Skip to main content

Smart Led lamp installeren, vraagt om 2,4 GHZ. Hoe doe ik dat?

Hallo @IlonaSem,

Dat is een WiFi standaard en dat dient dus via de app van de lamp geïnstalleerd te worden. Welk merk lampen heb je gekocht?


Hoi Chris, van de Action.

Ik was al op andere forum antwoorden aan het kijken maar kom er niet helemaal uit

 


Hallo @IlonaSem,
Ik heb zelf de lampen van de IKEA dus weet niet helemaal hoe die van action precies werken. Maar je dient dit in ieder geval te installeren met de app van LSC Smart Connect. 
Voor : Android
Voor : Apple 

Hier staat een installatiefilmpje van de Action hoe je de lampen installeert.


In de v10A kon ik de waarschuwing negeren en werden alle lampen en overige producten gewoon gekoppeld.  In de TP-LINK Deco M9 Plus die ik achter de router van KPN heb aangesloten, heb ik wel de 5 GHz frequentie tijdelijk moeten uitzetten. Als het goed is moet dit op de router van KPN ook ingesteld kunnen worden.


@ Chris: ik weet wel hoe ik de lampen zelf moet installeren (id via LSC app) alleen krijg ik de melding dat ik 2,4GHZ moet hebben en hij daarom niet werkt

@Jeroen: nu in Jip en Janneke taal ;-)


In de router van KPN kan je instellen dat apparaten alleen verbinding maken met het 2.4 GHz netwerk. Als je niet precies weet hoe dit moet, zou je daarvoor iemand uit je omgeving kunnen vragen die daarbij kan helpen.

https://forum.kpn.com/internet-9/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379


Ah helder @IlonaSem, opzich gek want als de lampen alleen 2,4ghz aansturen zal er een automatische communicatie tussen de lampen en experia box moeten plaatsvinden.  Dan zal je de netwerken van 2.4ghz en 5ghz moeten loskoppelen. Welke experia box heb je? Het witte modem in de meterkast? 
 


het is opgelost, ;-)


Hallo @IlonaSem,

Mooi dat het is opgelost. Graag zou ik willen weten wat de oplossing dan precies is, dan kunnen wij toekomstige vragen ook makkelijker oplossen. 

 


  1. De experiabox resetten om zelf een wachtwoord te kunnen maken.
  2. Inloggen op; http://192.168.2.254/
  3. hier heb ik onder WIFI instellingen, geavanceerd, tijdelijk mijn 5GHZ uitgezet
  4. lampen geinstalleerd
  5. daarna weer 5 GHZ aangezet

Top, bedankt voor de terugkoppeling @IlonaSem. Veel plezier met je nieuwe slimme verlichting! 


Ilonasem, kun je dan niet net zo goed je modem uit het stopcontact halen en nadat je alles hebt geïnstalleerd met je mobiel het modem weer van stroom voorzien?  Is maar een vraag. Lijkt mij veel handiger


De lampen maken verbinding met de router in deze casus en uitzetten zorgt ervoor dat je de lampen dan niet kan installeren.


Hallo, hoe werkt dit nu dan? Want met de experiabox v12 kan je 5ghz niet meer uitzetten. Ook is er geen mogelijkheid om een ssid van 2.4ghz en eentje van 5ghz uit te sturen.


KPN wil dit veranderen maar data is niet bekend. Kan dus best nog even duren. Goedkope accesspoint kopen is het advies wat hier vaak gegeven wordt.


Hmm dus de oplossing is NOG een apparaat aanschaffen terwijl de wereld al met overschot zit aan apparaten. Terwijl dit voorheen makkelijk met een knopje op de modempagina ingesteld kon worden. Gevalletje if it aint broken, then don't fix it. Allemaal leuk en aardig dat 5ghz -__-


In de veelgestelde vragen van het KPN Box 12 Update: Mesh topic staat het volgende:

Wel zijn we van plan om op later moment de optie voor een extra wifinetwerk toe te voegen. Dit netwerk is ook te splitsen in 2,4 en 5GHz. Hier kun je dan apparaten op aansluiten waar de mesh niet voor nodig is, of niet goed mee werkt. Bijvoorbeeld draadloze speakers die altijd op een vaste plek staan. Wanneer dit precies zal zijn is nog onbekend, daar komen we via een apart topic, op terug zodra we meer weten.