Skip to main content

We updaten de KPN V10 naar de nieuwste software. Dat is nu KPN Software V10.C.24.10.01. In deze Product update lees je wat er is verbeterd en veranderd. Voor meer algemene uitleg over de KPN Software op de V10 kun je terecht in dit topic.

Wat zit er in de update naar KPN Software V10.C.24.10.01?

De hier genoemde verbeteringen en aanpassingen zijn allemaal ten opzichte van de vorige KPN Software versie.


Verbeteringen op de loginpagina

 

Op de loginpagina zijn twee knoppen toegevoegd, en wordt nu ook het serienummer van je V10 weergegeven.

Links een lampjesknop. Als je hierop klikt krijg je een visueel overzicht van hoe de lampjes op je V10 branden. Dit kan handig zijn als de V10 op een plek staat die moeilijk toegankelijk is. Wel is het zo dat hier af en toe een bug kan optreden waardoor je geen resultaat krijgt als je hierop klikt.

Rechts een wifipuntenknop. Als je hierop klikt krijg je overzicht van alle aangesloten KPN Wifipunten (op het moment alleen SW2 die ook KPN Software draaien). In dat overzicht kun je klikken op elk aanwezig, actief, wifipunt. Dit opent de webinterface voor dat specifieke Wifipunt. Je kunt op elke inloggen met het wachtwoord van het masterapparaat en dan de instellingen bekijken. Aanpassen niet, dit gaat via de master.

Op deze knop zit ook een statusindicator. De statusindicator kan groen (alles ok), rood (synchronisatie- of ander probleem), of grijs (wifipunt offline of uit) zijn. Bij een rode of grijze status zal de statusindicator ook knipperen zodat je direct ziet dat er iets niet klopt. 

Het modem is nu ook bereikbaar via mijnmodem.kpn. En instellen.local kan worden gebruikt om automatisch bij het master apparaat van je thuisnetwerk uit te komen. Dit kan je V10 zijn, of een SuperWifi 2 als je de wifi op je V10 uit hebt staan.

 

Verbeteringen voor initiële upgrade naar de KPN Software

Dit zijn de verbeteringen die van toepassing zijn op klanten die nu overgaan van oude firmware naar de nieuwe KPN Software

  • Eigen ingestelde voip telefonieprofielen werden na de upgrade onterecht als door KPN gezet aangemerkt. Dit gebeurt nu niet meer. 
  • Gastwifi stond onterecht ‘uit’ na upgrade als deze daarvoor wel aan stond. Dit gebeurt nu niet meer.
  • Enkele bestaande instellingen zoals wifi schedule, IPv6 DMZ, de zichtbaarheid van het SSID en sommige port forwards werden tijdens de upgrade soms niet goed overgenomen. Hier zijn aanpassingen op gedaan zodat dit beter gaat.
  • Na de upgrade wordt nu automatisch je V10 herstart.


