Skip to main content
Vraag

Printer niet meer in wifi netwerk. Iets met een mac adres.

• 12 July 2024
  • 11 reacties
  • 110 keer bekeken

Krijg mijn printer (HP 5520 serie) niet meer in mijn draadloze netwerk. Oorzaak: er is een MAC filter ingevoerd welke het belemmert. Hoe op te lossen??? Printergebruik urgent.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Waarschijnlijk heb je een modem 12 of 14 die pas een update heeft gehad @Rennes 

Zet bij de wifi-instellingen WPA2/WPA3 eens alléén op WPA2, sla op en herstart de modem, dan zou de printer weer moeten kunnen communiceren.

Reputatie 7
Badge +24

Dat MAC filter is er niet. Dat roept de printer, omdat het niet lukt.

Welk modem heeft u? Heeft u WiFi versterkers? SuperWiFi's? Wit? Zwart? Experia WiFi's? Dual band versterker?

Mijn modem is Box12. Ik heb superwifiversterkers zwarte. Dat is het. Oplossing?

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Rennes, heb je de oplossing van @N.N. al geprobeerd? 

Nog niet geprobeerd. Kom vooralsnog niet in mijn modem. Probeer t nogmaals later

Reputatie 7
Badge +9

@Rennes Zet wifi direct van de printer uit. HP printer kunnen geen verbinding maken met wifi netwerk als hun eigen wifi netwerk toevallig hetzelfde kanaal van de router gebruikt.

Reputatie 4
Badge +4

zoals hierboven staat. Zet eerst de WPA 3 uit in jouw box 12 of 14 en zet WPA 2 aan in jouw box 12 of 14.  Zet daarna in jouw HP printer wifi direct uit en stel jouw HP printer via WPA 2 sleutel in van jouw box 12 of 14. Daarna moet jouw HP printer gaan printen via jouw wifi netwerk. 

https://support.hp.com/nl-nl/document/ish_2753970-2521422-16

Kan nog steeds niet in mijn modem

@Rennes : Heb je dit al geprobeerd:

Voorshands kan ik niet in mijn modem komen....baale

ik doelde specifiek op dit stukje, @Rennes : 

Reageer