Skip to main content

port forwarding synology nas to unifi udm pro to kpn box 12

Goedemiddag,

mocht je glasvezel hebben zou jeje UDM Pro direct op de glasvezel kunnen aansluiten scheelt je weer een router :)
maar je zou ook je UDM Pro in de DMZ kunnen zetten in de ExperiBox dan laat hij alle poorten door wat naar de UDM Pro gaat

Goedemiddag,

Bedankt voor je suggestie! Inderdaad, mijn UDM Pro staat al in de DMZ van de Experia Box 12. Helaas lukt portforwarding naar mijn Synology NAS nog steeds niet zoals verwacht. Heb je misschien tips om te controleren of er iets over het hoofd wordt gezien in de configuratie?

Aansluiten van de UDM Pro direct op de glasvezel klinkt interessant, maar dat is in mijn situatie helaas geen optie vanwege de vaste telefoonlijn van KPN. Ik hoor graag je ideeën!

Groet,
Jan

Heb je ook de port forwarding aangemaakt in de Unifi console

settings/securtiy/port forwarding

wat wil je gebruiken van je synology default is 5001 TCP maar dan staat je hele NAS open naar de buiten wereld. 

vaste telefonie kan je volgens mijn ook verhuizen naar een eigen ATA adapter

Dit staat in mijn UDM Pro

En dit is mijn Nas

Ik hoop dat het zo duidelijk is

Het ziet er allemaal veel belovend uit.

routerconfiguratie is niet nodig daarvoor heb je upnp nodig en die wil je het lieft uitgeschakeld houden.

de forwarding ziet er goed uit. Kan je met een laptop direct in je experiabox en kan je daarna de nas :5001 bereiken zo kan je checken of je udm forwarding werkt.

heb je op de NAS bij netwerk ook aangegeven dat de netwerkkaart als default gateway gebruikt mag worden.

En het netwerk segment mag ook niet het zelfde zijn. Kpn 192.168.2.254 UDM mag deze ranges niet gebruiken ivm routing.  

Reageer