Overige inhoudelijke verbeteringen

  • Klanten met een eigen ingesteld voip telefonieprofiel dat bij de vorige update onterecht als een KPN-profiel werd aangemeld kunnen dit nu herstellen. Het was al zo dat je dit kon herstellen, als je een KPN telefoonnummer had, door een wijziging te doen in je KPN telefonie (verwijzing instellen e.d.). Maar voor klanten zonder KPN telefonie kon dit niet hersteld worden. Met deze update is dat opgelost.
  • De V10 heeft een herstelknop die je kunt gebruiken bij kleine problemen. Het zorgt ervoor dat alle actieve processen van de V10 worden gestopt en herstart. Dit verliep niet helemaal lekker en is nu hersteld.
  • Ons beheersysteem onthoud je wifigegevens zodat deze automatisch teruggezet kunnen worden bij een reset of vervanging van je modem. Met deze update wordt nu ook het beveiligingsniveau van de wifi opgeslagen (WPA). Gebruik je echter specifiek de wifi reset functie, dan worden al je wifi instellingen teruggezet op de fabriekswaarde. Voor WPA is dat dan WPA 2/3.
  • De wifi reset zet  al je wifi instellingen teruggezet op de fabriekswaarde. Hier zat een tussen die niet lekker werkte op de V10. Dit hebben we aangepast.
  • SuperWifi 2 konden soms niet goed synchroniseren met de V10, dat is aangepast.
  • ICMPv6 werd onterecht door firewall niveau Aangepast tegengehouden, dit is hersteld.
  • Bij firewall niveau Aangepast kwam het voor dat regels die je verwijderde na een herstart van de V10 weer terug kwamen. Dit is gecorrigeerd. 
  • Bij het wijzigen van firewall regels werkte de knop Annuleren niet (je moest naast de pop-up klikken om te annuleren). Nu wel.
  • MAC filtering heeft een beveiliging gekregen. Er moet nu minimaal 1 MAC adres actief zijn toegevoegd als toegestaan voordat de functie aangezet kan worden. Dit om te voorkomen dat alle aangesloten wifiapparatuur met één actie de toegang ontzegd wordt en je vervolgens er (via wifi) niet meer inkomt. Aangesloten wifipunten worden, mits ze goed gekoppeld zijn met de V10, automatisch toegevoegd als toegestaan.
  • Sommige sessie intensieve applicaties zoals Torrentapplicaties zorgden ervoor dat de max sessie tabel te snel vol zat. Deze sessieruimte is aanzienlijk vergroot.
  • Verbeteringen aangebracht voor de stabiliteit van de PPP verbinding.
  • Optimalisatie van processen om gebruikt geheugen weer vrij te geven.
  • De DSL chip is voorzien van een nieuwere driverversie.

     

 

Overige verbeteringen qua weergave en informatie

  • Het service lampje van de V10 kon onterecht oranje gaan branden terwijl er niets aan de hand was, dit is gecorrigeerd.
  • Op de overzichtspagina werd soms het connectie type glasvezel niet weergegeven.
  • De topologiepagina (netwerkoverzicht) is verbeterd om te zorgen dat aangesloten wifipunten niet wegvallen in de weergave. 
  • Bij de wifi beveiligingsinstellingen werden opties weergegeven die de V10 helemaal niet kan. Deze zijn verwijderd.
  • Bij het aanzetten van de ecomodus gaan nu alle lampjes uit, behalve die van de eccoknop. Deze brandt blauw.
  • De webinterface is nu ook in het Engels beschikbaar. Je kunt dit instellen in de linkeronderhoek, onder het menu.

 

Bekende beperkingen

 

Telefonie

Het is niet mogelijk om, vanaf een KPN vast nummer, uit te bellen naar KPN mobiele nummers. Hier wordt aan gewerkt om dit z.s.m. te verhelpen. Eigen ingestelde voip accounts werken wel.

Vanwege dit migreren/updaten we bewust géén klanten die telefonie van KPN afnemen naar deze Softwareversie. Ben je echter overgegaan naar deze versie en voeg je daarna telefonie toe aan je abonnement, dan geldt dit probleem ook voor jou. Neem in dat geval telefonisch contact op via 0800-0402 (gratis), dan vervangen we je modem.
 

Wifi

De V10 mesht met SuperWifi 2 die voorzien zijn van de KPN Software. Je hebt de optie om wifi uit te zetten op de V10, en alleen de SuperWifi 2 te gebruiken. Je zult dan wel een van deze punten bekabeld aan moeten sluiten.

Als je dit doet, dan worden wijzigingen in de gastwifi en de extra wifi niet meer doorgegeven aan de Wifipunten. Als je dan ook gebruik maakt van gastwifi en/of extra wifi, dan kun je beter de wifi op de V10 aan laten staan. Dit wordt in een komende update opgelost.

 

Handmatig aangepaste wifi-instellingen zoals kanaal/kanaalbreedte/mode gelden per apparaat. Gebruik je dan ook wifipunten en wil je dit daarop aanpassen, dan moet je dit voor elk wifipunt handmatig doen. Dit doe je door de wifipunt interface via de topologie te opnenen. Wel is het nog zo dat dit soort handmatige instellingen op een wifipunt bij een herstart niet worden vastgehouden. Hij zal dan terugspringen op de standaardwaarden. Qua weergave laat een wifipunt dat niet de master is de laatste wijziging ook niet goed zien. Hierdoor lijkt het alsof je laatste wijziging niet is doorgevoerd, maar is wel zo.

