Skip to main content

Ik ga van Experia V10 naar Box12 samen met Eufy HB3 en E340 moet alles nu opnieuw ingesteld worden? Ik lees ook dat je een gast account aan moet maken omdat de Eufy op 2.4 Ghz moet staan. Met de V10 heb ik de GHz niet aan hoeven passen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Eufy HB3 en E340

Wat zijn dat voor apparaten? Zijn die niet gewoon met een kabel verbonden met de Experiabox? 

Dat is mijn video deurbel, de Homebase 3 is met de kabel verbonden de deurbel via de wifi. 

Die Homebase, is dat een router?

Gebruik je nu het WiFi van de Experiabox überhaupt wel? Of staat dat uit? Als het niet uit staat, kun je het dan eens proberen om het uit te zetten? Dan kom je vanzelf tot de ontdekking of er dan iets niet meer werkt 🤡

Je kan gewoon alles verbinden zoals met de v10, mocht je onverhoopt toch problemen hebben kan je met de v12 een extra netwerk aanmaken (als je de nieuwe software hebt op de v12). Maar normaal zend de v12 2.4 & 5 Ghz uit.

​@bnh dus de Box 12 neemt àlles automatisch over? Nieuwe netwerk naam plus wachtwoord in de Eufy? 

​@bnh dus de Box 12 neemt àlles automatisch over? Nieuwe netwerk naam plus wachtwoord in de Eufy? 

Als het goed is wel, en anders kan je de naam en wachtwoord van de v12 hetzelfde maken als de v10.

​@bnh Ik heb tdt wel het wachtwoord veranderd maar niet het netwerk naam. Dus dat kan, eventueel van tevoren? zie bijlage 

Eufy is toch WiFi apparatuur? Dan gebruik je dat WiFi toch? En niet dat van de Experiabox lijkt me?

Je gebruikt alleen een bekabelde verbinding naar de Experiabox. Maar dat is geen WiFi. WiFi gaat door de lucht en niet over een kabel. En dus heb je niets te maken met 2,4 Ghz of 5 Ghz van de Experiabox/KPN Box. 

De KPN Box neemt dus niets over. Die hoeft ook niets over te nemen. Want je gebruikt eigen apparatuur. Alleen voor de bekabelde verbinding hoef die te zorgen. 

Ik heb tdt wel het wachtwoord veranderd maar niet het netwerk naam. Dus dat kan, eventueel van tevoren zie bijlage 

Als jij Eufy apparatuur gebruikt, dan is dit helemaal niet voor jouw van toepassing. 

Als jij Eufy apparatuur gebruikt, dan is dit helemaal niet voor jouw van toepassing. 

Dit is een deurbel met een opslag station, eufy maakt slimme apparaten voor in huis en geen modems, routers of wifi extenders. 

​@bnh Ik heb tdt wel het wachtwoord veranderd maar niet het netwerk naam. Dus dat kan, eventueel van tevoren? zie bijlage 

Ja je moet je netwerknaam en wachtwoord veranderen van de v12 naar de gegevens van de v10. Daarna zal alles automatisch verbinden.

Ok. Daarom vroeg ik ook al:

Maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Ok. Daarom vroeg ik ook al:

Maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Wat is de Eufy HomeBase en wat heb je eraan?

Dankjewel. De nieuwe modem komt snel volgens KPN, dan ga ik dat doen. Laat wel een bericht achter als het werkt.

Dankjewel. De nieuwe modem komt snel volgens KPN, dan ga ik dat doen. Laat wel een bericht achter als het werkt.

Dat is goed, maak dus een foto van je oude modem (de sticker) om die gegevens over te zetten.

​@bnh nog ff een vraagje: over de Box 12 

je schrijft die zendt 5 GHz en 2.4 GHz uit, gaat dat automatisch zodat de Eufy de 2.4 GHz automatisch pakt? Deurbel installeren gaf ook wat problemen dus heb weinig zin als ik dat helemaal opnieuw moet installeren of iemand daarvoor moet laten komen, vandaar mijn vraag. De V10 staat dus ook automatisch op 2.4 GHz neem ik aan want nu werkt de Eufy prima. 

Het enige wat je moet doen is je netwerk naam van de v12 aanpassen zoals dit op de sticker staat van je v10, ook het huidige wifi wachtwoord ga je instellen op de v12. daarna zullen al je apparaten automatch verbinden. 

@bnb Snap ik, maar het ging me over de Ghz

De v12 is een nieuwer modem met WiFi 6, uiteraard beschikt deze over alle protocollen en dit wordt automatisch geregeld.

Reageer