Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb een Ubiquiti Dream Machine Pro SE en wil deze rechtstreeks aansluiten op mijn glasvezelaansluiting zonder gebruik te maken van de KPN modem (KPN Box V12). Mijn huidige setup is als volgt:

• Aansluitingstype: Glasvezel (GoF)
  • Huidig glasvezelaansluitpunt (FTU): FTU_TK01
  • KPN ONT: KPN levert een ONT die het glasvezelsignaal omzet naar ethernet.
  • Modem: KPN Box V12 F5359

Ik wil weten of ik een SFP module nodig heb om mijn udm direct aan te sluiten zonder de xperiabox er tussen.

Nee je hebt geen SFP module nodig. Je kan gewoon het glasvezelkastje van KPN blijven gebruiken. 

Tenzij je ook dat glasvezelkastje weg wilt hebben. Dat zou je dan kunnen bereiken met een SFP module. Maar dat heeft nauwelijks meerwaarde.

Wel de KPN Box er tussenuit. En dan gewoon dat glasvezelkastje blijven gebruiken. Zie dat eerst maar eens voor elkaar te krijgen zou ik zeggen.

Hoi ​@bdz! Een goede vraag zo net voor de kerst. En ook al gelijk een bruikbaar antwoord van ​@Marlon92. Ben je het daarmee eens of zit je met nog meer vragen over deze kwestie? 

Op onze kennisbank hebben we ook een mooi artikel staan over het aansluiten en instellen van een eigen modem(router). Neem daar ook vooral een kijkje. 

Reageer