 

Topologie

  • Het kan nog voorkomen dat een Wifipunt wel te zien is in het overzicht vanuit de nieuwe knop op de loginpagina maar niet in de topologie. Dit komt door een bug waar nog aan wordt gewerkt. Het Wifipunt draait wel gewoon mee.

  • Daarnaast kan het ook zijn dat bij de details van een Wifipunt wordt weergegeven alsof hij geen valide IPv4 adres heeft. Dit is een bug in de weergave. Als het Wifipunt in de DHCP tabel wel netjes een IPv4 adres heeft, dan functioneert hij ook en heeft het geen gevolgen voor de werking.

  • Detecteren van netwerkswitches kan nog wisselend zijn. Dit komt de diversiteit aan apparaten, en apparaten die zich intern als swtich gedragen maar dit niet zijn. Dit komt voor bij, bijvoorbeeld, bepaalde Sonos speakers. Onjuiste detectie heeft geen gevolgen voor het functioneren van het apparaat in kwestie.

 

Sonos MAC en IP adressen

Sonos apparatuur kan bij DHCP hetzelfde MAC adres meerdere malen laten zien met verschillende IP adressen. Dit komt omdat Sonos onderlinge communicatie laat verlopen via het MAC adres van de master speaker. Dit is geen fout, maar de normale werking van Sonos apparatuur.

 

 Overig

  • Benader je de webinterface via een mobiele browser, dan kunnen er nog wat weergavefouten zijn.
  • Optie om zelf vanuit de webinterface de software te kunnen updaten is nog niet aanwezig, dit volgt in een latere update.
  • Logging komt in een latere update terug.

  • IPv6 prefix delgation staat op een vaste configuratie. In een komende update wordt dit aangepast zodat je dit kunt inzien en wijzigen.

     

 

Wanneer krijg ik de update?

Deze update is voor klanten die nu nog op de oude firmware zitten én voor klanten die al eerder zijn overgegaan naar de KPN Software.

We beginnen deze week met migreren en updaten. Dat wil zeggen dat we dan weer, in batches, klanten gaan overzetten van de oude firmware naar deze KPN Software én klanten die op de vorige versie zitten updaten naar deze versie. Zodra je in een van deze batches zit krijg je van ons bericht.

 

Aandachtspunten van de overgang (migratie) naar KPN Software

In het algemeen geldt: merk je gekke dingen na de migratie, reset dan je V10. We zien dat dit over het algemeen raar gedrag van het modem oplost. 

Wil je alleen de wifi instellingen resetten dan is het niet meer nodig om je hele apparaat te resetten. Hiervoor is in de webinterface nu een aparte wifi reset optie beschikbaar (via Instellingen > Systeem).

 

Overnemen van bestaande instellingen

Bij de migratie naar de KPN Software doen we ons uiterste best om alle instellingen van je V10 over te nemen. Het kan gebeuren dat dit niet volledig lukt. Denk aan dingen als DMZ of het aanstaan van het gastnetwerk. In dat geval zal je de instellingen na de migratie zelf moeten aanpassen. Het kan daarbij verstandig zijn om je V10 te resetten.

Wat niet wordt overgenomen zijn handmatig ingestelde kanalen voor je wifi. Dit zal weer op automatisch staan. Dat is ook de aangeraden instellingen van ons uit, maar je kunt dit weer aanpassen als je wilt.

Kan ook zijn dat je port forwards ziet staan die je niet zelf hebt aangemaakt. Dit zijn overblijfsels vanuit de eerdere firmware en hebben nu geen functie meer. Je kunt deze gerust verwijderen.

 

Gesplitste wifi wordt Extra wifi

In de V10 is het mogelijk om de frequenties van de wifi te splitsen. Daarmee bedoelen we dat je de 2,4GHz en 5 GHz frequentie elk een andere naam en wachtwoord kunt geven om op die manier twee wifinetwerken te creëren. 

De nieuwe KPN Software heeft deze mogelijkheid niet. In plaats daarvan heeft het Extra wifi. Dit is een los extra wifinetwerk dat je aan kunt zetten. Hierbij kun je zelf kiezen of dat netwerk zowel 2,4GHz en 5 GHz gebruikt, of maar één van beide. 

