Scan to e-mail functie instellen voor HP printer lukt niet
Ik probeer op mijn HP Color Laserjet Pro M277dw de functie te activeren voor scan 2 mail. Nu wordt er gevraagd om smtp-server instellingen, volgens mij moet dat dit zijn:
server adres: smtp.kpnmail.nl
smtp gebruikers ID : mijn KPN-ID gebruikersnaam
smtp password: mijn KPN-ID wachtwoord
Welke poort ik ook probeer (25/587/465 MET ssl/tls actief): niets werkt. Helaas…….
Heeft iemand een idee hoe ik dit toch werkend kan krijgen?
Bladzijde 1 / 1
Ik probeer op mijn HP Color Laserjet Pro M277dw de functie te activeren voor scan 2 mail. Nu wordt er gevraagd om smtp-server instellingen, volgens mij moet dat dit zijn:
server adres: smtp.kpnmail.nl
smtp gebruikers ID : mijn KPN-ID gebruikersnaam
Fout.
Dat je volledige emailadres zijn wat je bij KPN hebt. Met het bijbehorende wachtwoord. Dus niet het wachtwoord van je MijnKPN account.
De kans is aanwezig dat het dan nog niet lukt. Misschien wil dat ding mail versturen via een onversleutelde verbinding over poort 25. Dat is tegenwoordig iets wat steeds moeilijker gaat worden bij KPN. Maar probeer het eerst zo maar eens.
Dat is in ieder geval al iets anders. Ik heb het email adres met bijbehorende ww nu ingevuld, maar ook dan werkt het niet.
veilige verbinding ssl/tls aan- of uitgeschakeld: geen effect
smtp-server vereist authenticatie aan- of uitgeschakeld: geen effect
Ik heb een Experiabox V10, kan daar geen instelling vinden die dit zou kunnen blokkeren (?).
Heb je poort 587 ook geprobeerd? Inloggen op webmail lukt?
Inloggen op webmail lukt met de gegevens die ik gebruik. Dus gebruikersnaam en ww kloppen.
alle poorten geprobeerd maar geen enkele poging lukt. Telkens melding “kan geen verbinding maken met de SMTP-server. Probeer een andere poort, bijv 25, 587, 465.
Euhm... het ding heeft wel verbinding met WiFi? Of bekabeld internet?
Beste @JerGoz1972 onderstaand de enig juiste instellingen:
Controleer ook eens of binnen de modem de WPA-instelling wel uitsluitend op WPA2 staat en niet op WPA2/WPA3 of uitsluitend WPA3.
Succes.
Printer is verbonden via kabel, printen vanaf mobiel naar printer werkt prima dus verbinding is goed. In modem staat WPA2 geselecteerd, WPA3 is niet beschikbaar in het apparaat. Heb het ook geprobeerd met printer verbonden via WiFi (dus kabel er uit gehaald), maar ook dan werkt het niet. Alles geprobeerd maar geen resultaat.
Jammer @JerGoz1972 heb je nog hulp via HP kunnen vinden via hun forum/helpdesk/documentatie?
Is het mogelijk de printer te resetten naar fabriekswaarden en ter installeren als nieuw uit de doos??
Op welke manier is de printer verbonden, via de USB-kabel of een LAN-kabel???
Indien LAN, probeer eens een andere kabel of een andere poort op de modem.
Indien USB, probeer eens een andere USB-kabel of andere USB-poort.
Maar als je verder normaal kunt printen zou dat niet nodig moeten zijn als alleen de scan-to-mail het af laat weten.
Succes.
Ik laat het zoals het is, heb een en ander nog eens overwogen en het scan-2-mail gedeelte weegt niet zo heel zwaar. Zou mooi zijn als het zou werken maar de tijd die ik er nu, samen met jullie als tipgevers, aan heb besteed is te veel aan het worden. Daarom wil ik jullie allen danken voor het meedenken en de tips. Via deze weg hele fijne feestdagen toegewenst en een goed/gezond 2025.
Beste @JerGoz1972 bedankt voor de update, graag gedaan en wens jou en je naasten hetzelfde.
Mocht je ooit nog eens vragen ergens over hebben, schroom niet ze hier te stellen.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.