Skip to main content

KPN TV+ App [smartphone & tablet] Update oktober #1 2024

KPN TV+ App 08.55.01

Abonneer je op de Product Updates en blijf op de hoogte van de updates.

 

Wat zit er in deze update?

  • Bij het aanmaken van een nieuw aanvullend profiel zijn Pathé Thuis en Pluspakket weer zichtbaar in de tegelrijen. 
  • De lay-out is voor de Galaxy Z Fold geoptimaliseerd

 

Wist je dat?

De KPN TV+ app ondersteunt verschillende profielen. Zo kun je ieder persoon in je huishouden een eigen profiel geven (maximaal 8).

Het profiel kan naar eigen smaak worden ingesteld met een profielafbeelding, favoriete zenders en kijklijst. Zo staat jouw favoriete content altijd bovenaan. 

Ook kun je een leeftijdsgrens instellen. Ideaal voor kinderprofielen.

Een profielnaam mag je zelf verzinnen en een profielfoto is niet verplicht. Persoonlijke aanbevelingen krijg je alleen indien je toestemming geeft. 

 

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.55.01 is vandaag gestart.


Hoe controleer ik welke versie van de TV+ App heb?

Je kunt de versie van de TV+ app op de volgende manier checken:

  • Ga naar profiel
  • Instellingen (tandwiel rechtsboven)
  • Hulp en ondersteuning
  • Onderaan staat de versie van de app

 

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

Weet je dat...

 

Ik oprecht de meerwaarde van die profielen niet zie.

Ik ben van mening dat een mobiel apparaat (telefoon of tablet) vrijwel altijd maar door één persoon gebruikt wordt en geen “family-device” is. En als het door meerdere mensen uit het huishouden gebruikt wordt dan zal dat vast met een eigen login op Android/iOS zijn. Er zal mijns inziens binnen de KPN TV+ app op een apparaat/account dus vrijwel altijd maar één profiel gebruikt worden en dan kan de leeftijdsgrens dus net zo goed op app niveau ingesteld worden.

Ik ben benieuwd op welk percentage van de telefoons/tablets daadwerkelijk met meerdere profielen televisie gekeken wordt. Mijn vermoeden is dat dit percentage echt heel laag zal zijn.

En wanneer komt er eindelijk eens functionaliteit zodat een lid van het huishouden kan inloggen zonder de inloggegevens van de KPN ID of de pincode en het abonnementsnummer nodig te hebben.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dergelijke informatie vanuit security oogpunt niet zomaar wil delen met anderen, zelfs niet binnen het gezin. De inloggegevens van de KPN ID zijn sowieso uit den boze immers daarmee kan het gehele contract beheerd worden.


eens ik zie de meerwaarde ook niet van die profielen.

Als ik die nog op me box kon instellen dan en dan ook nog zou kunnen zeggen ik kijk op me tv verder dan zeg ik oke nice te have.

 

Zou beter zijn als ze keer wat aandacht gaan bestanden aan de app op de iPhone of iPad.

Erger me daar groen en geel aan dat terug kijken nog steeds niet knap werkt en op de Android tablet zelfde serie wel.


De nieuwste versie voor ipad gedownload en de programmagids geeft voor de duitse zenders nog steeds maar een (1) zoekresultaat terug in tegenstelling tot de tvontvanger die wel 3 pagina’s met zoekresultaten laat zien. (dat zijn ook nog eens goede resultaten!) Hierdoor is het via de app niet mogelijk om een week vooruit opnames in te plannen voor bijvoorbeeld de ARD.

 

Waarom is het vanuit de app niet mogelijk om een herinnering in de kalender te zetten zodat er een alarm op gezet kan worden? Men kan nu alleen kiezen tussen “Opname plannen” en “Voeg toe aan kijklijst”. Dit laatste voegt IMHO ook weinig toe aan de app, zeker wanneer zoeken in de gids zou werken.

 

 


Weet je dat...

 

Ik oprecht de meerwaarde van die profielen niet zie.

Ik ben van mening dat een mobiel apparaat (telefoon of tablet) vrijwel altijd maar door één persoon gebruikt wordt en geen “family-device” is. En als het door meerdere mensen uit het huishouden gebruikt wordt dan zal dat vast met een eigen login op Android/iOS zijn. Er zal mijns inziens binnen de KPN TV+ app op een apparaat/account dus vrijwel altijd maar één profiel gebruikt worden en dan kan de leeftijdsgrens dus net zo goed op app niveau ingesteld worden.

Ik ben benieuwd op welk percentage van de telefoons/tablets daadwerkelijk met meerdere profielen televisie gekeken wordt. Mijn vermoeden is dat dit percentage echt heel laag zal zijn.

