Ik heb op de bovenverdieping een 2e bedraad modem geplaatst met een statish ip adres.
Mijn vraag is het nodig om de pc'’s die ik hier op aangesloten heb met kabel ook een vast ipp adres te geven?
Ik heb op de bovenverdieping een 2e bedraad modem geplaatst met een statish ip adres.
Mijn vraag is het nodig om de pc'’s die ik hier op aangesloten heb met kabel ook een vast ipp adres te geven?
Nee. Normaal gesproken hoef je geen enkel apparaat een vast ip te geven.
Wat is het merk en type van dat 2de modem?
Hoij Marlon ,
Tpklink TL WR74ON
Ik gebruik de pc's in een simulatie programma en dan is het beter dat het ip adres niet veranderd.
van de pc's.
Het lukt me niet het adres te veranderen van de pc's in een statisch adres
Beste
Zoals Jan schrijft: het is een router. Het probleem is dat da ding een eigen apart netwerkje maakt.
Veel van dergelijke apparatuur kun je op bridge mode zetten. Ook wel accespoint mode genoemd. Dan is het eigenlijk een soort van extra WiFi punt met 4 extra lan poorten. Helemaal prima.
Maar bij dit model kan ik dat nergens vinden helaas. Volgens mij heeft deze geen bridge modus.
Dat betekent dus dat de pc's die achter deze TP-Link zitten in hun eigen netwerkje zitten wat gescheiden is van het netwerk van de Experiabox/KPN Box.
Met welk doel heb je dit apparaat aangeschaft?
Goedemiddag ik had deze router al in gebruik voor ik glasvezel en de Experiabox/Kpn had.
Maar als ik jullie begrijp moet ik wat anders aanschaffen
Graag een sugestie
B.v.b.d. Jelle
Wat is het doel? Wat wil je bereiken? Als je hoofdzakelijk die 2 pc's aan wilt sluiten, gebruik dan een switch.
https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2452734/switch-tp-link-tl-sg105e/?soPos=2335
Daarmee krijgen de pc's gewoon een ip adres van de Experiabox/KPN Box. Alles zit dan in 1 netwerk en alle apparaten kunnen elkaar zien en met elkaar communiceren. En je kunt zo de pc's een vast ip geven in de webinterface van de Experiabox/KPN Box.
Voor WiFi van enkel een mobiele telefoon of laptop ofzo. Of misschien voor de zonnepanelen zou je die TP-Link ook aan kunnen sluiten op die switch. Die apparaten kunnen dan ook gewoon het internet op.
Marlon bedankt voor je tijd en hulp.
Was ook al tot die conclusie gekomen.
Vriendelijke groeten Jelle
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.