Als je op dit moment gebruik maakt van gesplitste wifi, dan wordt dit na de update overgezet naar Extra wifi. Je 2,4GHz netwerk wordt Extra wifi, Je 5GHz netwerk wordt je hoofdwifi.

Meer over hoe je Extra wifi instelt of aanpast met de nieuwe Software lees je hier.

 

Mesh werkt nog niet met SuperWifi 1 en Experia Wifi

Voor SuperWifi 1 en Experia Wifi is nog geen KPN Software beschikbaar. Betekent dat je V10 met deze wifipunten nog geen meshnetwerk kan vormen. Mocht je dan ook van deze apparaten nog thuis hebben liggen, of ergens aanschaffen, en willen gebruiken, dan is het handiger om de wifi op de V10 uit te zetten.

 

De KPN Thuis app werkt niet meer, gebruik de MijnKPN app

De KPN Thuis app werkt niet meer met de nieuwe software. Hiervoor gebruiken we nu de MijnKPN app

 

 

Hoe weet ik of de update is uitgevoerd?

Open de loginpagina van de V10. Als je loginpagina eruitziet zoals de afbeelding bovenaan dit artikel, en was dat voorheen niet zo? Dan ben je nu gemigreerd naar de nieuwe Software.

Had je de nieuwe Software al en wil je weten of je de update naar deze versie al hebt? Je ziet het versienummer van de Software onder de afbeelding op de loginpagina.
 

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen. Ook als je problemen ervaart. 

Heb je een probleem met de nieuwe Software dat dringend is? Neem dan telefonisch contact op (0800-0402, tijdens kantooruren). De collega die je dan spreekt kan je hiermee verder helpen.

 

Kennisbank

We hebben onze kennisbank inmiddels voorzien van verschillende artikelen met uitleg over hoe je bepaalde instellingen aanpast. Denk aan gastnetwerk of extra wifi instellen, DHCP of DNS aanpassen en Port forwards instellen. Je bereikt ze via dit overzichtsartikel:

 

@Alexandra van KPN Bedankt voor het meenemen van mijn probleem naar het modemteam. Ik hoor graag z.s.m. wat daar het resultaat van is.

Voor wat betreft bellen met 0800-0402, en met alle respect: ik heb dit traject vanochtend al helemaal doorlopen (40 minuten) en samen met de medewerker alles geprobeerd wat voor hem mogelijk was. Helaas dus zonder resultaat. Ik ziet niet in wat opnieuw bellen daar nog aan toe kan voegen.


@Abelard2024 onze telefonische collega's kunnen je hier echt het beste mee helpen omdat jullie daar direct contact hebben. Wil je het toch liever via het forum met de community bespreken kun je hier ook altijd een eigen topic voor aanmaken. Het is niet handig dit hier in de Product update te doen. We willen hier de feedback graag centraal houden op deze specifieke update


@Abelard2024 onze telefonische collega's kunnen je hier echt het beste mee helpen omdat jullie daar direct contact hebben. Wil je het toch liever via het forum met de community bespreken kun je hier ook altijd een eigen topic voor aanmaken. Het is niet handig dit hier in de Product update te doen. We willen hier de feedback graag centraal houden op deze specifieke update

@Thomas van KPN ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Ik heb gebeld en alles is nagelopen. Dat heeft tot op heden niets opgeleverd. Mijn problemen zijn begonnen met deze specifieke update, en ik ben niet de enige die hier precies hetzelfde probleem genoemd heeft. @cw66  heeft ook precies hetzelfde probleem hier gemeld, en op de dag voor mijn update heb ik ook een melding gezien van iemand die na deze update z’n camera’s niet meer van buitenaf kon benaderen en ook de bijbehorende instellingen steeds opnieuw kwijt raakte. Allemaal feedback die m.i. alles te maken heeft met deze specifieke update en daarom m.i. hier thuis hoort.

Dus, waarom zou dit hier niet thuis horen?


De melding zelf hoort zeker hier. Maar omdat we specifiek op jouw situatie gaan inzoomen blijft het hier overzichtelijk. Ik zie ook een andere melding en dat Alexandra het al heeft meegenomen, zoals het hoort, maar hoe meer we weten hoe beter. Dat is de enige reden. Daarom het verzoek om een eigen topic aan te maken en niet hier te reageren. 


