet op de community terecht komt.
Ik neem aan dat die inloggen met een (fake) Facebook-account. Wordt Facebook ook vaak door nieuwe échte gebruikers gebruikt? Als de meeste nieuwe accounts met een KPN ID gemaakt worden, dan misschien ter overweging: zowel aanmaken login via Facebook en dat spamfilter tijdelijk het raam uit! (Tenzij dat ook bestaande gebruikers tegenhoudt die inloggen via Facebook, dan kan dat natuurlijk niet.)
Is heb dan echt zo dat het keyword "..." roet in het eten gooit?
Nu nog nieuwsgieriger: kreeg jij nu ook die moderator-melding? Of is die afkorting van televisie in hoofdletters (of binnen aanhalingstekens) wel oké?
Tja, het is natuurlijk ook verdacht als je zowel "tv" als "KPN" in één bericht plaatst.
Is heb dan echt zo dat het keyword "TV" roet in het eten gooit?
Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.
de tekst van de melding aangepast naar iets in het Nederlands
Als jullie dat kunnen aanpassen, kunnen jullie dan misschien zelf ook de deny-list zien en bewerken? Ofwel: is het misschien zo simpel dat de afkorting voor televisie gewoon op een lijst staat die jullie zelf kunnen aanpassen?
We beheren de block lijst zelf, dus dat scheelt wel. Ik ben hem in de afgelopen dagen meerdere keren bij langs gegaan om woorden er uit te halen die niet handig waren. Het is, bijvoorbeeld, heel leuk dat er een boel seksueel getinte woorden in de lijst staan om dat soort spam te ondervangen. Maar het blokkeren van ‘xxx’ is dan niet zo handig op een forum waar het regelmatig over IP-adressen gaat. Die had ik er uit gehaald, maar bleek er later nog een keer in te staan. Nadat die ook weg was ging dat al een stuk beter.
Zojuist ben ik de lijst wéér doorgegaan en vond ik dat, inderdaad, de afkorting ‘TV’ in de lijst stond. Ergens goed verstopt op zo'n manier dat ik bij de eerdere keren dacht dat hij vastzat aan het woord ervoor. En dan is het geen probleem want de keyword blocker is volkomen letterlijk.
Maar, als je dan los het woord TV in de lijst hebt, dan blokt hij inderdaad alle berichten met TV. Ik heb die verdwaalde instantie van TV er nu ook uitgehaald, dus hopelijk zijn we er nu wel vanaf.
Nice, tv mag weer! TV ook.
Dus ja, het werkt!
Wij hebben op het moment veel last van spammers, en hebben een filter actief gezet dat er voor moet zorgen dat het merendeel van die spam niet op de community terecht komt.
Ik neem aan dat die inloggen met een (fake) Facebook-account. Wordt Facebook ook vaak door nieuwe échte gebruikers gebruikt? Als de meeste nieuwe accounts met een KPN ID gemaakt worden, dan misschien ter overweging: zowel aanmaken login via Facebook en dat spamfilter tijdelijk het raam uit! (Tenzij dat ook bestaande gebruikers tegenhoudt die inloggen via Facebook, dan kan dat natuurlijk niet.)
Het is op het moment niet mogelijk voor nieuwe gebruikers om zich aan te melden met een Facebook account, dat werkt alleen nog voor mensen die dat eerder al gedaan hebben. Dus al die spammers hebben de moeite moeten doen om eerst een KPN ID aan te maken, en zich vervolgens hier te registreren.
Maar, het goede nieuws is dat de spammers er flauw van lijken te zijn. Dus hopelijk kunnen we nu ook snel weer terug naar de orde van de dag als mijn laatste edit van de block lijst ook de oplossing blijkt te zijn voor het ondervangen van de reguliere berichten.
Nu nog nieuwsgieriger: kreeg jij nu ook die moderator-melding? Of is die afkorting van televisie in hoofdletters (of binnen aanhalingstekens) wel oké?
Mijn bericht werd direct geplaatst.
Maar, het goede nieuws is dat de spammers er flauw van lijken te zijn. Dus hopelijk kunnen we nu ook snel weer terug naar de orde van de dag ...