En wanneer komt er eindelijk eens functionaliteit zodat een lid van het huishouden kan inloggen zonder de inloggegevens van de KPN ID of de pincode en het abonnementsnummer nodig te hebben.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dergelijke informatie vanuit security oogpunt niet zomaar wil delen met anderen, zelfs niet binnen het gezin. De inloggegevens van de KPN ID zijn sowieso uit den boze immers daarmee kan het gehele contract beheerd worden.

Dat ben ik volledig met je eens. Ik verwacht eigenlijk (ook gezien de naam van de app) dat het een verlengstuk van TV+ (box) is, waarbij je ook kan switchen met je identity (nu kan dat niet maar dat zou wel wenselijk zijn)

Om nog wat verder op je betoog in te gaan: we leven in 2024 waar het op straat liggen van gegevens aan de orde van de dag is. Ook overheidsdiensten zijn niet veilig zagen we. En als ik dat koppel aan het gedrag wat ik om me heen zie aangaande het omgaan met identiteit op het internet dan verontrust dat me. Uiteraard wordt mijn iPhone of iPad niet gedeeld (dat is ook niet de visie van deze devices) en ik deel natuurlijk nooit mijn KPN ID met wachtwoord. En inderdaad ook (zelfs) niet in een gezin. Ik ga uit van een gezin met iedereen een eigen device en daar hoort ook een eigen identiteit (en dan bedoel ik login account mee) bij.

Ik zou het wel mooi vinden als iedereen met een eigen identiteit kan inloggen bij KPN zoals ze bij Apple family sharing hebben ingericht. De contracteigenaar kan dan bepalen wat de leden mogen maar wel onder een eigen identiteit.

Op deze manier stimuleert KPN het delen van identities en wachtwoord en dat is in deze tijd een no-go area. Inderdaad alleen al omdat het contactbeheer dan in gevaar is.

Wellicht kan er vanuit het app team een tipje van de sluier worden opgelicht wat de toegevoegde waarde van de identiteiten (in deze context bedoel ik de functionaliteit binnen de app) is en wat KPN er mogelijk mee van plan is in de toekomst. Voor nu zie ik het nut ook niet echt.


Tsja, meerdere persoonsprofielen op een enkel mobiel apparaat *lijkt*
niet zo nuttig, maar (tip) 1 persoon kan ook meerdere profielen gebruiken.
Zo heb ik een paar zenders waarnaar ik regelmatig kijk, een stel die ik
af en toe wil zien, en de rest waarnaar ik (bijna) nooit kijk.

Die kan ik nu in aparte profielen zetten. Dat zou een hoop gezap schelen.

Het kan nu op mijn mobiel, maar niet op de TV+ box of op de tv.kpn.com website.
Daarom graag ook die aanvullende profielen mogelijk maken op de box en de website.

Op de box is het hebben van meerdere persoonsprofielen nog veel belangrijker: gezinsleden kunnen heel verschillende voorkeuren hebben.

En dan nog iets: maak het a.u.b. mogelijk om de zenders per profiel
in mijn eigen volgorde te zetten!
Is dat nu zo moeilijk te programmeren? Dat zat al meer dan 10 jaar geleden
op mijn TV met kabelaansluiting.


Zo had ik het nog niet bekeken @weerridder maar ik vraag me af of KPN dit met de profielen beoogt. Ik ben een light user van de app en ik kan er prima mee uit de voeten zoals de app nu is maar er zullen ongetwijfeld meer veeleisende gebruikers zijn.

Wat vooral fijn zou zijn is een integratie met de TV+ ontvanger zodat je een naadloze ervaring hebt. Wat KPN op de achtergrond allemaal aan het doen is weten we natuurlijk niet. Wellicht kan er vanuit KPN een tipje van de sluier worden opgelicht op dit gebied? Ik meen al eens geleden te hebben dat een nieuwe Android tv versie gebruik kan maken van profielen maar of dat waar is weet ik niet omdat ik voornamelijk in het Apple ecosysteem zit. Wellicht is het wachten daarop en krijgen we dan ook extra functionaliteit in de app.


Ik heb na de laatste update van de app dat tijdens tv kijken op iPad herhaaldelijk de info balk tevoorschijn komt. Ik bedoel de info als ik tijdens het tv kijken  op het scherm tik. Heb ik hier als enige last van?


Ik heb na de laatste update van de app dat tijdens tv kijken op iPad herhaaldelijk de info balk tevoorschijn komt. Ik bedoel de info als ik tijdens het tv kijken  op het scherm tik. Heb ik hier als enige last van?

Je bent niet de enige. Dit is een hapermoment die triggert dat de schermknoppen tevoorschijn komen. We zijn hier momenteel hard mee bezig. Merk je sowieso de laatste maanden haperingen op je Ipad? Of valt het mee?


De laatste maanden wel ja en het is ook weer niet op iedere zender. 


Nou het komt toch wel vaak voor dat haper moment