Skip to main content
Beantwoord

Deco BE-85 aansluiten op ONT

  • 25 June 2024
  • 18 reacties
  • 258 keer bekeken

Hoi,

Ik heb een TP-Link Deco BE-85 Mesh Wi-fi router besteld ter vervanging van de KPN Box 14, maar ik kan het met PPPoe niet werkend krijgen. De router is direct aangesloten via Ethernet naar de ONT. 

Zijn er specifieke instellingen die ik mis of werkt de router niet zonder een modem? Ik kan niks terugvinden in de handleidingen en de forums.

 

Vlan 6 ingesteld?


Vlan 6 ingesteld?

Nee, maar nu ik het heb ingesteld, werkt de verbinding wel! Dankjewel voor de snelle reactie!


U heeft geen tv van KPN? Dan ist makkelijk. 


U heeft geen tv van KPN? Dan ist makkelijk. 

Nee. Alleen internet


Hallo @kevinj93, zoals je ziet, denkt de KPN community vaak snel en goed met je mee 💪. Mocht je meer vragen hebben, stel ze gerust. 


Ik wil dezelfde setup gaan gebruiken, zonder kpn tv. Hoe heb je de tp-link aangesloten op de ont? gewoon met de geleverde kabel of heb je een ander ftp kabel gebruikt?


Ik wil dezelfde setup gaan gebruiken, zonder kpn tv. Hoe heb je de tp-link aangesloten op de ont? gewoon met de geleverde kabel of heb je een ander ftp kabel gebruikt?

de geleverde kabel is goed genoeg, maar je mag natuurlijk je eigen kabel (cat 6a of beter) gebruiken. Vergeet ook niet VLAN in de tp-link app in te stellen op 6, anders krijg je geen internetverbinding.


en hoe heb je de tp-link ingesteld als ik vragen mag? wired backhaul of wireless?


En als je de instellingen kan delen zou het erg fijn zijn! ik heb er vrij weinig verstand van.


en hoe heb je de tp-link ingesteld als ik vragen mag? wired backhaul of wireless?

wired.


En als je de instellingen kan delen zou het erg fijn zijn! ik heb er vrij weinig verstand van.

Dit zijn de instellingen die je kunt gebruiken. Connection Type: PPPoE

Maakt niet uit wat je invoert als gebruikersnaam en wachtwoord, zolang ze niet leeg zijn. Mocht je nog meer vragen hebben, stuur mij gerust een privébericht.


erg bedankt, ik zit nog te twijfelen tussen de BE65 en de BE85 daar waar het verschil de 10 gbs poort is. Ik heb er 3 nodig (1 in de meterkast, 1 in de studiekamer en 1 in de woonkamer) en dan is de BE85 vrij prijzig.


erg bedankt, ik zit nog te twijfelen tussen de BE65 en de BE85 daar waar het verschil de 10 gbs poort is. Ik heb er 3 nodig (1 in de meterkast, 1 in de studiekamer en 1 in de woonkamer) en dan is de BE85 vrij prijzig.

Als je wil future proofen dan zou ik voor de BE85 gaan. Maar het is uiteindelijk jouw keuze.


Kabel vanuit de ont, heb je die in de sfp+ poort gedaan of de 10gbps?

 


Kabel vanuit de ont, heb je die in de sfp+ poort gedaan of de 10gbps?

 

De 10gbps


zojuist de be85 besteld, morgen even instellen :)


Hier hetzelfde gedaan.  KPN BOX 14 vervangen door BE85.

Set van 3. Per verdieping een BE85. Eerste BE85 als router in de meterkast en de andere 2 per verdieping 1.  Aansluiting router direct op ONT met cat 7 kabel (10gbs poort niet de sfp+ poort) . Soort verbinding: PPPoe. IPTV/VLAN ingesteld zoals boven weergegeven. (Ik gebruik het TV kastje van KPN niet maar de app op mijn smart tv). Via de Deco app (optie meer/geavanceerd) het ip adres hierna gezet op het adres dat ik wilde hebben) 

Andere 2 een voor een als satelliet ingesteld.  Beide staan nog op de 1e verdieping waarvan een bekabeld en de andere niet.  Nog even als test opstelling voordat de nier bekabelde een verdieping hoger gaat en ook wordt bekabeld. Alle kabel aansluitingen zijn cat 7.

De niet bekabelde loopt nu via de bekabelde op de 1e verdieping. Zag dat de router in de meterkast warm werd en ben benieuwd of deze opstelling iets minder hitte genereerd. Satelliet zijn beide minder warm. 

 

Werkt perfect tot nu toe.  Wat opvalt:

  • warmte BE85 in de meterkast
  • wifi snelheid is wat de mijn apparaten (telefoon, ipad, e.d.) aan kunnen (Wifi 6) 
  • apparaat (laptop, desktop met maximaal 2.5gbs en 10gbs) bekabeld aan een satelliet aansluiten geeft direct de maximale snelheid.
  • De satelliet die niet bekabeld is geeft een verbazingwekkende hoger snelheid als ik een laptop aansluit op een van de poorten. Connectie via wifi is lager. 
  • NAS zoemt op snelheid van 5gbs
  • Snelheid internet (afhankelijk van abo) geeft bij mij 4gbs
  • Installatie simpel. Koste wat meer tijd voordat ik uitgezocht had hoe ik mijn gewenste ip adres kon instellen. 
  • Reset van een BE85 is geen 1 seconden met een pinnetje het reset knopje in te drukken. Wacht tot het lampje gaat knipperen en weer stabiel wordt (gemiddelde 10 seconden) 

 


Gisteren een BE65 Deco direct aangesloten op 1G glasvezel. Zonder de VLAN /PPOE tips was het niet gelukt. Veel dank aan de posters boven.


Reageer