Hoi,
Ben sinds kort glazvezelklant bij KPN en merk wat vreemde dingen met mijn Experiabox.
Vooraf: eigen router/modem/optic is niet nodig, voor nu kan ik met de Experiabox uit de voeten, mits de onderstaande dingen zijn opgelost:
Model: SagemcomFast5359_KPN
Firmware:
V12.C.23.04.38
Feedback knop is stuk.
Als ik onderaan op de Feedback knop klik verschijnt er een lege pagina.
Is dit de bedoeling?
Copy/Paste werkt op geen enkele pagina.
Dit is echt ontzettend irritant als ik wat wil delen bijv hier op het forum.
Ik wilde snel mijn versienummer in het topic zetten maar ja, copy/paste kan niet.
Graag toestaan svp.
IPv6 instellingen
(major)
Onder Internetverbinding > DNS kan ik een eigen DNSv6 server ingeven, maar deze blijft niet staan/opgeslagen in de GUI.
Bizar genoeg lijkt deze wel uitgezonden te worden in de RA vanaf de Sagemcom, maar dit is nergens terug te vinden in de GUI. Wat is hier aan de hand.
(minor)
Als ik onder Internetverbinding > IPv6 kijk, dan staat er ‘delegated prefix’ met een /48.
Vet. Echter staat 2 regels daar BOVEN een IPv6 adres zonder prefix.
Door eigen ervaring weet ik dat dit de EERSTE /64 uit de /48 is, deze wordt gebruikt op de LAN, maar dit wordt verder nergens duidelijk vermeld. Graag de prefixgrootte in de GUI vermelden.
(Minor)
Overigens is het niet dudelijk dat de v6 prefix op de LAN zijde wordt gebruikt. Bij v4 is het publieke IP adres aanwezig op de WAN zijde. Voor veel klanten zal dit weinig interessant zijn, maar een kleine vermelding bij de v6 prefix zou fijn zijn.
(minor)
Onder Thuisnetwerk > IPv6 is er een optie voor “prefix gelegation”.
Hoe groot is de prefix die wordt doorgegeven? Dit staat nergens vermeld.
Aan de engineers: Ik kan PCAPS vanaf mn LAN regelen, indien nodig.
Via deze zag ik ook dat ICMPv6 wel wat lijkt te doen vanaf de Box.