Vannacht (11-12 september) de aangekondigde update gehad voor Experiabox V10 waardoor hele thuisnetwerk de volgende dag overhoop lag.

De update heeft bij mij:

  • Standaard wachtwoord is ingesteld voor inlog → was niet van tevoren gemeld dat dit zou gebeuren en ik kan mij voorstellen dat als internet het thuis gewoon doet mensen hier niet van bewust zijn dit een beveiligingsrisico is geworden. Gaat KPN hier nog achteraan mailen om mensen ervan bewust te maken en wachtwoorden te laten aanpassen?
  • Portwording instellingen niet meegenomen waardoor systemen niet meer bereikbaar zijn. Hierdoor moet ik alles weer uitzoeken en terug zetten wat een halve dag gaat kosten
  • User Interface voor het instellen van portforwarding is een drama geworden. Je kunt instellingen voor bepaalde doeleinden niet meer groeperen onder 1 naam (bv Synology, Home Assistent of Playstation) zoals in de oude interface, maar alles moet je per portforward een eigen naam geven (bv Synology_22, Synology_448, etc).
  • Sommige apparaten worden nu Device-XX genoemd, waardoor het lastig is te bepalen welk apparaat dit nu daadwerkelijk is, zeker als je bepaalde apparaten een statisch IP adres wil toekennen.
  • WiFi wachtwoord was teruggezet naar fabrieksinstellingen. Niet dat ik KPN wifi zelf gebruik (uitgezet ivm Ubiquiti Access Points), maar toch...

Klantenservice kon er alleen maar een melding van maken om ervoor te zorgen dat dit “in de toekomst beter wordt gedaan” en excuses aangeboden voor het ongemak.


Ha @Hoang80, wat rot dat dit voor zoveel werk gekost heeft! Ik deel even het linkje van de reactie die mijn collega Erik hierboven typte, daar staat iets meer informatie in, misschien ook handig voor jou.

Daarnaast alles over Portforwarding op de V10, dat maakt het hopelijk iets makkelijker:

Het kan helaas bij de migratie gebeuren dat eigen instellingen niet allemaal worden meegenomen, we doen onze best om dit te voorkomen!

 

We nemen in ieder geval alle feedback mee naar de ontwikkelaars. 

 


Hi @Marcia van KPN,

Dank je voor de link naar de eerdere post van je collega. Deze had ik inmiddels ook reeds voorbij zien komen bij het door scannen van het forum.

De site van jouw link over portforwarding op de V10 is outdated en de uitleg maakt gebruik van de oude interface en niet de nieuwe (omslachtigere) interface. Die site zou dus moeten worden geüpdatet zodat de uitleg van het gebruik van de nieuwe interface wordt weergegeven.

Ik ben er wel uitgekomen, maar zoals ik aangeef, is het een omslachtiger proces en uiteindelijk ook minder overzichtelijk, waar de ontwikkelaars beter rekening mee hadden kunnen houden.


Hi @Marcia van KPN,

Dank je voor de link naar de eerdere post van je collega. Deze had ik inmiddels ook reeds voorbij zien komen bij het door scannen van het forum.

De site van jouw link over portforwarding op de V10 is outdated en de uitleg maakt gebruik van de oude interface en niet de nieuwe (omslachtigere) interface. Die site zou dus moeten worden geüpdatet zodat de uitleg van het gebruik van de nieuwe interface wordt weergegeven.

Ik ben er wel uitgekomen, maar zoals ik aangeef, is het een omslachtiger proces en uiteindelijk ook minder overzichtelijk, waar de ontwikkelaars beter rekening mee hadden kunnen houden.

Bedankt voor de gerichte feedback @Hoang80, dit gaan we uiteraard doorgeven aan de ontwikkelaars! 


Een van de verbeteringen in de update:

  • De topologiepagina (netwerkoverzicht) is verbeterd om te zorgen dat aangesloten wifipunten niet wegvallen in de weergave. 

Sommige aangesloten wifi punten vallen nog steeds weg in de weergave. Reload van de lijst heeft geen effect ook al hebben de weggevallen wifi punten gewoon verbinding.

Maar los eerst het “niet opslaan van gewijzigde instellingen” maar op.


