Skip to main content

Ik ben (helaas) nogal gevoelig voor wifi, bluetooth en Gx. Daarom heb ik de wifi uit staan.

Nu wil ik mijn printer Canon TS5051 aansluiten op de Experia box V10 zodat ik met mijn laptop (met een Rj45 kabel aangesloten op de Experia) rechtstreeks kan printen zonder de wifi daar voor aan te moeten zetten.

Ik heb de printer verbonden via de USB poort maar geen reactie/verbinding

Wat doe ik verkeerd?

Zo werkt het niet. De printer moet met een kabel aan de pc of laptop. 

Dank je voor je supersnelle antwoord, Joep

Teleurstellend dat het aansluiten niet kan, ik gebruik mijn laptop op 3 verschillende plaatsen in huis dus dat wordt te lastig met nog 3 USB kabels extra installeren

Verschillende mogelijkheden:

Andere printer kopen die een utp poort heeft en dus bekabeld aangesloten kan worden. En ja ik weet het, die printers zijn iets duurder dan WiFi printers. Voor 50 euro kan je al een WiFi printer hebben. Een all in one printer met utp poort, dan zit je al aan de 120 euro dacht ik, en dan is de keuze uit verschillende modellen nog maar heel magertjes.

Heb je nog een pc in huis staan? Dan kun je daar de printer via usb op aansluiten. Vervolgens kan je hem delen in het netwerk. Moet wel de pc aanstaan. Anders werkt het niet.

Je kan een klein printservertje aanschaffen. Bijvoorbeeld:

https://www.allekabels.nl/netwerk/printserver/usb.html

Daar betaal je je ook blauw aan. Maar het kan.

Als je handig bent met Linux kan je met een Raspberry Pi heel leuke dingen doen.

Hi Marlon,

Bedankt voor de info

Ik heb een MacBook Pro met OS 15 dus als ik het goed begrijp (via jouw link) moet ik met de printserver Digitus DN-13020 netwerkserver uit de voeten kunnen. De printer kan ik daar op aansluiten en de printserver sluit ik dan aan op mijn modem Experia Box V10 met een RJ45 kabel.

Klopt dit?

Groet

Theo

Reageer