Skip to main content

Hallo,

Ik heb een Box 12 modem met 2 Superwifi’s en volgens de informatie voorzien van de laatste updates V12.C.24.05.08 en SW2.C.24.07.04.

Alles werkt naar behoren echter zie ik niet alles in de Topologie van het Thuisnetwerk als ik ingelogd ben in MijnKPN.

Ik zie de twee Superwifi's wel, maar zie niet welke apparaten daarmee verbinding hebben. Wel zie ik de mobiele en bekabelde apparaten die direct verbinding maken met Box 12.  

Nu wil ik in de Beveiliging - Wifi afscherming de mobiele apparaten toevoegen met het MAC-adres. Hiervoor kun je dan via een keuze menu de apparaten toevoegen, echter zie ik alleen de mobiele apparaten die direct met de Box 12 verbinding hebben. Ik zie in het keuzemenu niet de mobiele apparaten die verbinding hebben met de twee Superwifi's.

Kijk ik in Thuisnetwerk - IP-adres reserveren dan kun je daar middels een keuzemenu apparaten selecteren. Hier staan wel de mobiele apparaten die met de twee Superwifi's zijn verbonden.

Heb alles al eens gereset maar zonder resultaat en om elke keer alles opnieuw in te voeren is ook geen optie en pretje.

Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken of is dit een foutje in de software van KPN?

Hoi ​@DeManenschijn. Welkom op de community! Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Het klinkt als een vervelend probleem dat je niet alle apparaten kunt zien die verbonden zijn met je Superwifi's. Heb je al eens geprobeerd om je netwerkapparaten te herstarten of resetten? Dit kan soms helpen om verbindingsproblemen op te lossen. Wat ook kan helpen is om in te loggen op jouw KPN Box 12 en te klikken op “Herstart thuisnetwerk”. 

Hallo Vikash. Had ik al een keer uitgevoerd maar nogmaals een herstart gegeven en nu zie ik weer alles en kan ook het MAC-filter weer gebruiken. Probleem opgelost, bedankt.

Reageer