Een van de verbeteringen in de update:

  • De topologiepagina (netwerkoverzicht) is verbeterd om te zorgen dat aangesloten wifipunten niet wegvallen in de weergave. 

Sommige aangesloten wifi punten vallen nog steeds weg in de weergave. Reload van de lijst heeft geen effect ook al hebben de weggevallen wifi punten gewoon verbinding.

Maar los eerst het “niet opslaan van gewijzigde instellingen” maar op.

Bedankt voor de feedback! Gaan we meenemen.


Na de update heeft mijn modem hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Na hard en softwarematige herstart/herstel naar fabrieksinstellingen, spanningsvrij, zonder wan-kabel… zoals kpn medewerkers of de helpdesk suggereren… iedere keer instellingen kwijt en terug naar default. Dit lijkt mij iets wat kpn eerst zelf moet onderzoeken en fixen in de firmware zelf.


@Gieluap  we nemen je feedback zeker mee!


Oei, oei wat een ellende.. Dit was voor het eerst dat ik een berichtje kreeg dat ik mijn modem een update zou krijgen. Naast een totaal nieuwe interface (mag, ik kom van telfort af), alle statische dhcp toewijzingen gewist, wachtwoord gereset, portforwards gewist, dns niet meer instelbaar. Heb ik het meeste zo goed als kan hersteld, nou herstart ik net het modem.. weer alles gewist. Dit is geen uitzondering meer, dit is niet getest.


Het kan gebeuren dat eigen instellingen niet of niet helemaal overgenomen worden bij de migratie​​. We doen ons best om dat wel te doen, maar de nieuwe Software is zo anders dat het soms echt niet lukt. 

Je zult dan, eenmalig, de eigen instellingen opnieuw moeten doen. Het kan daarbij helpen om dan van te voren even de V10 te resetten.

 

DNS aanpassen kan ook nog gewoon. Specifiek hoe je dit doet lees je hier:

 

@Harm007 Hierboven een stuk uitleg van een reactie van Erik eerder in deze Product Update. Niet handig om alles nogmaals in te moeten stellen, dus doe voor de zekerheid een reset van je V10. 


Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar waarom mensen met pairbonding deze update nog niet krijgen. 


Voor Pairbonding werkt het nog niet helemaal zoals we willen, dus dat moet eerst opgelost voordat we hem daarvoor uitbrengen. 


91 reacties en veel commentaar op commentaar. Totaal onleesbaar deze reactielijst.

Kan er geen onderwerp selectie of zoekfunctie worden toegevoegd?

Ik was wel beniewd naar reacties op het verwijderde modem instellingen wachtwoord, en of iedereen de knop “wachtwoord vergeten”(standaard ww)kan ‘misbruiken’


Wat is de gedachtegang van misbruiken pw reset. Als je dit uitvoert wordt er gevraagd om de knop op het apparaat zelf in te drukken ter bevestiging. De gebruiker zelf moet dus aanwezig zijn om het te kunnen uitvoeren. Of de inbreker. Maar goed die is dan toch al binnen. Lijkt me dat je dan een probleem van een andere orde hebt.


Hi @Marcia van KPN,

Dank je voor de link naar de eerdere post van je collega. Deze had ik inmiddels ook reeds voorbij zien komen bij het door scannen van het forum.

De site van jouw link over portforwarding op de V10 is outdated en de uitleg maakt gebruik van de oude interface en niet de nieuwe (omslachtigere) interface. Die site zou dus moeten worden geüpdatet zodat de uitleg van het gebruik van de nieuwe interface wordt weergegeven.

Je hebt helemaal gelijk, dan kan je beter deze gebruiken. Mijn fout!

@blablablaap in dit topic kunnen vragen, opmerkingen etc. over de laatste update worden geplaatst. Wij nemen dit dan weer mee richting de collega's van het modem team, zodat we er mee aan de slag kunnen indien nodig. Als er veel vragen over zijn, dan kan het topic wat langer worden inderdaad. Voor wat betreft je vraag: ik denk dat de reactie van BruisTablet terecht is: je moet bij het modem aanwezig zijn om dit uit te kunnen voeren, volgens mij is daar niet heel makkelijk misbruik van te maken.


