Beste heer/mevrouw,
Ik heb een vraag over het vervangen van een router. Momenteel heb ik een V10 die een wifi netwerk heeft en ik heb op de 1e verdieping van mijn woning een Netgear Router (nighthawk R7000) staan, die ook een wifi netwerk heeft. Die 2 zitten elkaar vaak in de weg. Soms werkt helemaal niets meer, dan zowel de modem als de router opnieuw opstarten en dan doet alles het weer. Lijkt mij niet helemaal juist. Daarnaast heb ik een aantal Sonos producten in huis, waarvan sommige zich soms in de app niet laten zien. Alsof ze geen verbinding hebben op dat moment.
Nu wil ik graag 1 wifi netwerk in huis. Dit wil ik doen door een Netgear Orbi router met 2 satellieten in mijn huis te plaatsen. De router direct achter de V10 modem en dan op elke verdieping een satelliet.
Daarnaast kan ik dan tenminste één Sonos product bekabeld aansluiten, waardoor deze zijn eigen netwerk creëert.
Mijn vraag concreet: Hoe zorg ik ervoor dat de V10 geen wifi meer geeft, maar verder nog wel de tv kastjes aanstuurt (heb begrepen dat deze altijd direct op de modem aangesloten moeten blijven zitten), en dat ik dan alleen het stabiele en dekkende wifi netwerk van de Netgear Orbi overhoud. Ik ben niet mega technisch en heb de klantenservice al gebeld. Die zegt, gewoon het middelste knopje aan de zijkant van de modem indrukken en wifi is uitgeschakeld. Nou lijkt mij dat ietwat te simpel??
Ook heb ik iets gelezen over de modem in Bridge mode zetten maar dat schijnt niet te kunnen met de V10. Ik zou graag wat tips willen ontvangen van iemand die hier ervaring mee heeft.
Alvast bedankt voor de genomen moeite en ket lezen van mijn probleem!