Skip to main content

Heb hier sinds jaar en dag de experia v10a draaien. En eigenlijk al jaren niet tevreden met dit ding. Al alles geprobeerd voor port forwarding, maar het werkt niet. Kan ik mee leven. Maar sinds kort heb ik sonos apparatuur hangen. En helaas, ook dat krijg ik maar beperkt werkende.

Ik heb 2x sonos one speakers en een sonos beam. De beam heb ik via de hdmi aan de tv gekoppeld.

De sonos one speakers heb ik na veel moeite aan de sonos app kunnen koppelen. Uiteindelijk was de enige op dat ik ze bekabeld moest aansluiten. Nadat ze herkend werden door het modem, kunnen ze ook eindelijk via de wifi.

Helaas voor de sonos beam wordt deze niet herkend. Niet bekabeld en niet via de wifi.

 

Ik had een apart 2.4 ghz wifi ingesteld, maar ook dit gaf geen verbetering.

Sonos gereset, app opnieuw geïnstalleerd. Modem ontkoppeld en weer aangekoppeld (heeft ook gewoon de laatste firmware).

Heb geen wifiversterkers in huis. Modem staat sowieso binnen 5 meter van alle apparaten. Maar ook op 1 meter afstand geeft het geen verschil.

 

Ik weet eigenlijk niet wat ik nu nog meer kan proberen behalve een fritzbox. Maar wil deze extra kosten eigenlijk voorkomen. Iemand een idee?