Ik las in een ander topic het verzoek om een aparte topic te maken dus hier is die dan.
Aparatuur:
Experiabox v8 in bezit sinds minimaal 5 jaar
VIP2952 nu 2 jaar in gebruik ongeveer
Aangesloten met een tp link verbindingset die ook al jaren wordt gebruikt.
Al 2 jaar geen verandering van het stroomnetwerk.
Het probleem:
De afgelopen 2 maanden elke dag dat ik tv kijk komt er na een uur tv kijken of twee de STB-400-nmc melding. Dit is na de laatste update. Daarnaast blijven mn internet en wifi indicator op groen maar heb ik geen internet. Ook niet via ethernet.
Iedere keer als ik een online check laat uitvoeren via de kpn website verandert de internet indicator van groen naar rood.
Vervolgens werkt de stap waarbij de stroom moet worden losgekoppeld en dan na een paar minuten weer vast altijd. Maar ben ik dus iedere keer 10 minuten bezig om het weer aan de praat te krijgen. Dit gebeurt alleen als ik dus een uur of een tot twee tv kijk. Anders niet.
Daardoor heb ik een sterk vermoeden dat software van de decoder een software probleem veroorzaakt bij de router. Denk hierbij aan een software regel waarvan de output bij de router iets overspoelt met data waardoor die vastloopt. Dat zou logisch worden verholpen met iedere keer resetten. Maar dat is natuurlijk de bedoeling niet.