Onlangs hebben wij KPN glas gekregen. Ik gebruik daarop alleen internet (dus geen IPTV en telefonie). Momenteel hebben we (ook) nog internet via Ziggo. Ik heb een Edgerouter X SFP in gebruik voor ons thuisnetwerk en daarop WAN loadbalancing geconfigureerd.
Nu ben ik bezig om de box 12 er tussen uit te halen en direct vanuit de XGSPON ONT met de Edgerouter verbinding te maken. In principe werkt het allemaal: ik krijg de VLAN en PPPOE aan de praat en als ik de routering via de KPN verbinding laat lopen, zie ik dat alle verkeer netjes via de glasvezel komt.
Althans, het werkt voor bestaande verbindingen en bijvoorbeeld VPN verkeer, maar alles waar een nieuwe DNS request voor nodig is loopt verkeerd. Verbinding met IP adressen heb ik dus wel, maar zodra een domeinnaam moet worden omgezet gaat het mis.
Zelfs als ik op de clients in het netwerk, handmatig een DNS server instel (bijv. 8.8.8.8) dan nog werkt het resolven van de domeinnaam niet. Overigens werkt alles via de Ziggo interface (voorlopig) nog wel.
Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie, waardoor ik via KPN glas geen DNS krijg?