Wat is de gedachtegang van misbruiken pw reset. Als je dit uitvoert wordt er gevraagd om de knop op het apparaat zelf in te drukken ter bevestiging. De gebruiker zelf moet dus aanwezig zijn om het te kunnen uitvoeren. Of de inbreker. Maar goed die is dan toch al binnen. Lijkt me dat je dan een probleem van een andere orde hebt.

eh nee hoor, ik probeerde in te loggen met admin en mn eigen wachtwoord. dit wachtwoord werd na de update niet meer herkend. Onder het inlogscherm stond een knopje ww vergeten. Daar op drukken is voldoende om een nw aan te maken… Geen knop op modem nodig.

 


Hi @Marcia van KPN,

Dank je voor de link naar de eerdere post van je collega. Deze had ik inmiddels ook reeds voorbij zien komen bij het door scannen van het forum.

De site van jouw link over portforwarding op de V10 is outdated en de uitleg maakt gebruik van de oude interface en niet de nieuwe (omslachtigere) interface. Die site zou dus moeten worden geüpdatet zodat de uitleg van het gebruik van de nieuwe interface wordt weergegeven.

Je hebt helemaal gelijk, dan kan je beter deze gebruiken. Mijn fout!

@blablablaap in dit topic kunnen vragen, opmerkingen etc. over de laatste update worden geplaatst. Wij nemen dit dan weer mee richting de collega's van het modem team, zodat we er mee aan de slag kunnen indien nodig. Als er veel vragen over zijn, dan kan het topic wat langer worden inderdaad. Voor wat betreft je vraag: ik denk dat de reactie van BruisTablet terecht is: je moet bij het modem aanwezig zijn om dit uit te kunnen voeren, volgens mij is daar niet heel makkelijk misbruik van te maken.

zie mijn reactie naar bruistablet. Na update heb ik het modem niet aangeraakt. Ook jammer dat ik al mn toegekende vaste ipadressen opnieuw moest toekennen, én dat er wat haperingen in de wijzigingen zijn. De weergave in de diverse schermen is wat traag/onjuist. Ook mis ik een update/uitvoeren knopje.


De weergave in de diverse schermen is wat traag/onjuist. 

Heb je screenshot(s)? 

 

@blablablaap :  Wat bedoel je met update/uitvoeren knopje?  Dus jij ziet nu niet de oranje optie om te resetten? (zet terug naar fabrieks instellingen )

 


Wat is de gedachtegang van misbruiken pw reset. Als je dit uitvoert wordt er gevraagd om de knop op het apparaat zelf in te drukken ter bevestiging. De gebruiker zelf moet dus aanwezig zijn om het te kunnen uitvoeren. Of de inbreker. Maar goed die is dan toch al binnen. Lijkt me dat je dan een probleem van een andere orde hebt.

eh nee hoor, ik probeerde in te loggen met admin en mn eigen wachtwoord. dit wachtwoord werd na de update niet meer herkend. Onder het inlogscherm stond een knopje ww vergeten. Daar op drukken is voldoende om een nw aan te maken… Geen knop op modem nodig.

 

sorry foutje. het is niet de ‘knop’ wachtwoord vergeten, maar de ‘knop’ daaronder: standaard wachtwoord.

Deze kun je na invoeren modem ipadres gebruiken om een nieuw ww te maken. ik dacht dat dat standaard ww altijd te gebruiken was.

Nu blijkt dat het standaard ww dat deze knop oplevert maar 1keer werkt.

Deze knop werkt vast alleen na een modem reset?


De weergave in de diverse schermen is wat traag/onjuist. 

Heb je screenshot(s)? 

 

@blablablaap :  Wat bedoel je met update/uitvoeren knopje?  Dus jij ziet nu niet de oranje optie om te resetten? (zet terug naar fabrieks instellingen )

 

was ik niet duidelijk. excuus.

De factory reset knop heb ik wel, maar wil ik niet gebruiken, ik wil de wijzigingen die ik gemaakt heb opslaan.

Misschien worden wijzigingen real time verwerkt? Is verversen van de browser pagina een optie? Normaal heb je een knop: wijzigingen opslaan? Deze kan ik nergens vinden.


Kun je een voorbeeld noemen van zo'n wijziging. Ik zie bij de meeste opties  dit staan: