Skip to main content

Momenteel probeer ik een Minecraft Server op te zetten voor mij en me vrienden van buiten af.

Nu heb ik via het modem een Port forwarding aangezet. Alleen zie ik dat die closed is als ik check via een portforwarding website. Ook heb ik de firewall voor deze poort uitgezet en Netwerk op Prive. Kabel is direct gekoppeld met het modem. En het modem gereset via de IP Systeem instellingen om zeker te zijn dat de poort open gaat. Thuis via LAN zie ik de server wel. 

Ik sta me op ten einde raad. ook heb ik een hele nieuwe box 12. Als iemand het wel is gelukt of een tip heeft hoor ik het graag.

Alvast Bedankt :D

Gebruikt die minecraft server TCP poort 25565 of UDP poort 25565?

Als dat UDP is dan zegt die "yougetsignal" helemaal niets immers dergelijke port-checkers werken alleen voor TCP.

Als die minecraft server TCP poort 25565 gebruikt controleer dan of de firewall van die server inkomend TCP poort 25565 doorlaat en of de minecraft toepassing draait.

Als dat UDP is dan zegt die "yougetsignal" helemaal niets immers dergelijke port-checkers werken alleen voor TCP.

Als die minecraft server TCP poort 25565 gebruikt controleer dan of de firewall van die server inkomend TCP poort 25565 doorlaat en of de minecraft toepassing draait.

ik weet niet of het op TCP of UDP draait van daar dat ik beide aan heb gedaan. Voor de firewall heb ik beide inkomende en uitgaande  TCP en UDP ingevoerd. maar blijven alsnog dicht

ik weet niet of het op TCP of UDP draait van daar dat ik beide aan heb gedaan. Voor de firewall heb ik beide inkomende en uitgaande  TCP en UDP ingevoerd. maar blijven alsnog dicht

Nogmaals, als jouw minecraft server UDP poort 25565 gebruikt dan geeft yougetsignal aan dat die poort dicht zit immers die kan alleen TCP poorten testen. Overigens wordt standaard TCP poort 25565 gebruikt.

Start jouw V12 ook eens opnieuw op, soms is een port-forwarding nog niet geactiveerd.

Minecraft gebruikt het TCP protocol.

Nogmaals, als jouw minecraft server UDP poort 25565 gebruikt dan geeft yougetsignal aan dat die poort dicht zit immers die kan alleen TCP poorten testen. Overigens wordt standaard TCP poort 25565 gebruikt.

Start jouw V12 ook eens opnieuw op, soms is een port-forwarding nog niet geactiveerd.

Dan mag ik zeggen dat dit me eerste keer een server hosten is. Hoe maak de minecraft server UDP een TCP poort?

Zet de port-forwarding eens alleen op TCP i.p.v. UDP/TCP.

Herstart de V12 daarna.

Krijgt die server zijn IP adres via DHCP?

Zet de port-forwarding eens alleen op TCP i.p.v. UDP/TCP.

Herstart de V12 daarna.

Krijgt die server zijn IP adres via DHCP?

port forwarding heb ik nu  op TCP gedaan . Modem herstart.

Mijn vraag nu is maakt het uit of het 25565 is of 19132 ( gaat namelijk om een bedrock server )

en nee de server krijg niet zijn IP adres via DHCP

poort staat nog steeds closed. ook als ik hem op 19132 heb staan nu.

JayT schreef:

Kan je de server dan wel zijn IP adres via DHCP laten verkrijgen en deze in de V12 met een DHCP reservation vastzetten.

Ik kan me herinneren dat de V12 een probleem heeft/had met het forwarden naar apparaten waarop het IP adres hard op het apparaat zelf ingesteld is.

JayT schreef:

Kan je de server dan wel zijn IP adres via DHCP laten verkrijgen en deze in de V12 met een DHCP reservation vastzetten.

Ik kan me herinneren dat de V12 een probleem heeft/had met het forwarden naar apparaten waarop het IP adres hard op het apparaat zelf ingesteld is.

en als ik vragen mag hoe doe ik dat ?
mag ik je wel alvast bedanken voor alle tijd die je in me stopt ?😁

Ik neem aan dat je weet hoe je een apparaat zijn IP adres via DHCP laat verkrijgen en dat je alleen op zoek bent naar hoe je het IP adres met een DHCP reservation kunt vastzetten.

Ik neem aan dat je weet hoe je een apparaat zijn IP adres via DHCP laat verkrijgen en dat je alleen op zoek bent naar hoe je het IP adres met een DHCP reservation kunt vastzetten.

mocht het maar waar zijn maar dat werkt ook niet

Reageer