Had hem vanmorgen al gemerkte box ging uit het niets herstarten namelijk.
En keek ik bij informatie zag ik opeens nieuwe firmware.
Ps ik heb versie 0.32.12 ipv alleen 0.32
Ik zie hem graag tegemoet.
En daarna allen hele fijne Kerstdagen en een goede jaarwisseling.
Hij komt eraan @joop2011. En jij ook fijne dagen gewenst!
Wanneer komt ‘ie?
- Preselectie: 10 december
Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol. - Uitrol: 17 en 19 december
Heb je hem na 19 november nog niet, dan kun je de update zelf starten via:
Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher
Klein foutje in de tekst
"Heb je hem na 19 november nog niet....."
Scherp opgemerkt @Sebas14. Ik heb het openingsbericht aangepast.
Scherp opgemerkt @Sebas14. Ik heb het openingsbericht aangepast.
Pas dan ook het versie nummer aan ;)
Over welke afstandbediening hebben we het nu? Ik heb sinds kort de kleine (zwarte) Comfort+ voor TV+ afstandsbediening de ook traag reageert. Is deze update daar ook voor?
Hoi @HansjePansje, ik weet dat die van toepassing is op de reguliere afstandsbediening maar daar stel je een goede vraag. Wij komen daar nog even op terug.
Hoi @HansjePansje, ik weet dat die van toepassing is op de reguliere afstandsbediening maar daar stel je een goede vraag. Wij komen daar nog even op terug.
Graag. Dank voor de reactie
Heb je hem na 19 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via:
Ik denk dat het in plaats van Launcher de optie KPN TV+ Firmware geselecteerd moet worden .
Verder zie ik natuurlijk deze update tegemoet.
Allen alvast fijne kerstdagen toegewenst!
Update werkt niet, 4x geprobeerd. Blijft elke keer hangen op 80% Configuratie laden.
Nieuwe software ophalen en dan kiezen voor uitstellen helpt voor eventjes want 1of 2 dagen later wordt er toch weer automatisch een update afgetrapt.
Graag een oplossing
Android 11 is al bijna 1 jaar EOL, maar kpn trekt zich daar niks van aan.
Ik zou dit kastje in een apart VLAN zetten want bleeding edge apparatuur zoals dit is gevaarlijk en ideaal voor hackers.
Heb je hem na 19 december nog niet, dan kun je de update zelf starten via:
Ik denk dat het in plaats van Launcher de optie KPN TV+ Firmware geselecteerd moet worden .
Verder zie ik natuurlijk deze update tegemoet.
Allen alvast fijne kerstdagen toegewenst!
Klopt, heb het aangepast
En jij ook alvast fijne kerstdagen, Robin!
Update werkt niet, 4x geprobeerd. Blijft elke keer hangen op 80% Configuratie laden.
Nieuwe software ophalen en dan kiezen voor uitstellen helpt voor eventjes want 1of 2 dagen later wordt er toch weer automatisch een update afgetrapt.
@Duikhond, gaat het hier om de update voor de TV+ Box, of gaat het hier om een update voor de oudere tv ontvangers?
In dat geval moet je namelijk in deze product update zijn:
Als het niet lukt met updaten, herstart dan je tv ontvanger eens door hem een 30 seconden stroomloos te maken.
Android 11 is al bijna 1 jaar EOL, maar kpn trekt zich daar niks van aan.
Ik zou dit kastje in een apart VLAN zetten want bleeding edge apparatuur zoals dit is gevaarlijk en ideaal voor hackers.
Onze apparatuur is niet gevaarlijk. Alle apparaten die wij leveren worden volledig, en regelmatig, doorgetest op het gebied van veiligheid. Mocht je refereren aan de backdoor die enige maanden geleden in een aantal Android boxen is gevonden. Deze is niet van toepassing op de onze.
De laatste dagen start hij heel erg traag op, ik dacht misschien staat hij wel in de
spaarstand, maar nee hij staat gewoon zoals altijd in de snel opstarttijd.
Misschien is het tijdelijkj?
Hi huistijger, heb je hier nog last van? Bij mij ook net getest maar ik merk dit niet. Heb je de ontvanger ook al even stroomloos gemaakt?
Ja, dat werkt, bedankt @Alex van KPN hij start weer lekker snel op.
Hier iemand die na stroomloos maken geen verschil zegt te zien:
Heb je hem ook via de KPN-knop vast te houden tot je een menu krijgt van opstarten?
