Skip to main content

Hi!

Ik gebruik al jaren Hotspot Shield VPN en heb tot voor kort nooit problemen gehad, ook niet toen ik jarenlang klant was bij Ziggo. De VPN werkte altijd vlekkeloos, zowel voor mijn werk als voor privégebruik. Echter, sinds mijn overstap naar KPN ervaar ik problemen die ik maar niet opgelost krijg.

Sinds ik ben overgestapt naar KPN, werkt Hotspot Shield VPN simpelweg niet meer. Ik kan geen verbinding maken met de servers, of de verbinding wordt direct na het opzetten verbroken. Dit probleem speelt al maanden, en ondanks tientallen e-mails en uitgebreide communicatie met de klantenservice van Hotspot Shield is er tot op heden geen oplossing gevonden.

Ik heb uitgebreid contact gehad met de supportafdeling van Hotspot Shield. Samen heb ik tientallen oplossingen geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Tot mijn verbazing ontdekte ik onlangs dat de VPN wél werkt wanneer ik verbinding maak via een mobiele hotspot op mijn telefoon (die via een ander netwerk loopt). Dit maakt voor mij duidelijk dat het probleem specifiek te maken heeft met mijn KPN-verbinding.

Op basis van mijn bevindingen ben ik tot de conclusie gekomen dat KPN op de een of andere manier de werking van Hotspot Shield VPN blokkeert. Dit zou kunnen komen door netwerkbeperkingen, configuraties, of specifieke blokkades van bepaalde VPN-protocollen.

Ik hoop dat KPN mij kan ondersteunen bij het oplossen van dit probleem. Het gebruik van een VPN is essentieel voor mij, en ik heb altijd zonder problemen gebruik kunnen maken van Hotspot Shield. Ik wil graag begrijpen waarom het nu ineens niet meer werkt sinds mijn overstap naar KPN en wat er kan worden gedaan om dit probleem te verhelpen.

Ik sta open voor suggesties of technische ondersteuning vanuit KPN of andere forumgebruikers die mogelijk vergelijkbare problemen hebben ervaren.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groet!

Weet jij welk type VPN verbinding gebruikt wordt? Is dat wellicht PPTP? 

Weet jij welk type VPN verbinding gebruikt wordt? Is dat wellicht PPTP? 

Weet jij of ik dat ergens kan vinden?

Heet dat een protocol? Zie screenshot hieronder:

Als ik dit lees, dan lijkt het op dat ze PPTP gebruiken: https://www.hotspotshield.com/resources/try-the-best-pptp-vpn/

Maar welke wordt er dan gebruikt want momenteel is er inderdaad een probleem met VPN o.b.v.  PPTP maar de overige VPN typen zouden geen probleem mogen geven. WireGuard zou bijvoorbeeld probleemloos moeten werken.

Welke Experia/KPN Box heb je en welke firmware versie staat daar op?

Maar welke wordt er dan gebruikt want momenteel is er inderdaad een probleem met VPN o.b.v.  PPTP maar de overige VPN typen zouden geen probleem mogen geven.

Welke Experia/KPN Box heb je en welke firmware versie staat daar op?

Ik heb de BoxV14 met de firmware V14.C.24.04.06

Gebruik dan WireGuard, dat mag geen problemen geven.

In welke stand staat Beveiliging->Firewall ?

Als deze op niveau “hoog” staat wordt vrijwel iedere VPN geblokkeerd.

Probeer eens “standaard” of het laagste niveau.

In welke stand staat Beveiliging->Firewall ?

Als deze op niveau “hoog” staat wordt vrijwel iedere VPN geblokkeerd.

Probeer eens “standaard” of het laagste niveau.

Firewall van KPN modem? Die staat op medium. Ik heb deze ook geprobeerd op uit of laagste, maar hij werkte nog steeds niet.

Reageer