Skip to main content
Updates

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.160.2

  • 11 August 2024
  • 75 reacties
  • 5621 keer bekeken

KPN TV+ Box: Update augustus #1 2024

TV+ Box launcher versie 1.160.2

De Olympische spelen zijn ook voorbij, dus we kunnen weer los met nieuwe updates. We beginnen met deze launcher update die een aantal leuke nieuwe dingen en verbeteringen brengt.

 

Wat zit er in?
 

Minigids en informatie

We hebben de detailweergave in de minigids verbeterd. En je kunt met de « knop nu tot 7 dagen teruggaan in plaats van tot 6.

Ook kun je nu, tijdens het kijken, met 1 druk op de gele knop de gedetailleerde programma informatie oproepen.

 

Informatiebalk

Een vaak gehoorde wens hier, en eindelijk komt hij uit: na deze update kun je instellen hoelang de informatiebalk zichtbaar is! De standaardinstelling blijft de 5 seconden die het nu ook al is. Zelf kun je dit aanpassen naar een waarde tussen 1 en 30 seconden.

Je komt hier via Menu > Instellingen > Menu Weergave > Informatiebalk

 

 

Opnames

We hebben een aantal bugfixes doorgevoerd rondom opnames. Als je stopt met kijken van een opname kom je nu weer netjes terecht bij de aflevering waar je was. Ook wordt de voortgangsbalk nu direct na het stoppen met kijken ververst. 

 

Betere kwaliteit bij de On Demand Films en Series

Bij films en series die wel in 1080p beschikbaar zijn kon het gebeuren dat de TV+ Box dit niet goed doorhad, waardoor de film of serie in 720p werd afgespeeld. Dit hebben we nu verholpen. Films en series die in 1080p beschikbaar zijn worden ook zo afgespeeld. 

 

Bluetooth audio apparatuur

Het kon voorkomen, bij het aansluiten van bluetooth audio apparatuur, dat er geen geluid was bij kijken via unicast. Hiervoor hebben we in de update naar 1.155.3 een oplossing ingevoerd. Je kreeg dan in de informatiebalk de optie om stereo aan te zetten. Hierna deed het geluid het weer. In deze update verbeteren we die oplossing. Stereo wordt nu automatisch aangezet zodra je de bluetooth audio apparatuur aansluit. Je hoeft dit dan niet meer handmatig aan te passen.

 

De rest

  • Terugspoelen bij live tv werkt weer!
  • Als je met de Google Assistent naar een zender ging bleef het menu boven in beeld zichtbaar. Dit is verholpen.
  • Als je op een appskanaal (200 en verder) op OK drukt zal nu de app weer netjes openen.
  • Bij Nu op TV kon het soms mis gaan met het selectiekader tijdens het navigeren. Dit is opgelost. 
  • Disney+ logo op het startscherm is weer in orde.
  • Het kon soms gebeuren dat je bij een radiokanaal een zwart scherm had. Dit is verholpen.
  • Af en toe kwam het voor dat de gids en/of homeknop niet werkte als je in een detailscherm van een opname zat. Dit is opgelost.
  • En, last but not least: het berichticoon zal nu een kleine animatie geven als er een nieuw bericht is. Zo valt dit iets meer op.

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 13 augustus
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 20-22 augustus

Heb je hem na 22 augustus nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

De informatiebalk tijd instellen zeer content mee.


Soms heb ik spontaan overal korrelige tekst, zappen tussen zenders traag, geluid dat helemaal wegvalt, herstarten verhelpt het niet, stekker even uit de box en weer inschakelen gelukkig wel. Meer mensen last van?

Oh en meteen nog een vraagje, er schijnt een nieuwe afstandsbediening te zijn speciaal voor de TV+box, die kost echter 15 euro, klopt dat?


Dit is de link naar de nieuwste afstb.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3893776/comfort-voor-tv-afstandsbediening/

 


Mooi, dank je wel.


Zie hem graag tegemoet.


Zie hem graag tegemoet.

Jammer dat hij 17.95 kost incl. verzendkosten, dan blijf ik m’n huidige wel gebruiken, waarom nou niet gewoon gratis, iig voor bestaande klanten.