Dat had ik eerst gedaan en toen op advies van @Alex van KPN stroomloos gemaakt en een minuutje gewacht
Update automatisch succesvol geïnstalleerd.
Sinds deze update duurt het minuten voordat de box speelt. Er staat dan alleen het groene KPN-logo op. Dit is heel irritant.
Ik heb al gecontroleerd of onze Energie voorkeur wel op snel staat en dat is zo.
We hebben nu versie 0.32.12 en 1.171.3
Sinds deze update duurt het minuten voordat de box speelt. Er staat dan alleen het groene KPN-logo op. Dit is heel irritant.
Ik heb al gecontroleerd of onze Energie voorkeur wel op snel staat en dat is zo.
Ik heb de box spanningsloos gemaakt en hierna lijkt het weer snel te starten. Wel vreemd dat de box wordt bijgewerkt en niet in een goed werkende stand wordt achtergelaten.
Mijn vrouw ergert zich enorm aan dit soort verstoringen en wil het liefst KPN de deur uit gooien. Helaas zitten we nog tot 2026 vast aan dit contract.
Ik heb de box spanningsloos gemaakt en hierna lijkt het weer snel te starten. Wel vreemd dat de box wordt bijgewerkt en niet in een goed werkende stand wordt achtergelaten.
Mijn vrouw ergert zich enorm aan dit soort verstoringen en wil het liefst KPN de deur uit gooien. Helaas zitten we nog tot 2026 vast aan dit contract.
Je kan ook de aan en uit knop rechts bovenin ingedrukt houden totdat je het menu krijgt om hem opnieuw op te starten.
Het klinkt stom ik herstart altijd me box als ik weet dat er een update is geïnstalleerd.
Dit vooral omdat het Android is en deze apparaten vaak nog een herstart nodig hebben.
Dit uit ervaring van het bouwen en ontwikkelen op Android systemen doen wij altijd een herstart na de installatie en dan zijn 9 van de 10 keer de problemen weg.
(ik weet dat de meeste het hier niet mee eens zijn dat dit moet maar uit ervaring en van andere ontwikkelaars die ik op me werk spreek die dit aan raden doen ik dit zeker omdat het Android 11 nog betreft zien ze dit als een mist om te doen)
Dat trucje met die knop vasthouden werkte niet bij mij, wel het stroomloos maken.
maar….. toen was het goed tot hij dit nog eens twee keer deed, dus in totaal heb ik het al drie keer moeten doen en dat lijkt me toch echt een fout in de laatste update.
Maar goed, het is geen ramp, maar wel lastig.
Je kan ook de aan en uit knop rechts bovenin ingedrukt houden totdat je het menu krijgt om hem opnieuw op te starten.
Het klinkt stom ik herstart altijd me box als ik weet dat er een update is geïnstalleerd.
Dit vooral omdat het Android is en deze apparaten vaak nog een herstart nodig hebben.
Dit uit ervaring van het bouwen en ontwikkelen op Android systemen doen wij altijd een herstart na de installatie en dan zijn 9 van de 10 keer de problemen weg.
(ik weet dat de meeste het hier niet mee eens zijn dat dit moet maar uit ervaring en van andere ontwikkelaars die ik op me werk spreek die dit aan raden doen ik dit zeker omdat het Android 11 nog betreft zien ze dit als een mist om te doen)
Menno, dank je wel voor de tip.
Als doorsnee gebruiker wordt je niet geïnformeerd dat er nieuwe software opstaat.
Ik vind dat het update proces daar rekening mee moet houden en zorgen dat de box in een stabiele toestand wordt achtergelaten na een update.
Menno, dank je wel voor de tip.
Als doorsnee gebruiker wordt je niet geïnformeerd dat er nieuwe software opstaat.
Ik vind dat het update proces daar rekening mee moet houden en zorgen dat de box in een stabiele toestand wordt achtergelaten na een update.
Eens ze dat moeten doen ze doen ook een reset na de software update maar die blijkt tot niet voldoende vaak ik doe het uit automatisme altijd zelf meteen.
Je weet wanneer ze uitgebracht worden zoals je hier kan lezen de meeste krijgen hem de week na de random users en je kan hem altijd zelf installeren als je kijkt of er een update is.
Meestal rond de middag op de dag dat hij uitgegeven zou worden staat hij klaar.