Skip to main content

Mijn garagedeur ga elektrisch nu heb ik Chamberlain en uiteraar moet je poort forwrden gedan zoals beschreven op de site echter firwall kan ik niet bij udp time out naar 180 zetten kan kpn dat voor mij doen

- Verify your router allows inbound and outbound traffic on TCP port 8883 and UDP and TCP port 2165;
- Verify if there is a firewall device installed (e.g. SonicWall, Zywall). If there is a firewall the UDP time out (UDP port 80) must be set to 180 seconds or greater for both inbound and outbound.


Admin: topic verplaatst naar juiste board

Werkt het via WiFi wel?


nee het moet bekabeld

 


Hoi @Ophorst, welkom terug!
Ik heb hier zelf ook niet echt kaas van gegeten en zou je niet zo snel kunnen vertellen waar dit misgaat.
Heb je al in het onderstaande topic geschreven wat @wjb over port forwarding heeft geschreven?
 

 


nee het moet bekabeld

 

Ja, dat ding is bekabeld aangesloten, helemaal prima 👍 maar vanaf uw telefoon zou u hem via WiFi gewoon moeten kunnen besturen. Zonder portforwarding. 


@Ophorst is het je met bovenstaande nog gelukt je garagedeur werkend te krijgen?


Nee niet gelukt


Port forwardingwerkt niet


Ah balen! Ik zou zo snel weten waar dit mis gaat. Heb je het eerder genoemde topic ook doorgenomen?


Port forwardingwerkt niet

Kunt u eens een schermafdruk plaatsen van de instellingen die u gemaakt heeft?


@Ophorst heb je nog kans gezien een screenshot te maken van je instellingen?


Welke instellingen @Thomas 


Welke instellingen @Thomas 

De instellingen in de Experiabox. De instellingen van die Chamberlain zou je ook kunnen plaatsen. Misschien zien we er wat aan.


 

 


@Nick83 zegt jou dit iets? :nerd:


Ja... ik zie er niets aan. Dit op het plaatje ziet er goed uit. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het systeem werkt. Mogelijk moet er ook nog een account aangemaakt worden bij de website van de fabrikant? Dat zie je bij zonnepanelen wel eens. Ik zei ook al:

... vanaf uw telefoon zou u hem via WiFi gewoon moeten kunnen besturen. Zonder portforwarding. 

Maar daar heb ik ook nog geen reactie op gezien.


@Nick83 nee nick groene lampje blijft knipperen dat wil zeggen dat hij geen internet connectie heeft dus niet herkenbaar, daarom ook niet aan te melden site chamberlain.

en is niet op de WIFI te zien

 


@Nick83 nee nick groene lampje blijft knipperen dat wil zeggen dat hij geen internet connectie heeft dus niet herkenbaar, daarom ook niet aan te melden site chamberlain.

en is niet op de WIFI te zien

Ok. Is er dan überhaupt wel verbinding met de Experiabox? Is de kabel wel goed? U heeft 192.168.2.18 hier ingevuld...

 

 

... maar klopt dat dan wel? Hoe weet u dat ip adres?


@Nick83 

kabel is goed al diverse kabels geprobeerd en IP is ook goed

 


@Nick83

kabel is goed al diverse kabels geprobeerd en IP is ook goed

 

U ziet het apparaat met dit ip in de Experiabox staan bij de aangesloten apparaten?