Toch zou ik serieus overwegen om een CAPTCHA op te nemen bij het aanmaken van een nieuwe KPN ID.
Het lijkt er mijns inziens echt op dat we bij die spamgolf te maken hadden met een robot die ook telkens een nieuwe KPN ID aanmaakte. Met zo’n CAPTCHA kan je dat voorkomen.
Maar, het goede nieuws is dat de spammers er flauw van lijken te zijn. Dus hopelijk kunnen we nu ook snel weer terug naar de orde van de dag ...
Toch zou ik serieus overwegen om een CAPTCHA op te nemen bij het aanmaken van een nieuwe KPN ID.
Het lijkt er mijns inziens echt op dat we bij die spamgolf te maken hadden met een robot die ook telkens een nieuwe KPN ID aanmaakte. Met zo’n CAPTCHA kan je dat voorkomen.
Dat is inderdaad een goede suggestie. Eentje die niet voor ons/Gainsight is, maar voor het KPN ID team. Dus dat hebben we ook doorgegeven hun kant op.
Klopt, want voor de keyword blocker is TV een ander woord dan "TV”.
Klopt, want voor de keyword blocker is TV een ander woord dan "TV”.
Oei, laten we dat dan maar even “geheim” houden want als een spammer meeleest dan zie we straks berichten waarbij alle woorden tussen aanhalingstekens staan.
Met de komst van AI is CAPTCHA eigenlijk niet meer zinvol
Ik vermoed dat jullie zelf ook wel weer in de filterlijst duiken als er een reactie onverwachts goedgekeurd moet worden?
Zo niet, deze zag ik ruim een uur geleden al in het icoontje in het overzicht, maar regelmatige refresh van het topic liet de nieuwe reactie niet zien:
Maar pas 12:44 kreeg ik een e-mailnotificatie en zag ik de reactie eindelijk verschijnen. En aangenomen dat een moderator niks veranderd heeft, ik zie niks schokkends:
Ik kan wel gokken wat hierboven de woorden zijn die onterecht in de deny list staan, maar ja dan wordt deze reactie ook in de wachtrij gezet.
Trouwens wel nieuwsgierig of bewerken van een doorgelaten reactie het filter alsnog kan activeren. Dat is ook altijd een fijne ingang voor spammers om filters te omzeilen…
Al mijn reacties die goedgekeurd moesten worden stonden na vaak kleine bewerking wéér geblokkeerd, @Arjan van B .
Ik vermoed dat jullie zelf ook wel weer in de filterlijst duiken als er een reactie onverwachts goedgekeurd moet worden?
Om hier nog even op terug te komen: ja. Maar met het verwijderen van het woord tv lijkt dat opgelost. We hebben de laatste dagen geen berichten meer hoeven goedkeuren.
We hebben de laatste dagen geen berichten meer hoeven goedkeuren.
Ook het bericht van @Freddo van 30 oktober niet? Want dat was wel degelijk onzichtbaar (voor mij in ieder geval) van ongeveer 11:20 tot 12:40 uur.
Als een snelle test hier domweg nog even de volledige tekst van dat bericht:
Hallo Kees, dank voor het bericht. Tja het op afstand bedienen van een audioversterker is wel een dingetje. Tot nu toe was mijn setup een analoge X150 Musical Fidelity (met remote) naar een paar Elipson TL speakers. Deze setup is nogal fors en wordt vervangen door Genelec 8xxx actieve speakers en een passieve monitor controller van ESI misschien moet er nog een subwoofer bij maar dat moet ik nog testen zodra de TV+ box er ik kan ontdekken en wat de echte audio resolutie is.
@Erik van KPN, de tekst van @Freddo‘s bericht geeft nog steeds de melding over goedkeuring. (Zoals ik een minuut geleden hierboven liet zien. Niet dat dat heel erg is.)
Oeps, ik ben me van geen kwaad bewust, maar nu begrijp ik dat er een spamlijst is, was al verwonderd over de rode balk boven een reply. Wel bijzonder dat een mediabedrijf de afkorting TV in een spamlijst zet…
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.