Skip to main content

Ik heb sinds afgelopen week een Experiabox v10. Verdere details weet ik niet, ik wie wel dat mijn software versie een andere (oudere?) is dan die waar hierover geschreven wordt: V1.01.00T03.8V4

Alles werkt prima, maar mijn vraag is de volgende.

Ik kom bij Telfort vandaan, ik had een Exp. box v8. Begin vorig jaar kreeg ik een pakket gestuurd met daarin een Experia WiFi. Als ik de bijbehorende beschrijving lees dan is dat een apparaat waarmee ik de Experiabox in bridge modus zet om een beter WiFi signaal te kunnen krijgen. Ik heb het niet gebruikt want ik had daarvoor een Airport Extreme. Dat werkte overigens matig. 

Kan ik deze Experia WiFi gewoon volgens de handleiding aansluiten op mijn Exp v10? En wat als het niet blijkt te werken, hoe zet ik dan de boel weer terug.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hoi @Falco65

Je kan de ExperiaWifi aansluiten volgens de handleiding. Houd er rekening mee dat de Experia Wifi versterkers (vierkant, zwart) altijd bekabeld moeten blijven. Mocht het niet werken zoals gewenst kan je deze afkoppelen en jouw v10 een reset geven door middel van een paperclip in het kleine reset gaatje te stoppen naast de power knop, om de situatie weer terug te brengen naar de fabrieksinstellingen. 


Bedankt, ik ga er dit weekend mee aan de slag. Het klopt dat het een klein vierkant zwart kastje is. Iets wat ik voorheen werkend had is een Airport Express, die heb ik in de woonkamer in gebruik om draadloos te printen. Via de Airport app krijg ik die niet aangesloten. Kan dat alleen als ik hem aan de Mac bekabeld hang, of aan de router? Ik heb al wel gezocht online maar het is me nog niet duidelijk.


Hoi @Falco65,

Ik durf je eigenlijk niet te adviseren over de Airport express, hopelijk kunnen anderen mensen op het forum je hier beter mee helpen. Ik raad je aan om daar een nieuw topic over aan te maken, dan zullen meer mensen jouw vraag zien en blijft dit topic bij het juiste onderwerp.