Skip to main content

Ik probeer om een verbinding te maken vanuit mijn gastnetwerk naar een specifieke poort van mijn NAS die verbonden is met mijn hoofdnetwerk. Ik heb een vast IP adres ingesteld voor het MAC adres van de NAS en een port forwarding rule aangemaakt met de volgende instellingen:
Protocol: TCP - UDP
External Host is leeg gelaten
Internal Host is het IP adres van de NAS
External en Internal Port heb ik allebei op de poort staan die ik wil forwarden.

Dit is volgens de informatie die ik kan vinden hetgeen wat ik moet doen om het werkend te krijgen, het werkt alleen niet. Heb ik nog iets gemist misschien?

Ik ben pasgeleden overgestapt van Ziggo naar KPN en in de router van Ziggo had ik het op deze manier wel werkend.

Met deze poortforwarding zet je gewoon een poort open naar het internet. Vanaf je mobiele telefoon op 4G moet je er nu verbinding mee kunnen maken. Lukt dat?

Hoi ​@Stefan5, welkom op onze community! Inhoudelijk heb ik er niet veel verstand van maar ik ben wel benieuwd naar de suggestie van Marlon, werkt dat wel?

Protocol: TCP - UDP
External Host is leeg gelaten
Internal Host is het IP adres van de NAS
External en Internal Port heb ik allebei op de poort staan die ik wil forwarden.

External Host is het IP adres van jouw apparaat in gastnetwerk of het hele gastnetwerk 192.168.3.0/24

Reageer