Zie hem graag tegemoet.

Jammer dat hij 17.95 kost incl. verzendkosten, dan blijf ik m’n huidige wel gebruiken, waarom nou niet gewoon gratis, iig voor bestaande klanten.

 

Wat bedoel je?

Ik bedoel de update uiteraard.

 

2de ab heb ik helemaal niet nodig, ik ben tevreden met de witte.

Mijn vrouw kan er ook perfect mee overweg.

 

Je hebt al een ab die er standaard bij zit.

Voor de meeste is dat voldoende (persoonlijk gevoel).


Dat vind ik ook, ben tevreden met de huidige, maar als hij gratis zou zijn had ik hem best willen uitproberen.


Kan niks vinden in de productinformatie maar heeft die nieuwe ab verlichting op de knoppen?


Wat is er precies anders aan dan de wiite? qua gemak bedoel ik


@Erik van KPN  hier nog niks ontvangen normaal heb ik hem wel altijd meteen op alle 3 me boxen trouwens niet.


@Erik van KPN  hier nog niks ontvangen normaal heb ik hem wel altijd meteen op alle 3 me boxen trouwens niet.

 

Waarschijnlijk zit je dan dit keer niet bij de voorselectie. (of hij moet nog komen vandaag)

Ik heb er geloof ik maar 1 keer ingezeten.

Maar ik heb geduld, zie hem volgende week tegemoet.


@Erik van KPN  hier nog niks ontvangen normaal heb ik hem wel altijd meteen op alle 3 me boxen trouwens niet.

Ik ook nog niet


Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 13 augustus
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 20-22 augustus

 

Dus een kleine groep in de voorselectie krijgt hem vandaag.

Overige volgende week  vanaf 20 t/m 22 augustus.

 

Ik (persoonlijk) vind het ok, heb geen haast. 😉


Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 13 augustus
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: 20-22 augustus

 

Dus een kleine groep in de voorselectie krijgt hem vandaag.

Overige volgende week  vanaf 20 t/m 22 augustus.

 

Ik (persoonlijk) vind het ok, heb geen haast. 😉

Klopt maar is al jaren zo dat ik hem altijd meteen krijg raar dat het nu dan niet zo is.


Wat kan die nieuwe afstand in vergelijking met de witte dan meer vraag ik mij af. 


Hij kan juist minder


@Rene Las

Hij kan niet meer, maar minder.

Heeft minder knoppen.

Maar kan wel naast de witte werken, dus 2 stuks gelijktijdig (de witte en de nieuwe zwarte (als je die koopt)

Zie ook hier.

 


Hi allemaal, we hebben het hier off-topic over de afstandsbediening. Laten we het on-topic over de update houden. Alle informatie over de Comfort+ afstandsbediening vinden jullie overigens op onze Kennisbank. Er zit ook geen verlichting op. Voel je vrij om een nieuw topic aan te maken mocht je verder willen discussiëren over de afstandsbediening. 


Ik denk dat de update nog niet vrijgegeven is voor de preselectiegroep.


Ik denk dat de update nog niet vrijgegeven is voor de preselectiegroep.

Lijkt er inderdaad op


Ik denk dat de update nog niet vrijgegeven is voor de preselectiegroep.

Waar baseer je dat op?


Ik denk dat de update nog niet vrijgegeven is voor de preselectiegroep.

Waar baseer je dat op?

Er zijn ook een klein aantal abonnees die permanent in de preselectiegroep zitten.

De preselectiegroep bestaat voor het overgrote deel uit willekeurige abonnees en dat is ook goed want het primaire doel van de preselectiegroep is om te monitoren of de uitrol/installatie van een nieuwe versie goed verloopt. Een klein aantal abonnees zit in die preselectiegroep in de hoop dat eventuele onvolkomenheden nog gesignaleerd worden en hersteld kunnen worden voor de definitieve uitrol.


@wjb 

Hartelijk dank voor de uitleg.

Weer iets geleerd.😉


Geen vreemde veronderstelling; als je iedere keer tot nu toe de nieuwste update kon doorvoeren en nu ineens niet, en met mij velen zo te zien, dan kun je je inderdaad afvragen of er iets mis is. Is niet zo gek toch?