Al een tijdje wil mijn Remeha Etwist geen verbinding meer maken met mijn KPN experiabox V10 met Extra Wifi punten van KPN. Ik heb al een Extra Wi-Fi aangemaakt voor een 2.4gHz Netwerk, omdat de Etwist niet overweg kan met een 5Ghz netwerk of een gecombineerd netwerk. (E.e.a. als beschreven in dit artikel Stel een apart 2.4 of 5 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi" | KPN Community ) Het 2.4Ghz netwerk werkt prima op mijn iphone, dus daar kan het niet aan liggen. Is er nog een extra instelling die ik ergens moet maken?
Staat de wifi op de V10 wel uit
Want die behoort uit te staan bij het gebruik van een KPN Wifi punt als de V10 de ' oude' software nog heeftÂ
Â
Â
Ja, die staat uit. Overigens, als je die aan zet, zet hij zichzelf automatisch weer uit.
Ja, die staat uit. Overigens, als je die aan zet, zet hij zichzelf automatisch weer uit.
Zo hoort het ook
Welkom op de community
In dat artikel wordt ook beschreven hoe je het in de SuperWifi punten kunt instellen:Â
Had je die stappen al stap voor stap gevolgd, en ingelogd via het ip-adres wat daar staat?
Dank voor het antwoord. IK heb de extra wifi aangezet op de superwifi punten. Zoals ik in mijn oorspronkelijke post al aangaf heb ik de link waar u naar verwijst al geprobeerd. Ik heb op de super wifi punten dus een 2.4 gHz netwerk aangemaakt met de juiste instellingen. Dit netwerk is in de lucht, want ik kan er met elk apparaat op inloggen, behalve de thermostaat. De handleiding van de thermostaat vraagt nadrukkelijk om een 802.11b, 802.11g of 802.11n IEEE. Geen idee wat dat betekend, maar dat kan ik in ierder geval niet als instelling kiezen.
De handleiding van de thermostaat vraagt nadrukkelijk om een 802.11b, 802.11g of 802.11n IEEE. Geen idee wat dat betekend, maar dat kan ik in ierder geval niet als instelling kiezen.
Niet bij het Extra WiFi netwerk nee. Wel bij het hoofdnetwerk. Daar kunt u de Wireless mode aanpassen van "ax" naar "b/g" of b/g/n". Deze aanpassing geld dan ook voor het extra WiFi netwerk.Â
De handleiding van de thermostaat vraagt nadrukkelijk om een 802.11b, 802.11g of 802.11n IEEE. Geen idee wat dat betekend, maar dat kan ik in ierder geval niet als instelling kiezen.
Die hoef je ook niet als instelling te kiezen, die protocollen staan, als het goed is, sowieso aan op jouw 2.4GHz wifi. Daarnaast staat 802.11ax ook aan op 2.4GHz maar dat zou eigenlijk niets uit mogen maken.
Mijn eTwist thermostaat is verbonden met het 2.4GHz netwerk van mijn TP-Link EAP610 en ook daar is 802.11ax actief.
Â
Ik heb nu in het Experiabox v10 het netwerk naar 802.11n Only gezet, maar dat heeft geen zin.
De eTwist laat geen enkel netwerk zien, ik moet het handmatig invoeren.
Ik heb nu in het Experiabox v10 het netwerk naar 802.11n Only gezet, maar dat heeft geen zin.
Dat is logisch
Â
Ik heb de stekker eruit getrokken, van de ketel, tot 30 geteld, en toen toonde de Etwist het netwerk, waarna ik in kon loggen. Hij doet het weer.
Â
Dat had ik natuurlijk als eerste moeten doen :-)
Ook geen netwerk van de buren?
En wat als je de hotspot van jouw telefoon aanzet, zie je die dan wel op de eTwist?
Ontkoppel jouw eTwist anders eens van de grondplaat en koppel deze opnieuw zodat hij opnieuw opstart.
Overigens ziet mijn eTwist ook gecombineerde 2.4HGz/5GHz netwerken. Het zou dus zelfs niet nodig moeten zijn om een extra wifi netwerk op te zetten.
Â
Edit: Ik zie dat het al gelukt is.
De stekker er uit trekken was niet de oplossing die ik had verwacht, maar ik ben blij dat het zo werkt!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.